X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי החלטת הממשלה קיים צורך לאשר את תוכנית הפינוי שוב בממשלה; שרון מעוניין לתת לתושבים זמן סביר להתכונן לפינוי; מופז: הפינוי ייעשה על-ידי חיילים בשירות סדיר ואנשי משטרה בעוד אנשי מילואים יחליפו אותם במשימות השוטפות
▪  ▪  ▪

בישיבת הממשלה שנערכה בבוקר (א', 2.01.04) ביקש ראש הממשלה, אריאל שרון, משרי הממשלה, להקדים לחודש ינואר את ההצבעה על פינוי היישובים במסגרת תוכנית ההינתקות. על-פי לוח הזמנים המקורי, ההצבעה על האישור צריכה להתקיים עד 1 במרס. השרים לא קיבלו החלטה בנושא, בישיבה זו, אך קיימו דיון בהצעה.
שרון אמר בישיבת הממשלה, כי הובהר לו שההחלטה על פינוי המתיישבים חייבת להתקבל זמן סביר מראש, חמישה-שישה חודשים לפני הפינוי. לדבריו, זאת במטרה לתת לתושבים זמן סביר להתארגנות מבחינת מגורים ותעסוקה.
שרון הוסיף ואמר, כי פינוי יישובי גוש קטיף ייעשה בשלבים, כפי שהוחלט בשעתו בממשלה, ולא במהלך אחד. הוא הדגיש, כי ההחלטה לא שונתה. עם זאת ציין, כי במידה והטרור יגבר בעת הפינוי וההליך יארוך זמן רב מדי, תתכנס הממשלה ותדון בהשלכות.
בישיבה סקרו מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ' וראש מינהלת ההינתקות (סל"ע), יונתן בשיא, את הסיבות לצורך בהקדמת ההצבעה על תוכנית ההינתקות. השניים הסבירו לשרים, כי גם מבחינה משפטית יש צורך במתן זמן סביר למתנחלים כדי להתארגן לפינוי.
במהלך הישיבה אמר שר הביטחון, שאול מופז, כי "ההינתקות היא משימה לאומית וכך מערכת הביטחון מתייחסת אליה". מופז הדגיש את חשיבות קבלת ההחלטה על מתן הפיצויים בהקדם האפשרי. מופז ציין, כי את הפינוי יבצעו חיילים בשירות סדיר ואנשי משטרה. אנשי מילואים יחליפו את המערך הסדיר במשימות שוטפות.
בפתח ישיבת הממשלה התייחס שרון לאסון הטבע שפקד את אסיה. שרון אמר: "שבוע חלף מאז האסון הנורא שפקד את יבשת אסיה... אנחנו בישראל מרכינים ראש לזכר החללים ומושיטים יד לאותן מדינות שרבבות מאזרחיהן איבדו את חייהם ואת ביתם. אין כמעט אומה שלא נפגעה. גם אצלנו יובאו היום למנוחות אלו שביקשו לראות נופים, תרבויות ואנשים ולהינות מיופי הבריאה". שרון הודה לשר החוץ, סילבן שלום ולעובדי משרד החוץ על פעילותם המאומצת שהביאה לאיתורם המהיר של ישראלים רבים.
כזכור, בעבר אישרה הממשלה את תוכנית ההינתקות, אך בשל לחץ השרים שלום, נתניהו ולבנת והמורדים בסיעת הליכוד הוחלט שלפני ביצוע התוכנית בפועל ישנו צורך לאשר את התוכנית מחדש.

תאריך:  02/01/2005   |   עודכן:  02/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
קיבל פרס גראמי על מפעל חיים ב-2004 ומעולם לא אהב את התהילה והפרסום שבעקבות כשרונו
עומר שיקלר, נועם שרביט
הנרצח: ולדימיר רובין, בן 66 מקריית גת; המשטרה פתחה בחקירה ומתמקדת ברקע הלאומני-חבלני; נשקו האישי של רובין לא נמצא; במהלך החודש האחרון אירעו באזור זה עוד שתי רציחות על-רקע לאומני; במערכת הביטחון בודקים את מהימנות נטילת האחריות; העקבות מוליכים לכפר הפלשתיני אידנא שליד חברון
הדר פרבר
גרסה ייחודית של המנון "התקווה" למקהלות תושמע מחר בהכרזת "זמרי פילהרמוניה" כמקהלה הישראלית החדשה
אורלי ממן
הגידול בביטוחים המשלימים ובהשתתפויות בתשלומי הבריאות פגע בשוויוניות; כמעט רבע מהזקוקים לתרופות במרשם רופא ויתרו על התרופות; שירותי הרווחה האישיים מתאפיינים באי-שוויון בהיקף וברמת השירותים הניתנים ביישובים שונים
מירב לוי
ישראייר תפעיל סדרה של 20 טיסות ישירות בקו פריז-אילת במסגרת תיירות החורף בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il