X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל כבר ניכנס למיטה עם גורמים גרועים בהרבה, הגיע הזמן לקפוץ למיטה עם אריק שרון
▪  ▪  ▪

פוליטיקה ודיפלומטיה הם קודם כל, אומנות האפשרי. פעמים רבות בהיסטוריה נוצרו פריצות דרך מדיניות וכלכליות דווקא מבריתות בלתי אפשריות בין יריבים ואויבים בעבר, לטובת אינטרס משותף.
כבר אמרו חכמים שהאמירה "לעולם לא" אינה משרתת מטרה תכליתית.
הבטחת הבחירות של ברק ממאי 1999, "נצא מלבנון תוך שנה, בהסכמה!", קוימה רק בחלקה, יצאנו מלבנון תוך שנה, לא בהסכמה וודאי לא כפי שאהוד ברק רצה וחזה. השאלה למה התכוון ברק בדיוק פחות חשובה מהתהליך שצבר תנופה, מדעת הקהל שהתעצבה ומהתמיכה הפוליטית שנוצרה שהביאה לבסוף לכדי מעשה.
לצורך העניין אין זה משנה בדיוק למה הצהיר ראש הממשלה אריק שרון על כך ש "יהודים לא יחיו בעזה". האם כ"ספין" תקשורתי לקראת ביקור בארה"ב, האם כדי להסיח את דעת הקהל מהחקירות נגדו, האם נואש מהמלחמה בטרור כפי שיש הטוענים, או מתוך הכרה פנימית עמוקה.
בכל מקרה, הדילמה של השמאל השפוי היא כיצד לקדם את הרעיון לכלל מעשה גם אם אריק שרון, אולי, התכוון לדבר מה שונה. תוקף הדברים ייקבע במידה רבה מהתגובות הפוליטיות, ממארג הכוחות והבריתות בכנסת ובעיקר מכושר הפעולה והיציבות הפוליטית של ממשלת ישראל.
השמאל בישראל, הן ממשלתו של יצחק רבין ולאחריו של שמעון פרס בתחילת שנות ה-90 והן זו של אהוד ברק, לא הוכיחו בשום דבר שהם באמת מסוגלים היו לפנות ישובים ישראלים כדי להתכנס לגבולותיה של מדינה יהודית דמוקרטית. הכוונות וודאי היו טובות, ההצהרות בהתאם, אבל המעשה עקר לחלוטין. אין לשמאל שום יכולת בטווח הזמן הקרוב להוליך דרך מדינית אלטרנטיבית משלו בציבור הישראלי.
יתכן ויש לשמאל יכולת להפיל ממשלה, לשבש את דרכה, לזרוע אי יציבות פוליטית ולחבור לימין האידיאולוגי בסיסמה "רק לא שרון". כך או כך עלול השמאל בקטנוניותו הפוליטית לתרום, ואולי אפילו לגרום, לשיבוש המהלך כולו. במקום לקדם אותו למרכז דעת הקהל, במקום לתת לו סיכוי, במקום לתמוך ואולי לנעול את אריק שרון עצמו בהבטחותיו.
שלא מדעת, וודאי מתוך איבה רבה, מוליכים אותנו החברה הפלשתינית המפוררת והאנרכית והימין האידיאולוגי בישראל לכיוון מדינה דו לאומית. שלא במתכוון חובר הימין המתלהם לשמאל הסהרורי בקיצור ימיה של הממשלה לעידן של אי יציבות פוליטית. עידן שלבד מהנזקים לחברה ולכלכלה גם לא יוכל להניב מהלך פוליטי משמעותי לעיצוב עתידנו כמדינה יהודית דמוקרטית אלא רק לקפוא על שמריה במצב חסר המוצא בו אנחנו נמצאים.
עד קצוות עולם מוכנים היו פעילי השמאל להרחיק לכת "למען השלום". להתחבק, להיתמם ולהתעלם ממעשי הדמים של אויבנו, להיכנס למיטה עם מי שבחלומם שולחים את היהודים, במקרה הטוב, חזרה לאירופה. הרי "רק עם אויב עושים שלום". פעם אחר פעם מוכן השמאל להאמין ללחשושי בכירים בחברה הפלשתינית, שאינם מסוגלים לספק את חזונם לנו ולהם, ובמקרה הרע כבר נתפסו בשקריהם אין ספור פעמים בעבר.
אריק שרון פתח הזדמנות לברית פוליטית בין השמאל השפוי, המרכז והימין המתון ולהקמת כוח פוליטי מרכזי חדש, שישבור את החלוקה המסורתית והמחנאית בין שמאל לימין. מחנה זה יוכל לעצב את עתידה של ישראל ותמיכתו תיתן את היכולת, ההזדמנות והתוקף הנדרש לדברי ראש הממשלה. מחנה שישקף את הלכי הרוח של הרוב בחברה הישראלית ואולי יחיה מחדש את המעשיות המפא"יניקית.
השמאל כבר ניכנס למיטה עם גורמים גרועים בהרבה. הגיע הזמן לקפוץ למיטה עם אריק שרון. אחרי הכל אפשר תמיד לנטוש את המאהב החדש, ספק אם אפשר לחדש הזדמנות שהוחמצה.

תאריך:  04/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
מיישבי רצועת עזה מגינים בגופם על ההתיישבות בנגב    עם פינוים, יכנסו עשרות יישובים לטווח הקסאמים - ותושביהם יהפכו ל"מתנחלים"    אצל "אריק של פעם" זה לא היה קורה
אברהם שרון
יואב יצחק
ח"כ גלאון - המובילה מאבק בנושא - אומרת כי בארה"ב, מגישים כתב אישום נגד גברים ההולכים ל"מכונים", ומאלצים אותם לבחור בין הרשעה ופרסום שמם ותמונתם באמצעי התקשורת - לבין סוף שבוע של "סדנת גמילה"
גל ברגר
סביב פעולת צה"ל ברפיח ב-20.1.04 היו דיווחים רבים: גורמים פלשתינים וסוכנויות הידיעות דיווחו על 15-30 בתים שנהרסו, מצה"ל קשה לקבל תשובה; למי להאמין וכמה זה טוב להסברה שלנו?
אורי נטע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il