X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכנסת לזכויות הילד גינתה את גילויי האלימות של מתנחלי חוות מעון כלפי ילדים פלשתיניים; תושבי החווה מונעים את המעבר, זורקים לעברם אבנים ומשסים בהם את כלביהם
▪  ▪  ▪

חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית גינו (ג', 2.11.04) את גילויי האלימות של מתנחלי חוות מעון כלפי ילדים פלשתיניים. הגינוי הושמע בוועדת הכנסת לזכויות הילד שקיימה היום דיון מיוחד בנושא.
את הדיון יזמו הארגונים "רופאים לזכויות אדם", "מחסום ווטש" "ותעיוש" בעקבות התגברות ההתנכלויות והפגיעות הגופנית של מתנחלים, בילדים פלשתינים בדרכם לבית הספר בדרום הר חברון. חברי הכנסת החברים בוועדה גינוי פה אחד את התנהגות המתנחלים ודרשו מצה"ל ומהמשטרה לטפל בנושא באופן מיידי.
ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, אמר כי הוא סומך על צה"ל שייקח את העניין לידיו וידאג למעבר בטוח של הילדים הפלשתינים. ח"כ יעקב מרגי מש"ס, טען כי "לא יכול להיות שצה"ל אינו לוקח אחריות על הילדים הפלשתינים בדרכם לבית הספר", הוא הוסיף ואמר, כי "יש למפקד הגזרה סמכות להצהיר על האזור כשטח צבאי סגור ולמנוע את כניסת תושבי חוות מעון ובכך להגן על הילדים".
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, כינה את המתנחלים האלימים "קבוצת בריונים שיש לעצרה בהקדם והטיל את האחריות על המשטרה והצבא".
הוועדה התכנסה בעקבות דיווחים ופניות של ארגון תעיוש וראש מועצת הכפר "ח'רבת תוואנה" על החמרת בעיית התקיפות החוזרות של מתנחלי חוות מעון כלפי תלמידי בית הספר מהכפרים באזור. בשבוע שעבר יצא צוות של "רופאים לזכויות אדם" לבקר בכפר שבדרום הר חברון. הצוות כלל נציג מהארגון, עובדת סוציאלית ופסיכיאטר של ארגון SOS הפלסטיני. לאחר שנפגשו עם הילדים ועם צוות בית הספר, המליצו לערוך מספר מפגשים שמטרתם עידוד הילדים לאחר החוויה הקשה והטראומה שהם עוברים בדרכם לבית הספר.
תלמידי בית הספר היסודי במקום עושים את דרכם מידי יום בדרך עפר שאורכה כשני קילומטר העוברת לצד ההתנחלות חוות מעון. כדרך שגרה, תושבי מעון מתנהגים באופן אלים במיוחד ומונעים את מעברם של פלשתינים. לאחרונה, החלו המתנחלים להתנכל גם לתלמידי בית הספר, הם זורקים אבנים לעברם ומשסים בהם את כלביהם.
בעקבות המעשים, הילדים יוצאים לבית הספר בדרך ארוכה בת 10 קילומטר ומרביתם הפסיקו להגיע ללימודים בכלל. מתוך 25 תלמידים הרשומים בבית הספר, מגיעים מדי יום חמישה בלבד.
בתקופה האחרונה החלו הורים, מתנדבים בינלאומיים ואנשי מועצת הכפר ללוות את הילדים כדי למנוע את האלימות כלפיהם, אולם המתנחלים המשיכו בהתנהגות האלימה, כשהצבא והמשטרה אינם עוצרים את התופעה. בשני אירועים שונים, אשר התרחשו בהפרש של ארבעה שבועות, הותקפו גם מתנדבים בינלאומיים על-ידי המתנחלים בעת שליוו את התלמידים.

תאריך:  02/11/2004   |   עודכן:  02/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
המשמעות: הפקעת סמכויות מועצת העיר מניהול העיר; שר הפנים, אברהם פורז: לא ייתכן שרשויות מקומיות משתמשות בעובדים כבני ערובה
מיכאל דבורין
כך מגלה הבוקר "גלובס"; זאת על רקע פרשה שנחקרת במשטרה על פיה נחשד שרעבי בבעילת קטינה בת 14; שרעבי טוען: המדובר במסע השמצות שמנהלים מתנגדיו על רקע האסיפה הכללית והבחירות המתקרבות בחברה
יפעת גדות
'כתמי כבד' הם כתמי עור הנראים כמו נמשים וניתן להסירם; אינם סרטניים
מירב לוי
כמיליארד דולר הושקעו בפרויקט התשתית המורכב של פתיחת הטרמינל, בו הצפי של רשות שדות התעופה הוא כי כ-10 מיליון נוסעים יכנסו לישראל ויצאו מידי שנה; השר שטרית: זהו יום חג, זהו השער של המדינה... אני מקווה שרק צדיקים יבואו לכאן
אורלי ממן
זאת, בתגובה לפרסומים מצד הנהלת הבנק על "עודף" כוח האדם במערך של הבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il