מתחילים טבעי את השנה החדשה עם "יד מרדכי" ניצן ישראלי, מנכ"ל "יד מרדכי" וטלי נחושתן, מנהלת השיווק של "יד מרדכי" בישרו היום על תוכניות הערכות "יד מרדכי" לקראת ראש השנה תשס"ה.
צפי המכירות של דבש יד מרדכי בשנת 2004 יסתכם
בכ-45 מיליון ש"ח.
ניצן ישראלי ציין היום כי "יד מרדכי" מקצה משאבים רבים על מנת להמשיך ולספק לקהל הצרכנים את מגוון המוצרים באיכות הגבוהה ביותר.
טלי נחושתן, מנהלת השיווק של "יד מרדכי" אמרה היום כי "יד מרדכי" מובילה את קטגוריית הדבש עם נתח שוק של 58.8% (על-פי דו"ח נילסן כמותי 06/2004) והגידול של 9.5% במכירות החברה ברבעון מהווה את מנוע הצמיחה של השוק כולו שגדל ב-3.5% מול רבעון מקביל שנה שעברה.
מסקר שערך מכון "שילוב" עבור " יד מרדכי" עלה כי:
97% מהאוכלוסייה הצהירו שהם יאכלו דבש בראש השנה הקרובה.
6% יאכלו השנה דבש בכמות הגבוהה לעומת שנה שעברה.
השימוש בדבש של 76% מהאוכלוסייה הנו לטבילת תפוח בדבש בראש השנה.
45% מבשלים ואופים עם דבש כל השנה.
28% גם מהגברים וגם מהנשים ציינו כי הם אוכלים דבש עם כפית.
15% מהנשים מערבבות דבש עם גבינה או יוגורט.
ניצן ישראלי, הוסיף כי היקף הצריכה הממוצע של מוצרי "יד מרדכי" במהלך החודש טרום החג ומהלך החג עצמו גבוה פי 5 מהצריכה הממוצעת במהלך השנה.
"מנהג טבילת התפוח בדבש מסמל בעיקר את בוא השנה החדשה ואת ההבטחה לשנה מתוקה. עם זאת מהסקר שערכה החברה עלה כי הדבש חדר בשנים האחרונות כמעט לכל בית בישראל, כמוצר טבעי מזין וכרכיב חשוב בבישול ואפייה", הוסיף ישראלי.
נתחי שוק
שוק הדבש בישראל מגלגל כ-120 מיליון ש"ח בשנה. "יד מרדכי" הנה החברה המובילה בישראל בתחום הדבש, האוחזת בנתח שוק של כ-%59% (בנתחי שוק כמותי).
על "יד מרדכי"
"יד מרדכי", הוקמה בשנת 1936 במקביל לייסוד קיבוץ "יד מרדכי". המכוורת הוקמה על-ידי הגרעין המייסד של הקיבוץ.
חלוצי קיבוץ "יד מרדכי", המתינו כשנה לעליה לקרקע בקיבוץ באזור נתניה ("מצפה הים"). באזור זה ישבו באותה תקופה גדודי חיילים אוסטרליים ובריטים, ומהם למדו החלוצים את מסורת הכנת הדבש. כך שעם העלייה על הקרקע הפך ענף הדבש, לענף העיקרי של קיבוץ "יד מרדכי".
"יד מרדכי" החלה את פעילותה עם כוורות בודדות וכיום ברשות החברה 6,000 כוורות. כיום "מכוורת יד מרדכי" הנה המכוורת המובילה בישראל המתמחה בייצור ושיווק מגוון מוצרי דבש טבעי.
לאורך שנים רבות הייתה "יד מרדכי" עסק חקלאי בלבד, והדבש שיצרה נמכר בחביות בלבד. בשנת 1986 הופרדה הפעילות השיווקית מהחקלאית, והפעילות העסקית התמקדה בשיווק ובאריזה.
בשנת 1991 הוקמה ב"יד מרדכי" מחלקת המחקר והפיתוח של המכוורת, המתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים על בסיס ידע שיווקי, המשלבים מוצרי בריאות ומוצרי דבש ייחודיים. בין המוצרים הייחודיים של "יד מרדכי": דבש בטעמים, דבש זני על בסיס פרחי שיזף ועוד.
במשך כעשור שנים ביססה יד מרדכי את מעמדה כמובילת שוק הדבש על בסיס פעילות שיווקית וחדשנות מתמדת.
עד שנת 2003 הייתה "יד מרדכי" בבעלות מלאה של הקיבוץ. בינואר 2003 התמזגה החברה עם "עלית תעשיות", לה נמכרו 51% ממניות החברה. על פי שווי פעילות של כ-19 מיליון שקל.
בשנת 2004 הושק המותג יד מרדכי מחדש כמותג מטריה בתחום המוצרים הטבעיים והחברה נכנסה לשתי קטגוריות חדשות: שמן זית וקונפיטורות.