X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תמונה עדנה ארבל לשופטת בית המשפט העליון ביום ה', יהיה המינוי הרע הזה רשום על שמם של חברי "שינוי"; הזאת תרומתה של מפלגת ניקיון הכפיים לקידום שלטון החוק בישראל?
▪  ▪  ▪

אם תמונה השבוע עדנה ארבל לשופטת בבית המשפט העליון ואם נראה אותה יושבת בעתיד בהרכבי בג"צ שאמורים לדון ולהכריע בשאלות של זכויות אזרח, הגינות שלטונית או צדק, ראוי שנזכור למי נהייה חייבים תודה על מינוי קלוקל זה.
אורח ממאדים, לו היה נוחת בישראל ומקבל לידיו את רשימת הפרשיות בהם היתה מעורבת הגב' ארבל, היה משוכנע כי הוא מעיין כנראה בתיק של "בדוקאי" במשטרה או לפחות בתיק דין משמעתי של עובד מדינה בעייתי, אבל לבטח לא היה מאמין שמדובר בתיק של מועמדת לכהונת שיפוט בבית המשפט העליון. לחילופין, היה חושב שנחת בטעות באוגנדה של אידי אמין או בלוב של קדאפי. כי מה אין כאן: חשד לניצול לרעה של כוח המשרה, חשד לגיבוי עבירות על החוק, חשדות לניצול קשרים למען אינטרסים משפחתיים - וכל זאת, בנוסף לשורת החלטות ומעשים "מקצועיים" לכאורה, שכל בר-דעת בתחום המשפטי זוקף מולם גבה בתימהון.
מי שמוביל את מועמדותה ואת המהלכים לבחירתה של ארבל הוא שר המשפטים, טומי לפיד, שהוא גם יו"ר מפלגת "שינוי".
שינוי, מפלגה המורכבת מפעילים וחברים הנמנים ברובם על המעמד הבינוני והבורגני (גם בתפיסותיו ואורחות חייו), מזוהה והיתה מזוהה תמיד עם מעורבות רבה במה שנקרא "הסדר הציבורי התקין" והיא פעלה תמיד למען הגינות, ניקיון כפיים ציבורי ושיקול דעת משפטי רגוע ויציב.
כל אלה אינם מסתדרים עם מועמדותה של עדנה ארבל. אין ספק שרובו של ציבור חברי "שינוי" ומצביעיה אינם חושבים שעדנה ארבל היא מועמדת ראויה ומתאימה לכהונת שיפוט בבית המשפט העליון של מדינת ישראל. תגובות והתבטאויות אנשי שינוי בעניינים דומים, החל מהתנגדותם למינוי אנשי ש"ס שהיו מעורבים בפרשיות שונות וכלה בתגובותיהם על המתרחש בחוות השיקמים ובנותיה (ליתר דיוק: "בניה") מעידים על נטיית אנשי שינוי להעדיף מינויים של דמויות "נקיות" למשרות ציבוריות.
והנה, דווקא בנושא הקרוב לליבם - מערכת המשפט - מוביל מנהיגם לקראת מינויה של מי שבוודאי אינה עונה לקריטריונים שלהם: לא טוהר המעשים, לא הגינות ציבורית וגם לא כשרון משפטי המעורר כבוד.
והם, חברי "שינוי", שותקים.
אינני יודע להסביר זאת. אין לזה גם תירוצים.
לכאורה, גם בלי רעש ציבורי, מספיק היה אם 20-30 איש מאנשי שינוי היו פונים למנהיגם, טומי לפיד, ומביעים בפניו עמדתם ודעתם כי עדנה ארבל אינה ראויה לתפקיד - ולו רק כדי לשמור על דימויו הנקי של בית המשפט העליון. זה יכול היה להספיק. שינוי היא מפלגה קטנה (במוסדותיה) ועמדת 20 אנשים מחברי המרכז היה בה די בכדי "לאותת" לטומי לפיד כי ישנם מהלכים העלולים "להתקיל" אותו עם חבריו ותומכיו. אם חברי הליכוד הפשוטים יכלו להוריד את אריק שרון מתוכנית מדינית שסיכם עם הנשיא בוש, הרי שחברי "שינוי" המתוחכמים ודאי וודאי יכלו להוריד את טומי לפיד מתוכנית פרסונלית שסיכם עם הנשיא ברק. ובלי תמיכתו של טומי לפיד - ארבל היתה נמחקת מרשימת המועמדים בעלי הסיכוי.
זה לא קרה. זה לא קורה.
אנשי "שינוי" מילאו פיהם מים - ואין לי הסבר לתופעה.
לכן, אם תפגשו חברי שינוי או מי מפעיליה ותומכיה, הזכירו להם זאת: תרומתה האמיתית (והיחידה, כנראה) של "שינוי" לקידום שלטון החוק בישראל הינה המינוי של עדנה ארבל לבית המשפט העליון וערעור אמון הציבור בשופטיו כתוצאה מכך.
ובשביל זה, באמת, לא היינו צריכים את שינוי. לזה גם ש"ס היתה מספיקה.

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
אנא הסירי מועמדותך לעליון
מיכאל דבורין
אפרי הלפרין
מסדר, מסדר נוסף. מבחן, מבחן נוסף. משאל, משאל נוסף!!!
עמי דור-און
או: איך "נסעתי" מתל אביב לבאר שבע בארבע וחצי שעות...
ד"ר יוסף דרור
התקשורת בעליבותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il