X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי תחושת בני העדה, צה"ל אינו מבקש השכלה מלאה בשירות סדיר, דבר שיוצר תחושה של אי ניצול כישורים כראוי; טוענים: פרשת מדחת יוסוף גרמה לתופעת סרבנות; צה"ל בתגובה: לא ידוע על תנועת סרבנות או על סרבנות לשרת בצה"ל בקרב בני העדה הדרוזית
▪  ▪  ▪

מרבית הצעירים הדרוזים טוענים לקיפוח מתמשך בצה"ל, בבחירת התפקיד הצבאי ובתנאי התעסוקה לאחר מכן. לטעתנם, הקיפוח מתחיל עוד קודם בתחום השקעות המדינה במערכת החינוך הדרוזית.
נתונים אלה ונוספים עולים ממחקר שערכה סטודנטית דרוזית, חסון אזדהר, במסגרת לימודיה לתואר שני בשלוחת אוניברסיטת דרבי.
המחקר התבסס על ראיונות עם 160 תלמידים לפני גיוס בשני תיכונים בצפון, חיילים בשירות סדיר, אנשי דת, חיילים משוחררים ואנשי קבע וקצינים.
הצבא כמקור לפרנסה היה אחד מהאלמנטים המרכזיים שהציגו מרבית הנחקרים. צה"ל תורם תרומה גדולה בפן התעסוקתי ומשמש כפתח אל עולמות תעסוקתיים נוספים. החברה הדרוזית שהייתה במהותה, עד לקום המדינה, חבה חקלאית, שינתה כיוון והפכה לחברה עם חיילים וקצינים רבים, דבר שתרם גם לפיתוח עסקים ולקיטון בהגדרה של חברה חקלאית.
על-פי תחושת מרבית בני העדה, צה"ל אינו מבקש השכלה מלאה בשירות סדיר, דבר שגורם לחלק מהחיילים תחושה של אי ניצול כישוריהם כראוי. הדרוזים מציינים כי בנות, שכידוע לא חייבות בשירות צבאי, לומדות באקדמיה ופותחות פער בהשכלה לעומת הבנים. מהמחקר עולה עוד, כי לאור הקיצוצים במשק ובצה"ל נותרו חיילים רבים ללא עבודה וללא השכלה, לאחר פרישתם.
כשלון מערכת החינוך במגזר הדרוזי ופרשת החייל מדחת יוסוף ז"ל, יצרו אף הם התמרמרות ותחושות קשות בעדה. האמונה באי הפקרת פצוע נפגעה, וגרמה לתופעת סרבנות (אכפ"ת) לשרת בקרב מיעוט מבני העדה לפרק זמן מסוים.
בשנת העבודה 2003 פרשו 36 מבני העדה (20 קצינים ו-16 נגדים) מצה"ל ומתוכם התחילו לעבוד כ-15 פורשים. זהו גידול של 33% לעומת שנת העבודה 2002. מתחילת שנת 2004 ועד לחודש מאי, פרשו 25 ומתוכם החלו לעבוד 13. מחלקת הפרישה העניקה מעטפת פרישה ייחודית לבני העדה הדרוזית הכוללת: הארכת טיפול בפורשים עד שלוש שנים מיום השחרור, מימון מלא של הכשרות באוריינטציה תעסוקתית, קורסי אנגלית, קורס להקמת עסק קטן ועוד.
בתגובה נמסר מדוברות צה"ל, כי "המוטיבציה לשירות בקרב בני העדה גבוהה. אירוע נפילתו של לוחם מג"ב, סמל שני מדחת יוסוף, הוא אירוע קשה שתוצאותיו נחקרו ונלמדו בצה"ל. מפקדי צה"ל עסקו ועוסקים גם היום בהיבטים הערכיים שעלו מאירוע זה.
קיימת עדיפות לבני העדה בהכשרה להשלמת השכלת יסוד ובהשלמת בגרויות ללוחמים. בשנתיים האחרונות נפתחו שתי מכינות למשתחררים באוניברסיטת חיפה במימון צה"ל".

תאריך:  14/12/2004   |   עודכן:  14/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
במידה וכך, יעמוד שער הריבית על 2.25%, רמתו הגבוהה זה שלוש שנים; הגירעון התופח של ארה"ב בסחר החוץ מהווה זרז לכיוון של העלאות נמשכות בשער הריבית
גל ברגר וסוכנות איי.פי
ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס היושב בדמשק, גילה בראיון ל-BBC, כי ארגונו ממשיך בפגישותיו עם האיחוד האירופי, על-אף ההכחשות; "לפני מספר חודשים גם הממשל בוושינגטון יצר קשר"; ההסבר אליבא דמשעל: "הם מבינים כי ללא דיאלוג עם התנועה - לא תשרור יציבות"
גלית יצחק
כך אמר ד"ר מיכאל שכטר; לדבריו, מניעת מחלות לב קשורה, בין היתר, לשמירה על רמת ויטמינים תקינה של מכלול הוויטמינים ולא רק של אחד מהם; גברים שרמת הלייקופן בדמם היתה נמוכה, היו בסיכון גבוה פי 3.3 להתקף לב או שבץ
רוץ yes+ פותח את השנה האזרחית החדשה עם סיפורים קטנים, מרגשים, מצחיקים ואמיתיים - שכולם אנימציית פלסטלינה
אורלי ממן
יזם הוא בנק ההשקעות המקוון של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים; 14% מהמשתמשים בו מדווחים על סגירת עיסקאות תוך 30 עד 60 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il