X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנוסף למערכת שנחנכה, יערוך אגף הרווחה של העירייה סדרה של אירועים, סדנאות, הרצאות ופעילויות, שיציינו את חודש המאבק הבינלאומי באלימות במשפחה
▪  ▪  ▪

אתמול הושקה מערכת לחצני מצוקה שתותקן בבתיהן של נשים מוכות בעיר, בתחנת משטרת נתניה, בהשתתפות שר הבריאות, ח"כ דני נווה, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-אכר. כמו כן השתתפו באירוע דודו וולף - יו"ר הצוות הבין-משרדי למאבק באלימות בישראל, ניצב בני קניאק - מפקד מחוז המרכז במשטרה, תת-ניצב מנשה ארביב - מפקד מרחב השרון במשטרה וסגן-ניצב רון גרטנ ר- מפקד תחנת משטרת נתניה.
כאמור, במרכז האירוע הוצג הפרויקט החדשני לנשים במצבי חירום, אותו נבחרה להוביל נתניה. הפרויקט משותף לערכאות משפטיות, משטרת ישראל משרד הבריאות ומשרד הרווחה והוא מופעל בסיוען המסור של מתנדבות, נשות "הדסה - ישראל".
התוכנית נועדה בעיקרה, להעניק תחושת ביטחון לאותן נשים החשופות לתופעת האלימות מצד בני זוגן. נשים שתתלוננה במשטרה או בבית הדין הרבני, על אלימות מצד בן זוגן, ובמידה ויוצא נגד בן הזוג בדיון השני צו הגנה למינימום 21 יום תהיינה זכאיות להשתתף בפרויקט ולקבל לחצן מצוקה ללא כל תמורה.
הלחצן יותקן בביתה של האישה, ובנוסף היא תקבל לחצן ידני בדומה לשעון יד. תהיה האפשרות ליצור קשר דו-כיווני דרך הלחצן שלמעשה ישמש כמכשיר דיבור, ואיתו אף אפשר יהיה להקליט שיחות טלפון ואת המתרחש בבית. הלחצן יהיה מחובר לעמדה קבועה בחברת "מוקד אנוש" שהוקצתה לטובת הפרויקט ומאוישת 24 שעות ביממה על-ידי מוקדניות החברה, שעברו הכשרה בנושא.
המוקדניות יבצעו את הסינון הראשוני של הפניות ובמידה והפניה היא 'קריאת אמת', המוקדניות תיצורנה קשר טלפוני עם מרכז השליטה של המשטרה וזו תפעל בצורה מיידית ותגיע לביתה של המתלוננת.
ומה הלאה?
בהמשך הפרויקט, יערוך אגף הרווחה, בשיתוף משרד הבריאות, קופות החולים, בית החולים לניאדו ומשטרת נתניה - יום בריאות והעצמת נשים במתנ"ס נאות גנים ב-2 בדצמבר ובמתנ"ס נורדאו ב-4 בדצמבר.
במסגרת יום זה, יועברו סדנאות מודעות גוף ונפש, טיפוח חן, תזונה בריאה, הקרנת סרט בנושא אלימות במשפחה "פרחים זה לא הכל" שבסופו ייערך דיון עם הקהל בנושא, כולל מתן מידע על-ידי נציג משטרת נתניה באשר לטיפול החוק בטיפול באלימות במשפחה.
יום עיון לאנשי מקצוע, כגון עובדים סוציאליים, שוטרים, אנשי המוקד העירוני, פקחים עירוניים ויועצות, ייערך ב-8 בדצמבר עם דגש חדשני על "עולמו הפנימי של הגבר האלים". במסגרת היום תינתן הרצאה על-ידי רקפת ויינגרט - מרכזת אלימות במשפחה, וכן תועלה הצגת יחיד "לכאוב וללטף". מטרת היום לפתוח צוהר חדש בהבנת דפוסי הגבר האלים, תוך חשיפה לתוכניות טיפול חדשניות המסייעות לגברים להפסיק אלימות.
באגף הרווחה ייערכו הרצאות לסטודנטים בנושא: "דינמיקה של זוגיות אלימה" בימים ב-6-7 בדצמבר. במהלך אותם ימים יוקרן סרט "למות עלי", תינתן הרצאה וייערך דיון בנושא. ואילו בקניון השרון ובמדרחוב הרצל יפתחו מוקדי הסברה וייפתח קו טלפוני לציבור הרחב, אליו ניתן יהיה להתקשר במהלך היום (בטלפון 8603413) המוקד יפעל בין השעות 10.00 - 14.00.
"אלימות במשפחה מופיעה בכל שכבות האוכלוסיה, בכל הגילאים"
רקפת ויינגרט, מרכזת נושא האלימות במשפחה באגף הרווחה, טוענת כי השנה הוחלט לתת דגש על התהליך המניעתי כבר בגיל ההתבגרות וזאת מתוך העבודה בשטח ומפגש עם צעירות, בנות 15 ואילך, המגיעות לשירות עם תסמונת של נערות מוכות. ויינגרט אמרה, כי "הבנו שיש צורך לפתח מודל התערבות מניעתי לכלל האוכלוסיה, לנערים ולנערות מתבגרים. המודל שפיתחנו היא סדנא ייחודית, הקרויה 'חיזור גורלי' ומיועדת לתלמידי ותלמידות כיתה יב' בבתי הספר. ההנחה היא שנערות בגיל ההתבגרות הן חלק מקבוצה כוללת של נשים, העלולה להישאב לעיתים כבר בגיל צעיר למערכת זוגית אלימה ובמקביל - בנים מתבגרים, המתקשים לפתח יחסים זוגיים תקינים וכבר בגיל זה מגיעים למצבי איבוד, שליטה ואלימות".
היא הוסיפה, כי "נוטים לייחס אלימות במשפחה למצבים של משברים כלכליים, משברי הגירה, מורכבויות תפקודיות שקשורות לאלכוהול וסמים, אולם אלימות במשפחה מופיעה בכל שכבות האוכלוסיה, בכל הגילאים, כי הדינמיקה של אלימות מופיעה במצבים של אהבה אובססיבית או פתולוגית, שמביאה את הגברים לחרדה קיצונית שהאישה שבה הוא תלוי, קשור ואוהב - תעזוב אותו. ככל שהחרדה גוברת יותר, דפוסי האלימות יעלו בעוצמה ובתדירות".

תאריך:  26/11/2004   |   עודכן:  26/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אדם חמוש בסכין פרץ למעונות תיכון במרכז סין; התלמידים ישנו בזמן הרצח
נועם שרביט
משה ורנר ניסה להתאבד בתא המעצר באבו כביר, והתגלה ע"י הסוהרים; הוא פונה לאיכילוב במצב קשה; ורנר עצור עד תום ההליכים, והוא מואשם יחד עם בן דודו ועם עו"ד אריאל פרידמן, בהברחת אקסטזי מהולנד לישראל; ביהמ"ש העליון סירב לשחררו למעצר-בית, בשל החשש שישבש את הליכי המשפט
נועם שרביט
קצין משטרה צבאית ראשי אישר את הנוהל, בעקבות הסכמות שהושגו בנושא בין נציגי המשטרה והפרקליטות הצבאית ונציגי לשכת עורכי הדין; על-פי הנוהל, 4 נציגים מהלשכה יורשו לערוך ביקורי-פתע בבתי מעצר ומאסר צבאיים, שם יבחנו בין היתר, את תנאי הכליאה, דרכי הטיפול בכלואים, אופן ניהול המתקן ועוד
נועם שרביט
בעקבות פניותיהם של יושבי-ראש מחוזות חיפה והצפון של לשכת עורכי הדין לרשם החברות ופנייתו של ראש הלשכה, ד"ר שלמה כהן, לשר המשפטים לפיד, הוחלט שלא לסיים את ההסדר הזמני; מנכ"ל משרד המשפטים הודיע, כי הלשכות בחיפה ובנצרת לא ייסגרו; יו"ר ועד מחוז חיפה: גם הציבור הרחב וגם עורכי הדין ירוויחו מכך
רנית נחום-הלוי
מדובר בתוכנית שהגה מ"מ רה"ע לוד, אמיל חדד, שיעודה לפנות את היהודים משכונת רמת אשכול ולאכלס במקומם ערבים; התוכנית נחשפה לראשונה בעיתון המקומי "איילון"; תושבי השכונה: מדובר בטרנספר; ליברמן: גירוש יהודים משכונה בלוד - ראשית קיצה של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il