X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

במילה אחת שר"ם. בהגדרה מי שזכאי לקבל קצבת שירותים מיוחדים הינם חולים ב-ALS שמקבלים טיפול באמצעות RILUTEK. חולי שחפת במצב קשה. מי שעבר השתלה של האיברים הבאים: כליה, לב, ריאות, כבד, לבלב או מוח עצם (זכאים לקצבה לתקופה של עד חצי שנה). חולים במחלות קשות או זיהומיות שמקבלים טיפולים אקטיביים.
מי זכאי?
לקצבה לשירותים מיוחדים זכאים גברים ונשים עד גיל פרישה המבוטחים בביטוח הלאומי וזקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית ושליטה על הפרשות), או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים.
הקצבה מיועדת למי שמעל גיל 18 ועד 6 חודשים לאחר הפרישה
ניתן להגיש תביעה לקצבה עד חצי שנה לאחר הפרישה לפנסיה. שימו לב, אם התביעה לקבלת הקצבה תאושר, התשלומים ימשיכו עד 120 אמן.
בנוסף, מי שמקבל קצבה צריך להיות תושב ישראל. ישראלים שנמצאים בחו"ל יכולים להמשיך לקבל קצבה למשך חצי שנה אחרי שיצאו מישראל, בתנאי שקיבלו קצבה במשך חודשיים רצופים לפני כן. אם השהות בחו"ל נדרשת מסיבה מסוימת, כמו קבלת טיפול רפואי או נסיעת עבודה מטעם מעסיק ישראלי, הביטוח הלאומי יכול להמשיך לשלם קצבה לתקופה של עד שנתיים.
נכות
זכאות לשירותים מיוחדים לנכים תינתן למי שמקבל קצבת נכות כללית ונקבעה לו נכות רפואית בגובה של 40% לפחות. אפשרות נוספת, היא אדם שלא מקבל קצבת נכות, אבל נקבעה לו נכות רפואית של 75% ומעלה.
תלות
כאמור קצבת שירותים מיוחדים ניתנת לאדם הזקוק לעזרה בפעולות הבסיסיות, המוסד לביטוח הלאומי מבצע בדיקת תלות נקראת IADL - קיצור של Instrumental Activities of Daily Living, והיא בדיקה מורחבת שנהוגה החל משנת 2014. מדובר בתהליך שבודק עד כמה יכול אדם לבצע פעולות בסיסיות, ובאיזו מידה הוא תלוי במישהו אחר שיעזור לו לבצע אותן.
בדיקת התלות בודקת קודם כל באיזו מידה יכול אדם לעשות את חמשת הפעולות הבסיסיות הבאות:
● הלבשה
● רחצה
● הליכה בתוך בית
● שליטה על הסוגרים (שירותים)
● אכילה
רק מי שימצא שהוא זקוק לעזרה בפעולות אלה תבחן התלות שלנו בניהול משק הבית (החל משנת 2014) בעצם בוחנים באיזו מידה יכול אדם לבצע גם את הפעולות הבאות:
● להכין אוכל
● להפעיל מכשירי חשמל
● לטפל בניקיון/ ארגון הבית
● לקחת תרופות
● לעשות קניות
● להתמודד עם סידורים מוסדיים וכספיים.
הפעולות הנוספות שבודקים בשנים האחרונות מוסיפות עוד אוכלוסיות לאלו שזכאים לקצבת שירותים מיוחדים. למשל, כעת ניתן לבקש קצבת שירותים מיוחדים לחולי נפש (הסובלים מסכיזורפניה), חולים במחלות נירולוגיות קשות (פרקינסון, ALS), מי שמתמודד עם מוגבלות שכלית ועוד.
חשוב להדגיש אם אתם מבקשים קצבה והינכם נמצאים במוסד שנותן שירותים רפואיים, סיעודיים או שיקומיים, הוא לא יהיה זכאי לקצבת שירותים מיוחדים.
אם אתה חושב שהינך עשוי להיות זכאי לקצבת שירותים מיוחדים, אתה יכול להגיש בקשה באינטרנט או בדואר. הבקשה תיבדק על-ידי המוסד לביטוח לאומי, והם יקבלו החלטה בתוך כמה חודשים.
סכום הקצבה
3,882 ש"ח . קצבה בשיעור 188% - משולמת למי שתלוי לחלוטין באדם אחר בעשיית כל פעולות היום-יום בכל שעות היממה. סכום הקצבה - 6,194 ש"ח . קצבה בשיעור 235% - משולמת למי שתלוי לחלוטין באדם אחר בעשיית כל פעולות היום-יום בכל שעות היממה וזקוק להשגחה מתמדת ואינו מקבל תוספת לנכה מונשם או תוספת ל 2 מטפלים.
להגשת תביעה לקצבת שירותים מיוחדים (7849) לחצו כאן .
המסמכים שצריך להכין
מסמכים רפואיים - סיכומי מחלה או כל מסמך רפואי אחר, המפרטים את כל המחלות הכרוניות, הטיפולים והתרופות.
תלוש שכר
ייפוי כוח - אם מגיש התביעה והחתום עליה אינו תובע הקצבה עצמו, יש למלא את סעיף 2 בטופס התביעה ולצרף ייפוי כוח, צו אפוטרופוס או פסק דין.
תקופה הזכאות
אם אתם זכאים תקבלו את הכסף החל מה-1 לחודש שבו הוגשה התביעה, אך לא לפני שעברו כשלושה חודשים מהיום שבו נעשה האדם זכאי לקצבה.
תשלום כפל קצבאות מהיום ה- 31: החל מינואר 2022, מי שנקבעה לו דרגת אי-כושר בנכות בשיעור 100%, לתקופה של 6 חודשים לפחות- יוכל לקבל קצבת שירותים מיוחדים וקצבת נכות מהיום ה- 31 (במקום מהיום ה-91). ההטבה כוללת גם זכאות לתוספת עבור בן/בת זוג וילדים בקצבת נכות מהיום ה- 31.
נכה שנמצא כתלוי בעזרת אדם אחר 6 חודשים רצופים לפחות ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 75% (לשירותים מיוחדים) - תשולם לו הקצבה לאחר שעברו 30 יום בלבד מיום שנעשה זכאי לקצבת הנכות, ובתנאי שלא קיבל גמלה לילד נכה בתקופה זו.
יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד. המידע הנ"ל באדיבות אתר [קישור]/

תאריך:  24/07/2023   |   עודכן:  24/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il