X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

פרופיל צבאי 97 הינו משאת נפשם של רבים, אבל לא של כולם. צעירים וצעירות רבים מתקשים לתפקד בתוך המערכת הצבאית, לא מצליחים להשתלב חברתית או מגלים אי-התאמה מצערת בין יכולותיהם לתפקידם. בעוד שפרופיל 97 מסליל חיילים וחיילות ליחידות קרביות בעיקרן, ישנם רבים אשר יכולים לתרום למדינה ולצה"ל דווקא כתומכי לחימה במקצועות טכנולוגיים ואחרים. מסלולים רבים פותחים דלתות דווקא לאלו שהפרופיל הצבאי שלהם הינו 64 ועוזרים להם לצלוח את השירות הצבאי בנעימים, ואפילו להוות קרש קפיצה מקצועי לאזרחות. אז איך עושים זאת? במאמר זה נראה איך עו"ד ניר ליסטר עזר למשפחה להוריד פרופיל מקרבי לג'וב בשביל לקבל מיונים משמעותיים ואפילו טכנולוגיים כדי לאפשר שירות מותאם יותר אישית.
קרבי או ג'ובניק?
בעוד שחיילים וחיילות רבים נושאים עיניהם בכמיהה לזכות לחבוש את הכומתה הסגולה או האדומה ולעבור מסלול מפרך אל היחידה המובחרת שהיא משאת חלומותיהם, ישנם חיילים וחיילות רבים אחרים שדווקא יכולים לתרום הרבה יותר למדינה כתומכי לחימה.
תומך לחימה הינו חייל העוסק בכל תחום שאינו לחימה פעילה בשטח, ולוקח חלק משמעותי בהגנה על המולדת בלי רובה ביד וביחידות מובחרות לא פחות בתחום התקשוב, המחשוב, המודיעין, המערך הטכני ועוד. חיילים רבים אף רוכשים מקצוע בדרך זו ולעיתים קרובות ממשיכים לעסוק בו גם באזרחות.
להיות תומך לחימה פירושו גם פעמים רבות תנאי שירות טובים יותר, קירבה לבית, יציאה ליומיות, פחות לחץ וסטרס (תלוי בתפקיד כמובן) ותנאים שמזכירים יותר עבודה מאשר שירות צבאי, מכאן לקוח הביטוי ג'וב. כלומר, אדם שיש לו עבודה לעשות.
אם זכיתם לבצע תפקיד מפתח בצבא, תוכלו גם להוסיף אותו בגאווה לקורות החיים, לצבור נסיון ולהכיר חברים שמתעניינים באותם הדברים בדיוק כמוכם. מכאן ששירות צבאי אינו חייב להיות דווקא בשדה הקרב, היכן שצעירים וצעירות רבים מגלים שהם לא מסוגלים לעמוד בעומס, לא מבחינה פיזית, ולא מבחינה רגשית.
איך עו"ד ניר ליסטר עזר למשפחה להוריד פרופיל מקרבי לג'וב בשביל לקבל מיונים משמעותיים ואפילו טכנולוגיים
כבר מהילדות היה ל' בעל כישרון טכנולוגי, בתיכון למד 5 יחידות במתמטיקה, 5 יחידות פיזיקה, 5 יחידות באנגלית ואף נרשם לתואר במדעי המחשב. בצו הראשון החזיק בדפ"ר 90 וקב"א 56 - חלומו של כל מלש"ב, ציפה לקבל מיונים טכנולוגיים שהם בהתאם לפוטנציאל וליכולות שלו ולקבל את הערך שהוא זקוק ומגיע לו מהצבא.
כאשר ל' גילה שעל-פי "ספר הפרופילים" הפרופיל שלו הינו 97 (פרופיל קרבי), הבין מדוע הוא לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו ולהתקבל ליחידות טכנולוגיות על-אף שציין בצו הראשון כי הרצון שלו לשרת ביחידות אלו תוך שהוא עושה כל מאמץ כדי להתקבל ליחידות הנכספות ביותר. ברגע שהמשפחה גילתה את זה, ניסתה לחתור ולפעול באמצעים כדי לשנות זאת. במשפחה הרגישו כל-כך חסרי אונים. לאור העובדה שהם עומדים ליפול בין הכסאות, הם הבינו שמשהו אצלם לא עובד, הם רק ניסו להוריד פרופיל ולהוריד פרופיל אך ללא הצלחה. בשלב הזה פנו הוריו לעו"ד ניר ליסטר לשאול בעצתו. מיד לאחר שראה עו"ד ניר ליסטר את כל התיק מצד המשפחה ומצד הצבא והבין את מה שחסר עבור המשפחה, פרש מיד את חסותו עליו. תחילה היה צריך להתמודד עם הקשר אל מול הצבא, ולהסביר לצבא שיש כאן פספוס שבעתיד יפגע גם ב-ל' וגם במערכת.
עו"ד ניר ליסטר ניהל את הקרב על המוניטין הטוב של ל', פרש את כל השתלשלות הדברים, תיאר את האטימות שבה נתקל ל', ולאחר תהליך יעיל ומוצלח להוריד את הפרופיל הקרבי ולהציג את הפוטנציאל שלו, הצליח עו"ד ניר ליסטר להעביר את ל' לשרת ביחידה טכנולוגית בתפקיד מסווג. ל' פגש שם צוות נפלא שקיבל אותו בברכה, וביחד עם צוות מצומצם ביחידה הזו, חווה ל' שירות צבאי מלא בעשייה ומשמעות, ולבסוף נהנה מאוד מהשירות הצבאי שלו.
מה עושים כשהפרופיל הינו 97?
חייל או חיילת אשר קיבלו לאחר המיון הראשוני פרופיל 97 ואינם מעוניינים לשרת כלוחמים קרביים, יכולים להגיש עירעור על הפרופיל. אולם, פרט חשוב הוא שאם אין סיבה מוצדקת להוריד את הפרופיל כמו למשל פגיעה גופנית או פגיעה נפשית אשר רופא יכול להצהיר עליה כלא מאפשרת פרופיל גבוה, לא תוכלו להורידו.
מה כן ניתן לעשות במקרה זה? להיעזר בסעיף קה"ס שפירושו - קושי הסתגלותי. קושי הסתגלותי אינו נמדד בסרגל מאמצים או על-ידי הגדרה פסיכיאטרית כלשהי, והוא גם אינו מוגדר כחלק מתחום בריאות הנפש, אלא הינו מצב בפני עצמו כאשר החייל מרגיש סובייקטיבית שהוא אינו מתאים לתפקידי לוחמה, וזאת בשל קושי להתמודד עם מרחק מן הבית, קושי להתאקלם לתנאי התפקיד הצבאי, קושי להשתלב חברתית ביחידה, ועוד.
במקרה זה, החייל יכול לעמוד בפני ועדה רפואית ולספר על הקשיים המרובים שלו, לבקש להשתחרר מן הצבא אם זה רצונו, או אם הוא דווקא רוצה להמשיך ולשרת, לעבור לתפקיד הרבה יותר מתאים ליכולותיו ואשר יאפשר לו לתרום את חלקו באופן שיהיה מועיל גם בשבילו.
למה חשוב כל כך לקחת עורך דין כאשר מנסים להוריד פרופיל?
למרבה הצער, חיילים וחיילות רבים אשר מבינים שהם לא מתאימים לתפקיד שאליו צה"ל ייעד אותם, נתקלים בחומה בצורה של סרבנות, אטימות וחוסר מוטיבציה לעזור. זה יכול להתחיל במפקדים הישירים אשר אינם קשובים ואינם מעוניינים להגיש עזרה, או שאינם יכולים, וזה יכול להיות גם דחיית בקשות להעברה או להורדת פרופיל הצבאי מתוך חוסר יכולת של המערכת להתמודד עם כל כך הרבה חיילות וחיילים שאינם מוצאים את מקומם הראוי והמתאים.
כאשר אתם פונים לעורך דין המיומן והמנוסה בעזרה לחיילים ולמשפחותיהם, אתם מקבלים אוזן קשבת, ייעוץ מקצועי, ופתרון הבעיה באופן מהיר ויעיל יותר. עורך הדין יכול לבנות עבורכם תיק מוצק המתאר את כל הקשיים שאתם עוברים, לייצג אתכם בוועדה הרפואית לערעור על פרופיל, ולהשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, כדי להביא לשיפור ניכר בתנאי השירות שלכם, לפתוח עבורכם את הדלת לתפקיד מתאים יותר, ובעיקר להגן על בריאותכם הנפשית והגופנית ועל העתיד שלכם.
אל תישארו לבד עם המצוקה - פנו לעו"ד ניר ליסטר
עו"ד ניר ליסטר הוא הלוחם הפרטי שלכם עבור זכויותיכם כחיילים. אם תרצו להוריד פרופיל על-מנת לפתוח בפניכם דלת לאפשרויות רבות נוספות כתומכי לחימה, ניתן לעשות זאת על-ידי סעיף קה"ס - קשיי הסתגלות ועל-ידי שינוי בת"ש - תנאי שירות. אל תשארו לבד עם המצוקה עקב אי-התאמה לתפקיד שקיבלתם. עו"ד ניר ליסטר טיפל במאות חיילים וחיילות ובמשפחותיהם, וצבר ניסיון רב בהלכי המערכת הצבאית שיכולה להיות לעיתים מאוד אטומה, ויסייע גם לכם למצות את הפוטנציאל שלכם ולמצוא את הדרך הייחודית שלכם לתרום לצבא ולמדינה.
חייגו למספר 077-231-0357 כדי ליצור קשר עם עורך דין ניר ליסטר עוד היום!

תאריך:  09/06/2024   |   עודכן:  09/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il