X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שמעון פרס גדול המדינאים החיים כיום בעולם, אדם עם יכולות וכישורים מדהימים, לא יודע - אולי הוא לא רוצה, אולי הוא לא מסוגל - לסיים יפה, בכבוד, את הקריירה הפוליטית-מדינית העשירה לאין-קץ שלו.
הייתכן כי איש החזון והמעש הזה הוא אדם לא מציאותי עד כדי אי-ראיית מקומו בה?
האם הוא באמת ובתמים חש וחושב עצמו כמי שאין שני לו במקום הראשון?
האם ייתכן - הייאמן כי ייתכן? שהוא תלוש מהמציאות עד כדי גיחוך-עצמי-לדעת?
מה, הוא לא שומע עת ההתלחשויות ההולכות ורמות מאחורי גבו? האם עד שלא יוטחו בפניו שלוש המלים הבוטות "לך הביתה, שמעון", הוא לא יחשוב שאולי, בכל זאת, אחרי כל השנים, ההצלחות, הכישלונות, החלומות, העלבונות, התסכולים, האכזבות, החיוכים, הפרסים, תהילת העולם, אולי בכל זאת, איך לומר זאת בזהירות, איך לכתוב זאת בעדינות, הגיע זמן לפרוש?
היושר וההגינות מחייבים אותי להודות: אני מעריך את האיש המופלא הזה - כמעט מעריץ אותו. דווקא משום כך יש לי זכות מוסרית להשיא לו את העצה היחידה המתבקשת: פנה את מקומך, אדוני חתן פרס נובל לשלום, מר שמעון פרס.
איש תרבות כמוך בוודאי ימצא תוכן עשיר ורב למלא בו את הזמן בפנוי שייווצר וייוותר לך, אם וכאשר. אתה לא תשתעמם. תקים חוג משוב וחוג תהודה וחוג חזון וחוג פיוס. ימיך ושעותיך ימלאו פגישות ואנשים, אורח חיים שאתה מורגל לו מזה שנים. בין לבין, תעלעל ותעיין בעוד אחד מאין-ספור הספרים שאתה מתוודע אליהם בתיאבון שאינו יודע שובע, בסקרנות בלתי נדלית, בקדחתנות בלתי נלאית. ויפה שכזה אתה, איש מעלה אנין טעם שכמוך.
מדוע אתה מחכה? למה? למי? עד מתי? עד שאפילו אדם כמוך, יחיד סגולה, אדם שלעולם לא נח ולעולם לא מתעייף ואדם שגם כאשר הוא מתבגר ומתבגר לעולם אינו מזקין ייהפך - הו, לא - לישיש תשוב וסיעודי?
עד 120 אדוני היקר, אבל לא בפוליטיקה. כבר לא, שמעון היקר, כי זמנך, איך לומר, קצת קצת בכל זאת עבר.
שמך יינון לעד במקומותינו. מעשיך יצוקים בסלע קיומנו. הם שמורים וזכורים ונצורים בתולדות האומה לתפארת מדינת ישראל והחזון הציוני.
אני, הקטן, אהיה הראשון שירוץ אל חנות הכובעים הסמוכה לרכוש כובע כדי להסירו בפניך. אני אהיה זה שאריע לך בכיכר העיר כאשר תלך, אחרי כל השנים, לעשות לביתך, לבלות בחיק משפחתך, ליהנות מכל מה שמהנה אנשים רבים כל-כך: החיים הקטנים, הפשוטים - כל מה שגם אתה, שיודע ליהנות מכוס שיכר ואולי גם מארוחה טובה יודע ליהנות ממנו. שלא לדבר על המון הספרים שאתה בוודאי משתוקק לקרוא. ולטייל. ולנוח, פשוט לנוח, שמעון, כי אין לאן לרוץ ואין בשביל מה.
"אתה לא תספיק, אתה לא תספיק, אתה לא תספיק דון קישוט" כמאמר השיר. כבר הספקת המון, שמעון. העולם בכלל והמזרח התיכון בפרט, ומדינת ישראל בפרט שבפרט עודנה משוועת למנהיגות אמיצה, יוזמת, פורצת דרך, מעשית, אבל אתה כבר לא תוכל עוד להיות המנהיג שיחלץ אותנו מהבוץ שבתוכו אנחנו מבוססים ושקועים עד צוואר. לא משום שאתה לא מסוגל (יש רבים שסבורים כי אתה אכן לא מסוגל) אלא משום שאתה כבר קצת, איך לומר זאת בזהירות, איך לכתוב זאת בעדינות, טיפה מבוגר.
האם באמת ובתמים נכון מה שאנשים מתחילים להתלחש ולהפיץ - ואם טרם התחילו, בוודאי יתחילו - שהתפקיד החשוב, העיקרי, שאליו אתה לוטש עיניך ובו מרוכזים כל מעייניך, תעצומות נפשך, הרהורי לבך ומשאבי האנרגיה האדירים שלך הוא, אחרי ככלות הכל, מזכיר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה?
לא, שמעון היקר. אנא ממך. אל תעשה לנו את זה. אל תעולל ואל תחולל לעצמך את זה. רק לא זה: רק אל תתחיל להתבזות, כי אז אפילו שטיח אדום לא ייפרש לרגליך כשתרד, בסוף כל הסופים, מבמת ההיסטוריה - זה ייתכן? זה אפשרי? או, לפחות, מבימת הנואמים של מרכז מפלגת העבודה, בדרכך הביתה, למרות הכל, אחרי הכל, הביתה.

תאריך:  06/02/2004   |   עודכן:  06/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מיכאל שרון
בחזית רחבה, החל מהחדרת עמדות האויב כלפי הכרתנו, המשך בערעור על נכונות וצדקת מפעלינו החשובים וכלה בהצגת ראש הממשלה בעיצומה של תנופת מדינאות מופת כ"עבריין ופושע" נמשך לו מסע העוועים הטוטליטרי עתיר ההונאה כלפי הימום תודעתנו
פרופ' איסמעאיל אבו סעד
איך אפשר להגדיר אותנו כפולשים, אם במשך אלפי שנים
אנחנו ואבותינו חיים בנגב?    ללא הכרה בזכויותינו, אין פתרון לבעיית הבדווים בנגב
ד"ר אברהם בן-עזרא
נבואות האימים על שינוי המאזן הדמוגרפי הופרכו בעבר, פעם אחר פעם    שימוש במודל מתמטי ריאלי מלמד, כי דין הנבואות השחורות העכשוויות - זהה
רן ברץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il