X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
וטומי לפיד, נשיא בית המשפט העליון ובג"צ - ממנים אותה כשופטת עליונה
▪  ▪  ▪

דבר חמור קרה היום במדינת ישראל.
יום לאחר דוח המבקר המטיל צל ענק על כושר שיפוטה (תרתי משמע) של עדנה ארבל, ועל אף שניתנה לבג"צ ההזדמנות לעכב את התהליך על-מנת לשקול שיקול נוסף, נבחרה עדנה ארבל לתפקיד שופטת עליונה.
הייתי ממליץ לעתור שנית, על-מנת לבטל את ההחלטה, תחת עילה חוקתית. אולי חוק יסוד השפיטה, אולי חוק יסוד אחר - יש ודאי מספיק עורכי דין במדינה, אין צורך שאני אחטט בספר החוקים, אם אין סעיף חוקתי יש לחפש בכל ספר החוקים.
בית המשפט העליון מצפה מרשויות המינהל לפעול בשיקול דעת. הוא מצפה שרשויות המינהל לא יבטלו שיקול משמעותי בקבלת החלטות רגילות, ודאי וודאי בעת קבלות החלטות הרות גורל.
בית המשפט והוועדה התעלמו לחלוטין מדוח המבקר שפורסם השבוע (5.5.04), התעלמו לחלוטין מממצאים דומים שפורסמו אחרי שרובינשטיין חשף את הנושא בפני הציבור, בית המשפט התעלם מעדות השרה לבנת, המעמיד את ארבל באור מאד חשוד (בייחוד לחשכם של הכחשותיה), הוא התעלם מהחומר המפורט שהגיש יואב יצחק.
מציע לדרוש ישירות או על-פי חוק חופש המידע את הפרוטוקולים של הוועדה, או את חלקם המצונזר העוסק בארבל, לראות על פיהם אם הנושאים עלו ואם נדונו בכובד ראש ובשיקול דעת, כי הרי על-פי דעת בית המשפט העליון בעצמו, לא די שהשיקולים היו ידועים, אלא מחובת הגוף המחליט לתת להם גם את המשקל הראוי.
אפילו משחק של מראית עיין הם לא עשו לנו, דרכו לנו על הצוואר - והציאו את נשמתנו עד תום.
עם כל הכבוד לבג"צ, לוועדה לבחירת שופטים, אתם נראים מאד עקום אחרי ההחלטה הזו. על-פי מכלול הפרטים שבידי, אין לי כל הסבר אלא שאתם מודרכים ע"י אינטרסים זרים.
אינני יודע עד כמה זרים, אינני יודע אם הם זרים בכיוון של וענונו, או בכיוון של ההוא שהלך לחיזבאללה, או בכיוון של זה, השר הזה עם התיק של הממתקים, ואולי שיקולים זרים של סתם שמור לי ואשמור לך, חובות עבר, או רק לא לוותר לפרענק הזה יואב יצחק - או אני לא יודע מה - היום פסלתם עצמם היום לדין, כולכם.
ומאחר שאין לנו ברירה, אנחנו לא ממנים אתכם, אתם ממנים עצמכם, כולכם מוניתם היום למחליפים זמניים של השופטים של עם ישראל, אשר בתקווה יוחלפו במהרה, ואם ימשיכו כך, ותאי תתגלה איזו שערוריה רבתי אשר תטלטל את ארמונם, ואז נבין בדיוק מה מדריך אותם.
ואילו השופטת ארבל, לא נסכים שתשב במושב בו נהיה חלק, נכתוב כך בכל העתירות, ואם תשב, נתעקש ונאמר כי ביקשנו שלא תשב עקב מחסור במצרך עיקרי החיוני אצל שופט: כושר שיפוט.
אנו רוצים שופטים עם כושר שיפוט, על-פי עדות השופט העליון רובינשטיין ועל-פי עדות מבקר המדינה - אין לה כושר כזה - ואנו מאמינים להם הרבה יותר מאשר לה.
ובאשר לשאר השופטים, אלה שבחרו בה בוועדה ושופטי בג"צ אשר גיבו את התהליך, אתם כולכם בחזקת מחליפים זמניים, עד אשר תתבהר הפרשה.
מזל שלפחות חלק מסמכויות בג"צ עברו לבתי המשפט המחוזיים.
ואל תבואו בטענות על זה שכבוד בית המשפט נרמס. הביטו על סוליות נעליכם ותראו שם את שאריות הדם והבשר של מה שהיה פעם בית המשפט העליון.
ולחשוב על זה שעד אתמול חשבתי לגמרי אחרת.

תאריך:  06/05/2004   |   עודכן:  06/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה איפרגן
עו"ד יוסי דר
פרופ' רות גביזון, משפטנית מוערכת ועצמאית, לא נבחרה לכהונת שופטת בית המשפט העליון בשל דעותיה המקוריות, שלא נעמו לאוזניים מאוד מסוימות; אי מינויה מוכיח שוב כי בית המשפט העליון שלנו הפך לעוד משרד ממשלתי במחוזות הקומבינה
נסים ישעיהו
רן ברץ
עו"ד אברהם פכטר
הרכב הוועדה לא מאוזן, נכון, ולכן שיקולי המינויים נגועים או בפוליטיקה כללית או פנימית, כך שברוב המינויים לעליון ולמחוזי לא הטובים ביותר מתמנים אלא המקושרים, המחוברים הנתמכים ע"י - הם שזוכים בכבוד ובתואר. יש לאזן ולשוויין את הרכב הוועדה - ולשנותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il