X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

במצבים רבים ושנים בחיינו אנו נאלצים להתמודד בתחרות מול יריבים שונים ומוצאים את עצמנו נאלצים ליישם את תורת המשחקים. בעיקר אם מדובר בעסקים או בצורך בקידום אישי, כולל גם תחרות על משאבים. פעמים רבות איננו מודעים לכך, אולם אנו נאלצים להשתמש בדרכי פעולה שונות כדי לקדם את עצמנו במצבים שונים. אז איך תפתחו טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב? המאמר יספק לכם נקודות חשובות למחשבה והתנהלות.
כיצד נגדיר מהו יריב
יריבים בחיי היומיום
יריב נשמע כמו מילה גדולה מדי, שאולי יכולה להזכיר לנו מאבק. אבל אם תחשבו על זה לעומק, לכולנו יש יריבים כמעט בכל תחום כמעט כל הזמן- בין אם מדובר במתחרה בעסק הפרטי, בקולגה לעבודה שעלול לקבל קידום במקומנו, או אפילו בכן או במישהו בסביבה הקרובה שמעיב עלינו. אפילו, ולא תמיד נעים לשמוע, אחים יכולים להיות ביריבות סמויה. אם כן יריבות יכולה להיות מוגדרת ככל תחרות סמויה או גלויה על משאבים פיזיים או כלכליים, אפילו על תשומת לב וכמובן על יוקרה וקידום. כיוון שמדובר במקרים כה שגורים ביומיום, ייתכן יתרון לאלה שפיתחו טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב, והקדימו לעשות כך.
האם יריבות היא בהכרח דבר רע?
בעולם אוטופי כל האנשים בחיינו היו חברים תומכים והיינו מקבלים את כל המשאבים להם אנו נזקקים רק מתוך היותנו. אולם בעולם האמיתי הדבר איננו כך. ניתן לראות ביריבות יתרונות רבים. תחשבו על המונח "עמית מתחרה" במקום יריב. הכיצד? הנה כמה נקודות חיוביות למחשבה:
  • הכנה לחיים האמיתיים- "יריבות" שמתחילה כבר בגיל צעיר, בין אם בבית הספר או בתנועת הנוער, בצבא או בתחילת שנות העבודה, יכולה להכין אתכם להתמודדות עם הפוליטיקה הארגונית שקיימת בכל ארגון או מקום עבודה. בשנים הבוגרות כבר תדעו להתמודד עם סיטואציות מורכבות בצורה מיטבית.
  • חשיבה טקטית- חשיבה מסוג זה יכולה לעזור בתחומי החיים השונים ובכל מערכות יחסים. כאשר מפתחים טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב, למעשה יכולים להבין אנשים והתנהגויות של אנשים ולדעת לנתב את הסיטואציה לטובתכם.
  • קידום בעולם העסקי- כשמדובר בעסק פרטי, ייתכן שלמידת טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה שמאחורי היריב, תוכל דווקא לקדם את העסק שלכם קדימה.
  • תחרות כמקור לקידום- תחרות יכולה להיות מתישה ומורכבת אך היא יכולה גם להביא למוטיבציה, נחישות, למידה עצמית ולקדם אתכם בתחומי החיים השונים.
  • תורת המשחקים- פיתוח חשיבה ביקורתית ואנליטית שיכולה לשמש אתכם בחיים ובעולם העבודה, והיא חיונית כדי לפתח טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב.
חשיבה חיובית מקדמת
בהתייחס לנאמר, כדי לפתח טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב בצורה מיטבית, כדאי להסתכל על העולם התחרותי כעולם שיכול להיטיב איתנו. חשוב לשמור על חשיבה חיובית, אופטימית ועל רוגע. כדי להצליח לעקוף את האדם שמולנו, יש להאמין תחילה ביכולת שלנו לעשות זאת ולהגיע לשם. שוב אנחנו מזכירים, לטובת החשיבה החיובית, בכל פעם שעולה המילה "יריב" ניתן להחליף אותה ב"מתחרה" או "עמית מתחרה" או שותף למסע שמטרתו לעזור לנו ללמוד ולצמוח ברגע שנדאג לצרכים שלנו". לשים את הצרכים שלנו קודמים לאחר אין המשמעות שלהם שאנו שמים את עצמנו קודם ודוחקים את האחר. אלא ברגע שנדאג לעצמנו נוכל לדוג גם לאחר. ברגע למשל שמנהל דואג לצמיחת החברה, הוא יצמיח גם את העובדים שלו. הוא גם יכול לתת למנהלים אחרים את האמונה שיש ביכולתם לעשות זאת גם.
תורת המשחקים
ברוכים הבאים לעולם המרתק של תורת המשחקים. אנשים שרואים בעולם כלוח שחמט אחד גדול אשר בכוחם לנתב את הכלים שעל הלוח, ללמוד את כוחו והייחוד של כל אחד מהם ולזהות את המהלכים של היריב. כמו-כן גם משחק פוקר, דוגמת פוקר 7XL, משחק מרתק אשר דורש מהלכים זריזים ואינטליגנטים. תורת המשחקים מצאה את דרכה לאקדמיה, כשהיא נוגעת באספקטים כל כך רבים של חיינו. מי שיעז להיכנס ללוח השחמט, יוכל ליהנות מעולם מרתק ולעיתים גם מלא התמודדויות, שבו כל קושי אפשרי הופך למהלך משחקי מרתק שניתן לנתח. מי שמשחק יודע, המהלך האחרון אף פעם אינו האחרון, תמיד יהיה משחק חדש עם הזדמנויות חדשות.
טקטיקות בפסיכולוגיה שמאחורי התחרות
אז הגענו עם חשיבה חיובית מקדמת ואמונה שנוכל לקחת את עצמנו צעד קדימה דווקא בזכות התחרותית. נסתכל על העולם כמשחק כשאנו מנתבים את הכלים שעל לוח השחמט. עתה נתמקד בטקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב. להלן כמה נקודות חשובות למחשבה ופעולה, שתוכלו ליישם בתחומים השונים, או כיאה לתורת המשחקים- דוגמת השחמט ופוקר 7xl.
הכירו את היריב שלכם
כדי לפתח טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב, חשוב תחילה להכיר את העולם שלו ואת דרך החשיבה. ככה בעצם תוכלו להיכנס לראש שלו ולצפות מהלכים שהוא הולך לעשות ולהקדים תרופה למכה. חשוב ללמוד את העולם של היריב, ככל האפשר. כיצד ניתן לעשות זאת? אם מדובר בעסק אז לחקור את רשת האינטרנט שלו, את מבנה החברה והאנשים המאיישים תפקידים. כנ"ל כשמדובר על אדם פרטי, בין אם ברשתות חברתיות או הכרת הסביבה שלו.
להבין מה המטרות של היריב
חלק מהכרת היריב הינה הבנת המטרות שלו- לאן הוא מכוון, מהו החזון שלו ומהן דרכי הפעולה להגשמת החזון. כאשר מדובר בעולם העסקי חשוב לרכוש כמה שיותר מידע לעיתים תכופות, כמו לראות במה החברה התחדשה. להבין
את המטרות והכוונות של היריב ולאן הוא חותר זהו הצעד הראשון בפיתוח טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב.
להבין מהי אסטרטגיית היח"צ של היריב
מה היריב שלכם מנסה לשדר? מהן הסיסמאות בהם הוא משתמש? מהי השפה שלו, בין אם שפת גוף או שפה כתובה או מדוברת של העברת מסרים מילוליים. האם הוא ורבלי או משתמש יותר בתמונה? האם הוא טכנולוגי ובאילו פלטפורמות הוא משתמש? האם ליריב יש יועצי יחסי ציבור? מהו לוגו החברה? מתוך המידע הנ"ל תוכלו לחשוב באילו מסרים ובאילו אמצעים תשתמשו אתם. עולם היח"צ ועיצוב הלוגו הינו עולם שלם של מסרים סמויים הנעזרים המילים, צבעים, צורות ושפת גוף, המנסה לדמות את הפסיכולוגיה של הצופה המקבל את המסרים.
גיבוש האסטרטגיה האישית שלכם
נסו לאמץ טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה של היריב מתוך איסוף מידע נרחב עליו ככל האפשר. מתוך המידע שתאספו תוכלו להבין כיצד לעקוף את היריב ולנסות לצפות את המהלכים שלו. אך תחילה עליכם לגבש "אני מאמין" משלכם. כדי להצליח לעקוף את היריב או להיכנס לראש שלו ולהשתמש במידע עבור ההצלחה שלכם, דעו תחילה מהן העמדות שלכם והלך הרוח שהייתם רוצים להעביר. דעו לאן אתם הולכים ומה אתם רוצים להשיג, ולאחר מכן תוכלו להתחיל לפתח אסטרטגיות וטקטיקות משלכם.
להיות תמיד אלפא
אם פיתחתם טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב, תוכלו להיות רגועים. כדי להצליח במשימה, עליכם לשמור על יחסים דיפלומטיים ועל קור רוח. לפעמים תתקלו במצבים שיכולים להוציא אתכם מדעתכם וגם היריב ינסה לפתח פסיכולוגיה כדי לעקוף אתכם ולהשתמש בטקטיקות שונות. זכרו להשתמש באמירות דיפלומטיות ואופטימיות, להיות תמיד בראש של "זכר אלפא" זה שמוביל, זה שבשליטה על המצב. שפה יוצרת מציאות. התחילו להשתמש בביטויים של מנהלים ושל מנצחים שבטוחים בדרכם, ותהיו בשליטה.
העזרו באנשי מקצוע מתחום התקשורת או היח"צ (יחסי ציבור)
בארגון או עסק אשר רוצים להצליח, מומלץ להיעזר ביועץ תקשורת או במשרד יח"צ. גם אדם פרטי יכול להיעזר ביועץ או קואוצ'ר לענייני תקשורת בינאישית. אנשים מהתחום המקצועי הנ"ל יוכלו לעזור לכם לפתח טקטיקות להבין את הפסיכולוגיה מאחורי היריב, לצפות מהלכים קדימה, ובעיקר לגבש חזון משלכם ולהעמיק ולהיטיב את המסרים המועברים לצופה או ללקוח. משרדים כאלה מתמחים בקידום עסקים שונים, ואף סלבריטאים, פוליטיקאים, אנשי עסקים ועוד. פעמים רבות נוטים לוותר על שירות כזה, אולם הוא משלב תחומים רבים כגון תקשורת, פסיכולוגיה, פרסום ועוד והוא יכול לעמוד לצידכם במקומות שתצטרכו.

[צילום: PEXELS]
תאריך:  04/11/2023   |   עודכן:  10/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il