X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשאל הליכוד על תוכנית ההינתקות הוא תרגיל לריסוק הליכוד ולהפיכתו לאיבר חלוש בממשלה במתכונת אש"פ: אחדות-שרון-פרס
▪  ▪  ▪

המשמעות הפוליטית המסתמנת בעקבות ההינתקות היא הקמת ממשלה במתכונת אש"פ: אחדות-שרון-פרס. ככל הנראה, זהו הנשק הסודי והחלוד של ישראל 2004 לבעיות הניצבות בפניה לאחר 3 שנים וחצי של מלחמה שנכפתה עליה על-ידי אש"פ, ארגון שחרור פלשתין בגלגוליו השונים, ובמיוחד זה הקרוי רש"פ - רשות (הטרור) הפלשתינית - וזה המקיז את דמנו, אש"פ/חמאס. ככל הנראה, זו נוסחת הקסם לקראת השנה ה-57 לעצמאותה, עצמאות שאף היא עצמה בעירבון מוגבל לנוכח הנטייה לתאם עם וושינגטון כל צעד קטן או גדול של ממשלת ישראל. להינתקות יש היבטים שונים:
הינתקות ממשטר וממינהל תקינים: המשאל המתוכנן הוא תרגיל שנועד לעקוף את הממשלה, הכנסת, סיעת הליכוד ומרכז הליכוד - גופים ומוסדות שאמורים לקבל החלטות - במטרה לכפות עליהם מדיניות שראש הממשלה אינו מצליח להסביר את ההיגיון שלה ולקבל את תמיכתם בה בדרכים דמוקרטיות ותקינות. המשאל המתוכנן הוא תרגיל לריסוק הליכוד ולהפיכתו לאיבר חלוש בממשלה שבה התלמיד עלה על רבו, ופרס ב' מאגף את פרס א' משמאל: פרס הבטיח שטחים תמורת "שלום"; שרון מציע שטחים תמורת טרור. "אבי ייסר אתכם בשוטים, ואני אייסר אתכם בעקרבים". כך מוכן שרון 2004 להקריב הן את מפעל ההתיישבות והן את הליכוד על מזבח המזרח התיכון החדש של יריבו-שותפו לאש"פ, אחדות-שרון-פרס. האם בשרון זה בחרו מתפקדי הליכוד רק לפני שנה?
הינתקות שרי הליכוד מתפקידיהם: שרי הליכוד המתנגדים לתוכנית ההינתקות האבסורדית כמעט נאלמו ונעלמו. הבכירים שבהם - בנימין נתניהו וסילבן שלום - מסתכלים זה לעבר זה ומגמגמים את הסתייגותם. ככל הנראה, זה שייראה פחות כמורד במלכות לא ייאלץ לפנות את כסאו לאדריכל מלחמת אוסלו, הנושא את עיניו למשרד החוץ או האוצר, על חשבון שריו הבכירים של הליכוד. האם מתפקדי הליכוד רוצים לראות את שמעון פרס מחליף את בנימין נתניהו, או את סילבן שלום?! המפתח לשאלה אם תהיה או לא תהיה ממשלה כזו נתון בידי מתפקדי הליכוד. בכוחם לומר בשפה ברורה אם הם רוצים ממשלה כזו.
הינתקות מהמלחמה בטרור: למרות המחמאות בוושינגטון, ראש הממשלה שרון הודיע למעשה שישראל פורשת מן המלחמה שהכריז הנשיא בוש על הטרור: ארה"ב תמשיך להילחם בעירק ובאפגניסטן, אבל ישראל של שרון תשפוך שמן על מדורת הטרור, תיתן לו מדינה ותיתן לו את התחושה כי הטרור משתלם, כי רק הטרור יכול. האם זה המסר שמתפקדי הליכוד בוחרים לשגר לעולם?
הינתקות מהבעיה הדמוגרפית? להפך: דווקא הקמת מדינה פלשתינית מערבית לירדן וזרימת פליטים אליה תשבש את המאזן הדמוגרפי ממערב לירדן, תיצור פצצת זמן מתקתקת ותוביל לפלישה מערבה של מיליוני אויבים, ולו באמצעות צעידה שקטה. האם זה ההיגיון של התוכנית?
הינתקות מהמציאות: גם אם ינצח שרון במשאל, התוכנית פשוט אינה ניתנת לביצוע. כשם שלא ניתן לבצע טרנספר של יישוב ערבי, כך לא ניתן לבצע טרנספר של יישוב יהודי. האם מתפקדי הליכוד מעוניינים לבזבז את קולם על תוכנית בלתי מציאותית?!
ככל הנראה, למצב המורכב בארץ ישראל אין פתרון בדורנו. ההכרה במציאות מחייבת להתנתק הן מאש"פ הערבי והן מאש"פ - אחדות שרון פרס - ולהמתין לזמנים אחרים. בינתיים דרוש ראש ממשלה שאינו נגוע בתבוסתנות, אשר יכיר במציאות כבמלחמה וינהל את המלחמה, ושיפעל על-פי הכללים הבסיסיים של משטר ומינהל תקינים במקום שתדלנות מעבר לים.
___________________________________________________________
הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  30/04/2004   |   עודכן:  30/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
רק הליכוד יכול, לפחות בינתיים
עו"ד יוסי דר
אין די בהימנעותה של השופטת ביניש מהצבעה על מועמדותה של חברתה, עדנה ארבל, לבית המשפט העליון; על-מנת להימנע כליל מניגוד עניינים, על ביניש לפסול עצמה גם מהשתתפות בהצבעה בעניינם של יתר המועמדים לעליון
ד"ר א. זמיר
ד"ר עו"ד אברהם אלתר, עו"ד אורי כליף
משה פייגלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il