X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם OCHA
▪  ▪  ▪

התה בישראל עולה כיתה עם פתיחת זירה חדשה בתחום:
OCHA - תה גורמה בישראל - עלי תה בתפזורת - לאניני טעם
תחת הכותרת: אומנות התה.
בשלב ראשון משווק תה OCHA בכ-30 נקודות מכירה נבחרות ברחבי הארץ
התה מיובא ממספר "מקורות עילית" במזרח הרחוק ואפריקה תוך שיתוף פעולה עם יצרני תה גורמה מובילים באירופה.
בימים אלה, עם תחילת החורף, משיקה בישראל חברת OCHA (אוֹצַ'ה - תה ביפנית) את סדרת "אומנות התה" - חליטות גורמה לאניני טעם. החליטות של OCHA מבוססות על עלים, פרחים, ותבלינים אקזוטיים מן המזרח הרחוק ואפריקה, המוגשים בתפזורת טבעית, ללא שימוש בשקיקי תה.
בשלב ראשון, משווק התה בכ-30 נקודות מכירה פרטיות ברחבי הארץ ובהן בתי טבע ומעדניות בצד מסעדות ובתי קפה מובילים ביניהם: בראסרי, מול ים, אורנה ואלה, טאצה ד'אורו, ליברה (מיקה), אידלסון ועוד. בעלי ומנהלי החברה אלון איתן ואינה מרטין אומרים כי בדעתם להגיע עד סוף השנה לנוכחות בלא יותר מ-100 נקודות מכירה סלקטיביות ההולמות את המיצוב הגבוה של תה OCHA.
אינה מרטין, מבעלי OCHA מסבירה: "אנחנו שואפים לבצע מהפכה בתרבות התה בישראל, בדומה למהפכה שכבר חלה בתרבות הקפה. תוך מספר חודשים מהגעתו לארץ, התה שלנו נכנס למסעדות ובתי הקפה המובילים בארץ והעלה את מכירות התה בעשרות אחוזים. זה מוכיח שיש בארץ קהל לתה, ואם נותנים לו תה גורמה הוא יודע להעריך אותו.
התה שלנו מגיע בתפזורת ולא בשקיקי תה, פשוט משום שלא ניתן להכין תה גורמה משקיק, ואין זה משנה אם השקיק עשוי מכותנה, ניילון, משי או כל חומר אחר. כדי שהשמנים הארומטיים שמצויים בצמחים יעברו למים, על העלים להסתובב בחופשיות במים. השקיק "חונק" את עלי התה והטעם של החליטה נפגם. זו הסיבה שיצרני השקיקים משתמשים באופן מסורתי רק באבקות תה, כי רק כך ניתן לייצר משקה בעל צבע וטעם חזקים מספיק. מעבר לכך, חלק מהסיבים מהם עשוי השקיק חודר למים ומשם לקיבתו של הלוגם. יש לציין ששקיקי תה גם אינם ידידותיים לסביבה".
בכל מקום בו מוכרים את תה OCHA מוצגת קופסת עץ עם צנצנות זכוכית קטנטנות ובהן דוגמיות של סוגי התה, שכבר הפכו לסימן ההיכר של OCHA. אלון איתן, מבעלי OCHA מציין: "אנשים אוהבים להריח ולהתרשם מהמראה הויזואלי של התפזורות היפהפיות. כשהצנצנות מגיעות לשולחן בבית קפה, פעמים רבות גם מי שתכנן לשתות קפה משנה את דעתו ומזמין תה. מדי שבוע מגיעות למשרדנו עשרות פניות בטלפון ובאימייל של לקוחות שטעמו את התה ואהבו אותו. אם פעם התה נתפס כמשקה ששותים "רק כשחולים", אנשים שנחשפו לתה שלנו יוצאים מהארון ומצהירים בגלוי שהם חובבי תה".
בנוסף, בעלי החברה מעבירים הדרכה מקצועית לצוות העובדים בכל נקודות המכירה בהם נמכרים סוגי התה של OCHA.
על סוגי תה הגורמה של OCHA:
סדרת אומנות התה של OCHA כוללת את שלושת סוגי התה הבסיסיים:
ירוק, שחור ואוּלוֹנג. אינה מרטין מציינת: "אנחנו מסתובבים בעולם ומלקטים עבור הקהל הישראלי את התה הטוב ביותר מכל מדינה, למשל, תה אורז או תה סנצ'ה מיפן, תה אולונג מטאיוואן ותה דרג'ילינג ממורדות ההימלאיה בהודו. החליטות מורכבות מעלי תה צעירים בלבד, ללא שימוש באבקות תה ושאריות ייצור, המשמשות למילוי שקיקים. העלים מעובדים בשיטות מסורתיות המבוססות על קטיף ידני. התה לא מכיל צבעי מאכל וחומרים משמרים. חלק מן התערובות מכיל תמציות טעם וריח טבעיות או דמוי-טבעיות (natural-identical), אך אין שימוש בחומרי טעם וריח מלאכותיים".
להלן מספר דוגמאות לסוגי התה של OCHA:
דרג'ילינג אחוזת גיל: מגיע אלינו היישר ממרגלות ההימלאיה מהקטיף הראשון של עונת האביב. תה דרג'ילינג נחשב ל"שמפניה" של התה השחור העולמי. את הקטיף הראשון בדרג'ילינג נוהגים להשוות לבציר היין הצעיר "בּוֹז'וֹלֶה נוּבוֹ". עלי התה הצעירים מפיקים חליטה בהירה בטעם עדין, שהיא חוויה קולינרית לאניני טעם. אידיאלי להפסקת תה של אחר הצהריים.
תה אורז יפני: תערובת יפנית קלאסית הנקראת גם "גנמאיצ'ה" (Genmaicha). התערובת כוללת תה ירוק יפני מסוג באנצ'ה עם אורז חום קלוי. תה באנצ'ה התפרסם לאחרונה כעשיר בסידן ובויטמין סי. האורז הקלוי מעניק לתערובת טעם מפתיע ומרענן. פריט חובה בארוחת סושי.
תה סֶנְצָ'ה יפני: אחד מסוגי התה הנפוצים ביפן. היפנים שותים אותו לאורך כל שעות היממה, בזמן ארוחות וביניהן. זהו תה ירוק מובחר בעל עלים גדולים ויפים שעברו אידוי. האידוי שומר על הטעם והרכיבים המועילים של עלי התה. לתה ניחוח של עשב טרי וטעם נקי ורענן. עשיר בנוגדי חימצון, שהוכחו כמפחיתים סיכון למחלות לב, סרטן, שבץ ועוד.
מחיר מומלץ לצרכן: 47-49 ש"ח לאריזת 100 גרם, המספיקה להכנת 40 ספלים.
חליטות הגורמה של Ocha
מלבד החליטות המבוססות על צמח התה, OCHA מציעה מבחר חליטות אקזוטיות המבוססות על צמחי מרפא מהודו ואפריקה, ללא קפאין. חליטות מצמח הרוֹיבּוֹס הן ללא ספק המבוקשות ביותר של OCHA.
רויבוס הוא צמח הגדל רק בדרום אפריקה ושימש מאות שנים כצמח מרפא לשבטים המקומיים. לפני כמאה שנה גילו אותו גם המתיישבים ההולנדים בדרום אפריקה, והוא הפך ל"משקה הלאומי" שלהם. בשנים האחרונות התפרסמו סגולותיו הרפואיות ובמהרה הפך לחליטה פופולרית ביותר באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ויפן.
משמעות המילה רוֹיבּוֹס (Rooibos) באפריקאנס היא "השיח האדום". לרויבוס טעם אקזוטי של מתיקות עדינה.
רויבוס כאמור לא מכיל קפאין ובנוסף עשיר בנוגדי חמצון, אותם חומרים המצויים בתה ירוק שנמצאו כיעילים בהפחתת הסיכון למחלות לב, סרטן, שבץ, קטרקט, אלצהיימר ועוד. רויבוס גם עשיר במינרלים כגון ברזל, סידן ואשלגן.
בדרום אפריקה נוהגים לייחס לרויבוס סגולות מרפא לריפוי כאבי בטן, כאבי מחזור, כאבי עיכול אצל תינוקות, הרגעת מתחים וחרדות, הקלה על גירויים בעור (על ידי מריחת התמצית) ועוד.
רויבוס טעים ללא כל תוספות, אך משתלב מצוין גם עם סוכר, דבש, לימון, נענע, או חלב ונהדר גם להכנת משקה קר. להלן מספר דוגמאות לסוגי החליטות של OCHA, כולן ללא קפאין:
רויבוס קקאו ג'ינג'ר: התערובת היפהפיה הפכה במהרה ללהיט מס' 1 של Ocha. רויבוס אורגני בתוספת פולי קקאו אמיתיים, חתיכות ג'ינג'ר ותערובת תבלינים שמבטיחה חגיגה של טעמים.
צ'אי אַיוּרוֶודָה: עוד אחד מרבי-המכר של OCHA. מפגש ארומטי וצבעוני בין רויבוס אורגני לצמח הטוּלְסִי, בתוספת תערובת תבלינים הודית. טולסי (Tulsi) הוא סוג של ריחן הודי הנחשב קדוש בדת ההינדית, ומשמש כצמח מרפא ברפואה ההודית המסורתית הנקראית אַיוּרְווֶדָה.
רויבוס פריחה מדברית: תערובת טעימה ויפה לעין של רויבוס אורגני עם פרחי קקטוס ותמצית מנגו-אפרסק.
מחיר מומלץ לצרכן: 47-49 ש"ח לאריזת 100 גרם, המספיקה להכנת 40 ספלים.
על שוק התה בתפזורת בישראל:
שוק התה בתפזורת בישראל צובר תאוצה בד בבד עם התפתחות תרבות ישראלית למזון גורמה, וגידול המגמה לאורח חיים בריא יותר, לצד פרסום מחקרים מדעיים המשבחים את תכונותיו הבריאותיות של התה.
על מנהגי שתיית התה בישראל:
צריכת התה בישראל נמצאת במגמת עלייה חדה בשנים האחרונות, אך עדיין נמוכה יחסית למדינות אחרות בעולם. הצריכה מוערכת בכ-200 גרם תה לנפש לשנה, כלומר, הישראלי שותה בממוצע רק ספל תה אחד בשלושה ימים.
במגזר הרוסי בישראל, הנתונים הם שונים לחלוטין - במגזר זה צורכים כקילו תה לנפש, כלומר 2 ספלים בממוצע ליום.
לשם השוואה, צריכת התה במדינות כמו אנגליה או תורכיה עומדת על למעלה מ-2 ק"ג תה לנפש לשנה, שהם 3-4 ספלי תה ליום לאדם. המדינה המובילה בעולם בצריכת תה לנפש היא...אירלנד עם 3 ק"ג תה לנפש לאדם, שהם למעלה מ-5 ספלי תה ביום לאדם!
צריכת התה הנמוכה יחסית היא בעיקרה עניין תרבותי ולא נובעת ממזג האויר החם, שכן במדינות מדבריות כמו מצרים ועירק צריכת התה היא מהגבוהות בעולם. לדברי אלון איתן, מגמת הצמיחה החדה בשוק החליטות בישראל צפויה להימשך, בדומה לתהליכים המתרחשים במדינות מערב אירופה וארה"ב.
לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר האינטנרט של החברה בכתובת: www.ocha.co.il

תאריך:  05/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il