X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבדיקות שערך המשרד לאיכות הסביבה נמצאו חריגות של אלפי אחוזים בפליטות של אתלין אוקסיד הגורם לסרטן; החומר משמש בבתי חולים לעיקור; על-מנת לחייב את בתי החולים ידרשו במשרד לאיכות הסביבה להוציא צווים אישיים למנהלי בתי החולים
▪  ▪  ▪

חריגות של אלפי אחוזים בפליטות החומר המסרטן אתילן אוקסיד התגלו בביקורת פתע שערך המשרד לאיכות הסביבה בבתי החולים בצפון רמב"ם, הלל יפה ובני ציון בחיפה.
החומר משמש בבתי חולים לעיקור, והוא מוגדר על-פי חוק החומרים המסוכנים כחומר מסוכן. חשיפה לחומר זה לאורך זמן מגבירה מאוד את הסיכון לחלות בסרטן: הודג'קינס, לוקומיה וסרטן קיבה. החומר ידוע גם כגורם לגירויים בעיניים, בדרכי הנשימה ובעור, לבחילות, הקאות, קוצר נשימה, כאבי ראש, בצקת ריאות ואף למוות. חשיפה ארוכת טווח עלולה לגרום לקטרקט ולפגיעה במערכת העצבים.
על-פי המשרד לאיכות הסביבה, אסור שפליטה של אתילן אוקסיד לאוויר תחרוג מ-5 מ"ג למ"ק, כאשר קצב הפליטה עולה על 25 גרם לשעה. מדובר בתקן האמריקני שאומץ על-ידי המשרד לאיכות הסביבה כמדיניות מחייבת, למרות שאינו מוגדר בחוק הישראלי כתקן מחייב.
לפני כחודש התגלו ריכוזים גבוהים בפליטות של חומר זה בבדיקה שנעשתה בשלושה מרכזים רפואיים. מהבדיקה עולה כי במרכז הרפואי רמב"ם עמד הריכוז המרבי של אתילן אוקסיד בגז הפליטה על 34,333 מ"ג/מ"ק. מדובר בחריגה של אלפי אחוזים מעל התקן הבינ"ל.
בבדיקות שנעשו במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נמצא כי הריכוז המרבי של אתילן אוקסיד בגז הפליטה הוא: 22,344 מ"ג/מ"ק בבדיקה הראשונה, ו-29,064 מ"ג למ"ק בבדיקה השניה. בבית החולים בני ציון בחיפה לא נמצאו חריגות.
על-מנת לחייב את בתי החולים לעמוד בתקן ידרשו במשרד לאיכות הסביבה להוצא צווים אישיים למנהלי בתי החולים. במקביל פנה מנהל מחוז חיפה במשרד לאיכות הסביבה, רוברט ראובן, למנהלי רמב"ם והלל יפה ודרש להתקין בתוך 30 יום מערכת לטיפול בפליטות לאוויר של האתילן אוקסיד.
מנהל המחוז הוסיף בפנייתו למנהלי בתי החולים כי החל מינואר 2005 יאמץ המשרד לאיכות הסביבה תקן חדש ומחמיר יותר לאתילן אוקסיד, כך שריכוז הפליטה המירבי המותר יהיה 0.5 מ"ג למ"ק בקצב פליטה העולה על 1.5 גרם לשעה.
מהמרכז הרפואי רמב"ם נמסר כי הבדיקות נעשו בשעת השיא והן אינן משקפות את ממוצע הפליטה של החומר, אך הם למדו את תוצאות הבדיקה.
מנהל בית החולים הלל יפה, הדוקטור מאיר אורן, ציין כי אין הוכחה חד משמעית כי החומר אכן מסרטן. לדבריו, המשרד לאיכות הסביבה מנסה כבר עשר שנים, ללא הצלחה, לחוקק חוק שיגביל את פליטת החומר.
מ"מ השר לאיכות הסביבה, אילן שלגי ציין כי לאור הממצאים המדאיגים הנחה את הדרג המקצועי במשרדו להמשיך בבדיקות הפתע ביתר בתי החולים בארץ המשתמשים באתילן אוקסיד לעיקור.
השר שלגי הוסיף כי אין זה מתקבל על הדעת שבתי חולים שייעודם המרכזי הוא לרפא בני אדם גורמים במעשיהם להיפך בדיוק. כמו כן, הדגיש כי במידה ובתי החולים לא יפעלו על-פי הנחיות המשרד לאיכות הסביבה, לא יהסס לחתום על צווים אישיים למנהלי בתי החולים המטילים עליהם אחריות אישית לפעול לתיקון המפגעים.
לפני כשלושה חודשים נמצאה חריגה של עשרות אלפי אחוזים בפליטת אתילן אוקסיד בשני בתי חולים בירושלים- הדסה עין כרם וביקור חולים, והליקויים תוקנו.

תאריך:  24/11/2004   |   עודכן:  24/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כ-11,000 בתים נהרסו ולמעלה מ-23,000 בניינים ניזוקו כשטייפון מויפה היכה באזור שבו כ-250,000 איש
מחלקה ראשונה
תחתוני החוטיני עשויים מסיבים טרמיים בשם טרמולייט, שתפקידם לשמור על חום גוף גבוה ויחד עם זאת לנדף את הזיעה המצטברת בזמן מאמץ גופני
רנית נחום-הלוי
לאחר שוועדת הבריאות של הכנסת הוציאה סופית את "החגיגת" מחוץ לחוק - שוקל יו"ר הוועדה לפעול להוספת צמח הגת לרשימת הסמים המסוכנים; פרופ' משולם: בגת יש ריכוז גבוה יותר של רכיב הקאטינון; הוצב אולטימטום למשרד הבריאות: תוך שנה עליכם לתת תשובות בנושא צמח הגת
אלונה קורן
לדבריו, רשות המיסים תילחם בתופעה לפיה מומחי מס מסייעים ללקוחותיהם להעלים מאות אלפי שקלים - תוך הסתמכות על חוק ההתיישנות
נועם שרביט
את ההצעה העלה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב בפגישתו עם רה"מ; שרון דחה אותה משום שלדבריו אין מקום ליוזמות מדיניות חדשות לפני הבחירות ברשות; רה"מ: אם הפלשתינים יפעלו לפי מפת הדרכים - נתאם עימם מהלכים, אך לא נתפשר בנושא הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il