X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אחד אחד הם כרעו, נפלו. אחד אחד הם עלו-לרגל אל הלשכה והודיעו, כי "למרות" ו"אף על-פי כן" - הם החליטו לתמוך. מתפתלים, נבוכים, אבל לפחות חשים הקלה על כי ההכרעה מאחוריהם.
יש ח"כים ושרים, שבשבילם ההכרעה ללכת עם הקו החדש, עם המנהיג שסטה מדרך הליכוד, היתה קלה וצפויה. שפתם מאז ומתמיד היא שפת השמאל. רק במקרה הגיעו לליכוד ונבחרו בין מנהיגיו ומוביליו.
הם, עם שרון בראשם, מושפעים מן היועצים והפקידים שנשכרו לתפקידיהם למרות ואולי בזכות עמדותיהם השמאליות. "חרבות להשכיר" אלה נותנים שירותיהם לכל המרבה במחיר, במקרה זה שרון ולשכתו. השפעתם האידיאולוגית על ה"בוס" ניכרת היטב, במיוחד בתקופה האחרונה. תכנית הנסיגה הגסה, כמו "חזון המדינה הפלשתינית", היא פרי ההילולים של אותם יועצים.
הכתובת היתה על הקיר עוד בזמן הבחירות ולאחריהן, כאשר שרון והליכוד ניצחו - ומי היה בין מנהלי המו"מ הקואליציוני בשם הליכוד? יחצ"ן, שידו רב לו בכל, ושהיום גורף הון עתק תמורת השירותים שהוא מעניק לאחד אנטישמי רומאני. לשכת ראש הממשלה בירושלים לא ניתקה הקשרים עמו.
למרות שהכסף שיחק אותה בגדול לפני שנה בבחירות הפנימיות בליכוד, כמובן יותר מן האידיאולוגיה, אי אפשר לומר שאין בסיעת הליכוד, המהווה כיום שליש מכלל הח"כים, גם טובים ונאמנים לדרך ולמצע. עם אלה נמנו - לפחות עד לתחילת השבוע - בנימין נתניהו ולימור לבנת. הראשון אפילו תואר על-ידי כותב שורות אלה, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו, כ"שר האוצר ולמעלה מזה". רוצה לומר, בבוא העת להכרעות מדיניות, שר האוצר נתניהו יהיה ה"חישוקאי" בממשלה.
באשר לראש הממשלה - אשר יגורנו מפניו, בא. משר האוצר לא יגורנו, אבל הוא לא עמד במבחן הציפיות. הוא לא שכנע כשניסה להסביר את פשר החלטתו, "מדוע" ו"כיצד", ו"מה עדיף במצב הנוכחי", ו"איך אני עושה ופועל להציל את גושי ההתיישבות העיקריים". מה לעשות, הרוב בליכוד - הפעם אינו מאמין לו.
השר נתניהו לבטח מאמין ביעילות ההגבלות שהציב כתנאי לתשובתו החיובית לשרון. יתכן שסבור הוא, כי בכל זאת "חישק" את ראש הממשלה והצליח לצמצם את הנזק שגורמת היוזמה החד-צדדית ההזויה. נתניהו מוסיף להתנגד בחריפות למדינה פלשתינית. כל אלה לא יועילו לו מול הרוב בליכוד שרואה בצעידתו לקראת שרון סטייה שקשה להם להשלים עמה.
גם חסידיו המובהקים אינם רואים את הדקויות, ואולי אף את התיחכום, אם בכלל, שמאחורי המהלך של נתניהו. אין להם יותר אשליות: לדידם, מי שנסוג מגוש קטיף, כמו נתניהו ולבנת המתייסרת, יהיה קשה לסמוך על הבטחותיו בעתיד בגוש עציון או במרחב אריאל. בליכוד, מסתבר, אין הולכים בעיניים עצומות אחרי מנהיגים תועים ומטעים.
הגם שכמה ממנהיגיו אכזבו, אין זה אומר שגם המפלגה תאכזב. עדיין לא נאמרה המילה הליכודית האחרונה. מסקר לסקר מתעודדים מתנגדי הנסיגה, ואילו תומכיה, עם שרון בראשם, מודאגים מפני אפשרות של כישלון. ביום ה-2 במאי רב הסיכוי שרוב המתפקדים יצביעו "במפתיע" נגד ההינתקות מחבל עזה, שתהיה כרוכה בהתנתקות ממנהיגים שסטו מהדרך.
לתקווה זו מתלווית עוד תקווה קטנה: כשיתייצבו נתניהו ולבנת כל אחד בקלפי שלו, לפחות במצפונם האישי בל יבגדו. האם זה בלתי ריאלי לקוות, כי השניים - שלא כמו שרון ואולמרט - יטילו בכל זאת את הפתק "לא להתנתקות"?

תאריך:  22/04/2004   |   עודכן:  22/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גיל איכבום
בג"צ דחה את העתירות (בין היתר עתירתו של כותב שורות אלו) שביקשו לשלול את הענקת פרס ישראל בטקסי יום העצמאות לפסל יגאל תומרקין. בג"צ לא דחה את המשך הוויכוח הציבורי סביב הענקת הפרס. לכותב שורות אלו יש הצעה לסדר היום לממונים על הענקת פרס ישראל ולטקס הממלכתי
עו"ד גיל איכבום
חנה בית הלחמי
האם קרדיטים הם סוגייה פמיניסטית? שאלה רטורית....
יואב יצחק
מנכ"ל טבע, ישראל מקוב
תהליך הפיכת חברה ישראלית לחברה גלובלית הוא ארוך, ומחייב חשיבה אסטרטגית, תכנון, ותחכום ניהולי בקרב קבוצה רחבה של מנהלים; הוכחנו שהדבר אפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il