X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בטיחות בעבודה היא נושא קריטי המשפיע על בריאות העובדים, רווחיות הארגון ואף שלום הציבור. קיום נהלים נאותים של בטיחות תורמת לסביבת עבודה בטוחה, מונעת תאונות ומקרי מוות וחוסכת עלויות כבדות ממעסיקים. המאמר הבא יסקור מספר סיבות מרכזיות לחשיבות קידום הבטיחות במקומות העבודה.
שמירה על בריאות ושלום העובדים
הסיבה המרכזית לקידום בטיחות היא כמובן שמירה על העובדים עצמם מפגיעות ותאונות. יצירת תנאים בטוחים כוללת בין היתר סידור אמצעי מיגון וציוד מגן אישי כגון פנסי ראש, נעלי וכפפות עבודה, מסיכות ואוזניות. כמו-כן יש לתחזק ציוד וכלים, לקיים הדרכות בטיחות שוטפות ועוד.
הפחתת תאונות ומקרי מוות
יישום נהלי בטיחות נאותים תורם למניעה וצמצום של תאונות עבודה. על-פי נתוני הלמ"ס מדי שנה מתרחשים בישראל עשרות מקרי מוות כתוצאה מתאונות עבודה. רובם ככולם ניתנים למניעה על-ידי ציוד מגן, תנאים בטוחים והקפדה על הוראות הבטיחות מצד המעסיקים והעובדים גם יחד.
חסכון בעלויות גבוהות למעסיקים
תאונת עבודה כרוכה בעלויות גבוהות ביותר עבור המעסיק, בין אם בטיפול רפואי בעובד, פיצויים, הליכים משפטיים וכדומה. לדוגמה, מחקר בארה"ב מצא כי עלות ממוצעת של תאונת עבודה בודדת היא כ-$39 אלף דולר! יישום אמצעי בטיחות נאותים לעומת זאת כרוך בהשקעה מזערית וחד-פעמית.
מניעת נזקים סביבתיים
תאונות עבודה כגון דליפות חומ"ס, שריפות ופיצוצים עלולות לגרום גם לנזקים סביבתיים קשים וממושכים. לדוגמה, שריפה במפעל כימיקלים עלולה לזהם קרקע ומי תהום לדורות. קידום בטיחות מונע סיכונים אלה מראש.
שמירה על שלום הציבור
תאונות קשות כגון פיצוץ במפעל או דליפת חומר רעיל יכולות לסכן גם את שלום התושבים הגרים בסמוך. לכן לבטיחות במפעלים השפעה ישירה גם על ביטחון הסביבה והקהילה כולה, ולא רק על הנעשה בשטח המפעל עצמו.
ציות לחוקים ותקנות
מעבר לשיקולים המוסריים, הקפדה על בטיחות בעבודה היא גם חובה חוקית. על המעסיק מוטלת האחריות המלאה לספק תנאי עבודה בטוחים ולקיים את כלל הדרישות והתקנות בנושא. אי-ציות עלול לגרור קנסות כבדים ואף אישומים פליליים במקרים חמורים.
שיפור תחושת העובדים
סביבת עבודה בטוחה תורמת גם למורל העובדים, צמצום שחיקה ולכדאיות כללית של העסקתם. עובדים החשים כי בריאותם ושלומם מוגנים ויש הקפדה על תנאים הולמים, יהיו מרוצים ומסורים יותר לתפקידם.
מיצוב הארגון כאחראי ואכפתי
יישום ואכיפה של בטיחות ברמה הגבוהה ביותר תורמים גם לתדמית ומוניטין הארגון כמעסיק אחראי והדואג לרווחת עובדיו לא רק במילים. גורם זה הופך את החברה לאטרקטיבית יותר בשוק כמקום עבודה פוטנציאלי.
סיכום ומסקנות
בטיחות בעבודה היא הכרח בסיסי שמטרתו לשמור על בריאות ושלום העובדים מחד-גיסא, ולהיטיב עם הארגון עצמו מאידך במונחים של עלויות, תדמית ועוד. כפי שניתן לראות, התועלת שבקיום תנאים בטוחים היא משולשת - לטובת הפרט, הארגון והחברה כולה.בקבוצת אתרי גאמידה תוכלו למצוא מגוון מוצרי בטיחות ומוצרי קייר כמו דבש מנוקה, פנסי ראש מקצועיים וכו'.

[צילום: Anamul Rezwan באתר PEXELS]
תאריך:  15/02/2024   |   עודכן:  15/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il