X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרות החוק: להגן על הסביבה החופית ואוצרות הטבע והמורשת שבה; לשמור את הסביבה החופית והחול החופי לתועלת ולהנאת הציבור, ולדורות הבאים; לקבוע עקרונות והגבלות לניהול, לפיתוח ולשימוש בני קיימא של הסביבה החופית
▪  ▪  ▪

החוק לשמירה על חופי הים התיכון של ישראל - "החוק לשמירת הסביבה החופית", יכנס השבוע (15.11.04) לתוקפו. החוק נותן ביטוי לרצון המדינה לשמור על חופי הארץ כמשאב טבע לאומי נדיר. החוק מטיל על כל הרשויות האחראיות על מתן היתרים, אישורים או רשיונות בחוף הים, להטמיע את מטרות החוק בפעילות ההסדרה השוטפת שבסמכותם.
על-פי החוק, כל תכנית בנייה, הקלה מתכנית ושימוש חורג לתכנית בתחום של 300 מ' מקו החוף יצטרכו לקבל את אישור הועדה; כל פגיעה בסביבה החופית הנעשית ללא אישור כדין משמעותה עבירה פלילית שעונשה מאסר או קנס כבד.
כמו כן, לא יהיה ניתן לחסום את זכותו של הציבור למעבר חופשי לאורך החוף ללא אישורים מיוחדים. גם מערכת הביטחון תצטרך לנהוג בשטחי החוף הרבים שברשותה בהתאם לעקרונות החוק.
לקראת יישום החוק, פנה מ"מ השר לאיכות הסביבה, אילן שלגי לראשי וועדות התכנון ולכל משרדי הממשלה הרלוונטים בדרישה להקפיד לקיים את הוראות החוק ובמיוחד את ההוראה המחייבת כל רשות מוסמכת ליתן רשיון או היתר לפעולה בתחום חוף הים, כך שיינתנו באופן שיהיה בו כדי לצמצם את הפגיעה בסביבה החופית.
שלגי הדגיש בפנייתו, כי יש לקבוע בתנאי ההיתרים, האישורים או הרשיונות, אמצעים לשיקום הסביבה החופית ולהבטיח השבת המצב לקדמותו.
ניר פפאי, רכז חופים בחברה להגנת הטבעציין כי החוק נותן כלים טובים לשמירה על חופי הים לטובת הציבור אולם מבחנו האמיתי של החוק יהיה באופן יישומו, וכן בהצלחת המנגנונים שהוא מקים לעמוד כנגד לחצים נדל"ניים ואחרים.
החברה להגנת הטבע תמשיך לעקוב אחר מימוש החוק ותנהג כ"כלב השמירה" ליישום החוק ובמקביל תמשיך לפעול לקידום נושאים שונים שלא נכללו בחוק זה, כגון הפסקת תשלום בכניסה לחופי רחצה, שיתוף הציבור בתכנון החוף ועוד.

תאריך:  14/11/2004   |   עודכן:  14/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
החברה מנהלת גם מו"מ להקמת קריית משרדים בעיר הבירה בשיטת B.O.T למספר משרדי ממשלה
הדר פרבר
קיבלה את ברכת הקיסר והקיסרית אך על-פי החוק היפני תהפוך ל"אדם מן השורה"
יפעת גדות
ב'טיפול קנגורו', אמהות מצמידות את התינוקות לחזן במשך שעות בכל יום; השיטה מתאימה לתינוקות פגים שמצבם הבריאותי יציב, אך אינם יכולים עדיין לווסת את טמפרטורות הגוף שלהם; 'טיפול קנגורו' בטוח, מסייע במניעת זיהומים רציניים, מעודד הנקה ומסייע בהתפתחות התינוק
מיכאל דבורין
החלטה מעוררת מחלוקת של ביהמ"ש המחוזי בנצרת שהתקבלה ברוב של שניים מול אחד; ההחלטה צפוייה לעורר שוב תגובות קשות נגד האקטיביזם השיפוטי שהנחיל ברק
אורלי ממן
הרקע להוראה - עידוד ענף הנדל"ן הנתון במצוקה קשה; ההוראה תחול על חטיבת הדיור הממשלתי במשרד האוצר, משרד הביטחון, משרד השיכון ומשרד התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il