X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד פרסם בקשה לקבלת הצעות לרכישת רשת פלדה מיצרנים בארה"ב; המחיר המוערך, ככל הנראה, יהיה יקר יותר מאשר יצורן בארץ
▪  ▪  ▪

למרות עידוד הממשלה לקנות מוצרים כחול-לבן, פרסם משרד הביטחון, באמצעות משלחת הרכש בניו יורק, בקשה לקבלת הצעות לרכישת רשת פלדה מרותכת ומגולוונת לייצור גדרות מיצרנים בארצות הברית, כדי לנצל את כספי הסיוע לצורך זה.
מנכ"ל יהודה רשתות פלדה, משה כהן, יצרנית גדרות מתכת, פנה אל מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי, בבקשה שיפעל לשינוי החלטת משרד הביטחון לרכוש את הרשתות בארצות הברית. בליזובסקי פנה בדחיפות למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, כדי שיבחן את ההחלטה ויפעל לשנות אותה.
במכתבו למנכ"ל משרד הביטחון כותב בליזובסקי, כי במסגרת המפרט שפורסם, מבקש המשרד לרכוש רשתות פלדה באיכות נמוכה מזו המסופקת על-ידי מפעלים בישראל. הוא הוסיף, כי בהכירו את השוק האמריקני יהיה מחיר הגדר האמריקנית גבוה מהמחיר המוצע על-ידי חברות מישראל. לדבריו, מחיר הגדרות הישראליות עומד על פחות מ-100 ש"ח למטר, לא כולל התקנה.
הגדר המבוקשת בהזמנת משרד הביטחון היא גדר פרי פיתוח ישראלי. במפרט המצורף להזמנה לשוק האמריקני מצורפים שרטוטים מקוריים של החברה הישראלית, אך במפרט טכני נחות מזה של הגדר המקורית ובשינוי המידות ל"רגל" (Feet), במקום היחידה המטרית המקובלת בישראל.
חברת יהודה רשתות טוענת, כי אורך חייה של הגדר לפי המפרט האמריקני יהיה קצר ביותר מ-50% מאורך חיי הגדר המקורית. לדברי כהן, יצרני הגדרות בישראל נפגעו קשות מהמיתון ומההאטה בבניה הציבורית, למרות הביקוש לגדרות מתכת הנובע מפרוייקט גדר ההפרדה הנבנית על-ידי משרד הביטחון. "אני מופתע כיצד דווקא בתקופה של מיתון בוחרים לעודד ייצור בארה"ב על פני קניית כחול-לבן", אמר.
לדבריו, "משרד הביטחון מעודד את האמריקנים להיכנס לתחום שהוא ענף יצוא מוצלח של מדינת ישראל. דבר זה יפגע גם בייצוא הקיים לארה"ב. אנחנו מפסידים פעמיים - גם לא נקבל הזמנות ממשרד הביטחון וגם נפסיד את ההזמנות לייצוא".
הוא מדגיש, כי הגדר הישראלית אינה נופלת באיכותה מן האמריקנית. לאחרונה פורסם, כי יהודה רשתות סיפקה כ-20 ק"מ גדר מרותכת לגידור היקפי ב-10 כורים גרעיניים בארה"ב.

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  01/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
תנובה הפעילה מתקן לשטיפת משאיות בתוך מרכז החלוקה, בלא רישיון; המחוזי קבע, ברוב דעות, כי פעולת שטיפת הרכבים טפלה לעסק ההפצה ולכן המתקן אינו טעון רישוי בפני עצמו; העליון הכריע: העסקים השונים טעונים רישוי לתכליות שונות, ולכן גם לא ניתן לפקח על המתקן ע"י תוספת לתנאי הרישיון של מרכז ההפצה
אלונה קורן
עלייה ריאלית של 8% בהכנסות המדינה ממיסים מתחילת השנה
גלית יצחק
את הצעת החוק תגיש היום ח"כ ד"ר לאה נס; לדבריה, "מידי שנה התוספת לסל מוקדשת לתרופות לחולים סופניים, אך השנה ניאבק שגם התרופות למחלות כרוניות, כמו פסוריאזיס, ייכללו בסל הבריאות"
גל ברגר וסוכנות איי.פי
המלך סירב להיכנס לפרטים, אך גורמים מדיניים בירדן סיפרו, כי הוא מעוניין לשים דגש על הלוחמה בטרור, נשק חדש וציוד חדש; "כוחות הביטחון הם מגן האומה... היציבות והביטחון נמצאים בראש סדר העדיפויות של הממלכה"; הנסיך חמזה התלווה אליו היום בביקורו בפרלמנט
הדר פרבר
על-פי קוד חדש שגובש מדובר רק במקרים בהם הרופאים המטפלים ורופאים בלתי תלויים נוספים יסכימו כי אין דרך אחרת להקל על כאבו של הילד וכי אין סיכוי להחלמתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il