X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לאחרונה, התפרסם כי חוקרים אמריקנים וצ'כים שעבדו יחד גילו גורם גנטי חדש לסוגים מסוימים של מחלת כליות תורשתית. זהו ממצא מרעיש, שכן גילוי מוקדם של מחלה תורשתית בכליות עשוי להפוך את הטיפול במחלה לקל יותר, ואת ההתמודדות עמה ליותר נוחה, מה שיסייע ללוקים בה לחיות חיים טובים יותר.
אך עד שהממצאים ייושמו בפועל במערכות הבריאות העולמיות, חולי הכליות הקיימים ממשיכים במאבקם, במחלתם ובביורוקרטיה. אך לאילו זכויות עשויים להיות זכאים חולי מחלת כליות? האם הם עשויים להיות זכאים לזכויות על אובדן כושר עבודה?
תקופת המתנה - לא רק במלחמות
בגדול, 'אובדן כושר עבודה' הוא מצב בו אדם מאבד 75% ומעלה מכושר השתכרותו, כתוצאה מתאונה או מחלה. הגדרת המושג עשוייה להשתנות בין חברות ביטוח שונות ובהתאם לפוליסה. ישנן שלוש הגדרות כלליות ונפוצות לגבי אובדן כושר השתכרות (עבודה):
● אובדן כושר השתכרות שבגללו המבוטח לא יכול לעסוק באף משלח יד.
● אובדן כושר עבודה שבגללו המבוטח לא יכול לעסוק בעיסוק סביר, משמע עיסוק התואם את השכלתו, הכשרתו וניסיונו.
● חברות מסוימות מתייחסות לאובדן כושר עבודה אם המבוטח איבד מיכולתו לעסוק ספציפית בעיסוק המסוים בו עסק לפני אובדן כושר העבודה.
אם הוגדר הנפגע כמבוטח שאיבד את כושר העבודה שלו, הוא יהא זכאי לתגמולים חודשיים (קצבת אובדן כושר עבודה) עד שיקרה אחד התרחישים הבאים: שהוא יחלים ו\או יחזור לעבודתו, עד פטירתו, עד תום תקופת הביטוח או עד תום שנת הביטוח בה המבוטח הגיע לגיל הפרישה.
אם המבוטח זכאי לתשלום קצבת אובדן כושר עבודה, חברת הביטוח תשלם לו את התגמולים בתום תקופת ההמתנה, שנקבעת לרוב לתקופה של 3 חודשים. ישנן הרחבות לפוליסות ביטוח שמקצרות את תקופת ההמתנה או מזכות בתשלום רטרואקטיבי עבור תקופה זו.

[צילום: FREEPIK]

חתימה על פוליסת ביטוח פרטית (מקור: Drazen Zigic מ-) Freepik
כל חברה והפוליסה שלה
עובדים החולים במחלת כליות תורשתית עשויים להיות זכאים לפיצויים על אובדן כושר עבודה אם מחלתם חמורה מספיק כדי לעמוד בסף שנקבע בפוליסה עליה הם חתמו. ישנן פוליסות לאובדן כושר עבודה בהן מספיקה ירידה של 50% בכושר העבודה כדי להיות זכאי לתשלום תגמולי ביטוח. לרוב, מדובר בביטוחים קבוצתיים שנעשים על-ידי חברות גדולות לעובדיהן. כיסוי מורחב יכול להעניק ביטוח במקרה שבו המבוטח מאבד כושר עבודה בשיעור של 25% ומעלה.
יש לציין כי במקרים מסוימים, עלולה חברת הביטוח לדחות את בקשת המבוטח להכרה באובדן כושר עבודה. זה עלול לקרות בגלל שהמבוטח, לכאורה, לא עומד בתנאי המינימום להכרה, אבל לא רק. אם חושדת המבטחת כי המבוטח הסתיר ממנה מידע רלוונטי, תביעתו עלולה להיפסל גם כן. בנוסף, המבטחת עלולה לדחות את בקשת המבוטח אם הוא לא עמד באחד התנאים להכרה באובדן כושר העבודה, דוגמת שימוש בסמים. על כן, חשוב לקרוא היטב את פרטי הפוליסה לפני שחותמים עליה.

[צילום: FREEPIK]

מילוי תביעה לפיצויים ביטוחיים (מקור: Drazen Zigic מ-)Freepik
צעדים מניעתיים
בכדי להימנע מאי-נעימויות ולמזער את הסיכוי לדחיית תביעה של אובדן כושר עבודה, רצוי לנקוט מספר צעדים מונעים. ראשית כל, חשוב להגיש מראש את התביעה, עם כל המסמכים הרלוונטיים. חשוב לא לצרף לתביעה חומרים שעשויים לפגוע באליבי של התובע. כמו-כן, יש להתכונן ולהגיע ערוכים עם כל הטיעונים לבדיקות ולוועדות שייערכו.
קבלת פיצוי על אובדן כושר השתכרות אינה דבר קל, שכן הביורוקרטיה וחוסר ההבנה של המבוטח הפשוט בנבכיה עלולים, במקרים רבים, להיות בעוכריו. לא פלא שמבוטחים רבים בוחרים לפנות לגופים חיצוניים בכדי שיעזרו להם להתמודד עם חברות הביטוח כשהם רוצים למצות את הזכויות הרפואיות המגיעות להם.

תאריך:  14/04/2024   |   עודכן:  14/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il