X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השחיתות של רבין לא היתה בהחזקת חשבון דולרים בניגוד לחוק, אלא באופן שהוא הרוויח את הכסף בהיותו שגריר ישראל בארצות הברית
▪  ▪  ▪

אריק שרון מושחת. גם אני מושחת וכל קוראי מאמר זה מושחתים, כי ההומו-ספיינס היא ביסודו יצור מושחת. את האמת הבלתי נעימה הזאת הבין הקב"ה לפני הרבה שנים וגמר אומר להשמיד את מין האדם. הוא חזר בו ברגע האחרון משתי סיבות: א. הקב"ה עצמו אחראי לשחיתות הזאת, שהרי הוא יצר את האדם; ב. בין כה האדם ישמיד את עצמו באמצעות אמל"ח שיפתח בעצמו ואת זה אמר הקב"ה לפני כן כשסילק את אדם וחווה מן העדן.
האישיות הפוליטית הבולטת ביותר בתולדות העם היהודי, דוד המלך, היה מושחת, אולי גדול המושחתים בתנ"ך, כפי שמשה דיין היה גדול המנהיגים המושחתים בתולדות מדינת ישראל ושניהם חגגו בשחיתותם. העם לא מרד בדוד ואלוהים לא הסירו מכיסאו כי בימיו התחוללה מלחמה בין הישראלים לפלשתים ומנהיגותו של דוד היתה חיונית כדי להכריע את ערפאת של אז ואת בן לאדן של אז.
אחרי כמה מאות שניחם ערך אפלטון סקר מחשבתי באתונה. הוא שאל את חכמי העיר שהתכנסו בביתו של קפלוס הזקן מי מהם היה נמנע מליטול לעצמו מצרכים בשוק אם היה רואה ואינו נראה. כולם מלבד סוקרטס השיבו שלא היו נמנעים. סוקרטס היה צבוע כפי שהעיר ניטשה. מי שמעוניין בפרטי הסקר יקרא את הדיאלוג "אפוליטיאה".
בן-גוריון היה מושחת: בשנות השלושים בנה לו המרכז הקבלני של תל אביב קומה שנייה בביתו בשדרות קק"ל בתל אביב מבלי שדב"ג שילם אגורה. היה זה בלי ספק שוחד כדי שמנהיג היישוב יסייע למרכז הקבלני לקבל זכויות קרקע מקק"ל בלא תמורה של ממש. במלחמת העצמאות זרם חלק מן הכסף שקיבל סולל בונה על-מנת לרכוש ציוד צבאי בחו"ל לקופתה של מפא"י כדי לממן את קיום סניפי המפלגה לקראת הבחירות וכדי להבטיח את ניצחון "הנפילים בעיני עצמם" בבחירות.
קצת שחיתות כדי להבטיח את שלטונם של המיסדים נראתה בעיניהם גם מוצדקת וגם צודקת. את העבודה המלוכלכת עשו לוי אשכול וגולדה מאיר, שניהם ראשי ממשלות לימים. אחרי שנים האשים בן-גוריון את השניים בטיפוח תרבות של "טמני הול" (שהונצחה בסרט "כנופיות ניו יורק"), על-מנת לקיים את שלטונם. בארבעים וארבע השנים האחרונות אני חוקר את התנהגות הישראלים על-פי מודלים שרידותיים ולא מצאתי אישיות אחת שאינה מושחתת: הם רימו את מס הכנסה, דאגו לחבריהם תמורת טובות הנאה (שוחד והפרת אמונים), דאגו לילדיהם לא פחות ולפעמים גם יותר משאריק שרון דאג לילדיו, נצלו מינית עובדות הכפופות להם, ושדדו את מקומות העבודה שלהם ובעיקר את קופת המדינה במצח נחושה. אותם דברים אמורים גם במדינות אחרות.
כולם מושחתים משום שהאדם שרד במיליוני שנות אבולוציה משוד הטבע. נוהג זה נצרב בגנים שלו. לאחר ביות הצמחים ובעלי החיים והמעבר לציוויליזציה יצרנית, לא היה האדם מסוגל להיפטר מן המאפיין הבסיסי הזה. כדי להגביל את השחיתות ולקיים את המדינה הומצא החוק: חוקי חמוראבי, חוק התורה, חוקי סולון, חוקי מדינת ישראל להבדיל. לחוקים האלה לא היה סיכוי להכרית את השחיתות מן הארץ, אלא רק לצמצמה לממדים נסבלים. מי שלא מאמין יעיין בספרו של ירמיהו הנביא.
"מבחן בוזגלו" הוא תרמית של אהרן ברק שאינו חל על אהרן ברק עצמו ובוודדאי לאעל עדנה ארבל. אילו החילו אותו על עזר וייצמן ולא על יצחק רבין. שהרי השחיתות של רבין לא היתה בהחזקת חשבון דולרים בניגוד לחוק אלא באופן שהוא הרוויח את הכסף בהיותו שגריר ישראל בארצות הברית. היועץ המשפטי של אז אהרן ברק ויתר לו על זוטות כאלה וכן על השאלה מי היה "סיריל קרן" שנתן לרבין את הכסף לשלם את הכופר שהושת עליו.
המבחן הרלוונטי היחיד הוא שרידותה של המדינה שהמציאה את החוק ואת המשפט. על-פי המבחן הזה בוזגלו יושב בבית סוהר ומצאצאי דוד המלך יבוא המשיח ויגאל את ישראל ואחר כך את העולם.

תאריך:  29/03/2004   |   עודכן:  29/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי לסטר
אברהם שרון
כאשר תדון בכובד ראש הסוגייה שאתה נדרש להכריע בה תחשוב שלפניך לא יושב אדם מורם מעם על כיסא הכבוד, תחשוב שעל כיסא פשוט, שרפרף קטן, יושב ה"אזרח הממוצע", אשר זכאי להישפט על-פי דין צדק
עו"ד אברהם פכטר
מה פירוש המושג "כוונה פלילית" או ידיעה - הדרושים להרשעה? האם שרון ידע או היתה לו "כוונה פלילית" בפרשת האי היווני, שבו בחשו לפי החשד, איש העסקים דוד אפל ובנו גלעד; ומי עומד בראש הפרקליטות? הממליצות על כתב אישום או היועץ המשפטי לממשלה?
משה איפרגן
ד"ר יהודית אברהמי-עינת
לא הסרסורים ותעשיית הפורנו הם אויבי הנשים, אלא הגברים הצרכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il