X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתונים שהוצגו על-ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום בכנס השיווק והמדיה 2005; ההוצאה לפרסום בשנת 2004 הגיעה ל-784 מיליון דולר; סלקום היא מפרסם הסלולר הגדול ביותר; זינוק של 73% בפרסום באינטרנט
▪  ▪  ▪

מגמת הירידה בהוצאות לפרסום אשר החלה כבר בשנת 2000 נעצרה בשנת 2004 ו"עוגת הפרסום" של 2004 מלמדת על גידול של 5.1% בהוצאות לפרסום לעומת 2003. ההוצאה לפרסום בשנה החולפת הסתכמה ב-784 מיליון דולר לעומת 746 מליון דולר בשנת 2003. כך עולה מנתונים המתפרסמים היום (16.01.05) על-ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום בכנס השיווק והמדיה 2005.
מנכ"ל איגוד המפרסמים, עו"ד תלמה בירו, מדווחת כי ההוצאות לפרסום בשנה החולפת מחקו למעשה את הירידה המשמעותית בפרסום שהתרחשה בשנת המיתון הכבד של 2003. היא מציינת, כי בולטת העליה העקבית בחלקה היחסי של הטלוויזיה לעומת הירידה העקבית בחלקה היחסי של העיתונות.
ההוצאה לפרסום בשוק הישראלי בשנת 2004 בטלוויזיה עומדת על 274 מיליון דולר, עליה של 10 אחוזים לעומת 2003. לעומת זאת, ההוצאה לפרסום בעיתנות גדלה בשיעור של 0.3 אחוז, מ-393 מיליון דולר בשנת 2003 ל-394 מיליון דולר ב-2004. הפרסום ברדיו ירד בשנת 2004 ל-51 מיליון דולר לעומת 53 מיליון בשנת 2003. הפרסום באניטרנט ביצע זינוק של 73 אחוז - מ-15 מיליון בשנת 2003 ל-26 מיליון בשנת 2004.
"החלוקה הפנימית בעוגת הפרסום השתנתה משמעותית. בעוד שב–2002 היוותה העיתונות 56% מעוגת הפרסום היא מהווה כיום רק 50%, ולעומתה הטלוויזיה שהיוותה 30% מעוגת הפרסום, ב–2002 מהווה כיום 35% מסך כל העוגה ומקרבת את ישראל לממוצע העולמי העומד על כ–38%. פער של 26% לטובת העיתונות הצטמק בתוך שנתיים לכדי 15% בלבד", מציינת בירו.
שטראוס-עלית הוציאו 26 מיליון דולר על פרסום;
סלקום היא מפרסמת הסלולר הגדולה ביותר
"החיבור של שטראוס ועלית יצר לראשונה בישראל מגה מפרסם המוביל את טבלת המפרסמים בפער גדול על פני כל השאר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-26 מיליון דולר", אומר נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. חברת שטראוס עלית פרסמה בשנת 2004 כ-70 מותגים כאשר הבולטים שבהם הם דנונה, אחלה וקפה טורקי.
הוא מוסיף, כי סלקום היא מפרסמת הסלולר הגדולה ביותר בשנת 2004 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-17 מיליון דולר. כל תת ענף תקשורת סלולרית ממשיך להוביל את טבלת תתי הענפים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-54 מיליון דולר. משתתף שביצע קפיצת מדרגה גדולה הוא תת ענף כבלים/לווין שזינק השנה מהמקום השניים עשר אל המקום ה-6 עם השקעה ריאלית של 21 מיליון דולר.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי בשנת 2004 חל גידול של כ-122% במספר שקופיות החסות ששודרו במסגרת זמן הפרסום בטלוויזיה. הגידול היחסי המרשים ביותר נרשם בערוץ 9 של כ-340%. המותגים המובילים בפרסום במספר חסויות היו אשדר (1,338), מוטורולה (974) ואוטו סנטר (536).
המפרסמים הגדולים במשק:
1. קבוצת שטראוס עלית - 26 מיליון דולר
2. סלקום - 17 מיליון
P&G - פרוקטר & גמבל - 17 מיליון דולר
3. פלאפון - 15 מיליון דולר
4. פרטנר - אורנג' - 14 מיליון דולר
5. HOT (התאחדות הכבלים בישראל) - 12 מיליון דולר
תנובה - 12 מיליון דולר
6. אסם - 11 מיליון דולר
החברה המרכזית למשקאות - 11 מיליון דולר
7. בזק - 10 מיליון דולר
יוניליוור ישראל - 10 מיליון דולר
סנו - 10 מיליון דולר
8. מפעל הפיס - 9 מיליון דולר
קבוצת בנק לאומי - 9 מיליון דולר
9. שירותי טלוויזיה בלווין - יס - 8 מיליון דולר
סופר-פארם - 8 מיליון דולר
קבוצת בנק הפועלים - 8 מיליון דולר
שסטוביץ - 8 מיליון דולר
10. קו-אופ - הריבוע הכחול - 7 מיליון דולר
רשת שופרסל - 7 מיליון דולר
המותגים המובילים במשק:
1. סלקום - 17 מיליון
2. פרטנר - אורנג' - 14 מיליון
3. HOT - (התאחדות הכבלים בישראל) - 10 מיליון
4. פלאפון - 9 מיליון
5. YES - (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין - 8 מיליון
6. סופר-פארם - 7 מיליון
7. רשת שופרסל (רשת שופרסל) - 5.5 מיליון
8. בנק הפועלים - 5 מיליון
מפעל הפיס - לוטו - 5 מיליון
פלאפון - ESC - -"-
9. מגה - רשת מזון - 4.5 מיליון
10. מקדונלדס - 4.5 מיליון
קוקה-קולה - 4.5 מיליון
11. הום סנטר - 4 מיליון
המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) - 4 מיליון
12. בזק בינלאומי - אינטרנט - (ספק) - 3.5 מיליון
בנק לאומי - 3.5 מיליון
13. אייס - רשת - 3 מיליון
בזק - WOW - אינטרנט - 3 מיליון
חברת החשמל - 3 מיליון

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
בכוונת חלל-תקשורת לגייס הון באמצעות הנפקת מניות ואופציות למניות, ובאמצעות הנפקת אג"ח (סדרה ב); היקף הגיוס והרכבו טרם נקבעו, והם יגובשו לאחר בחירת החתמים להנפקה
יפעת גדות
זכה בתואר בעקבות פעילותו השיווקית המעמיקה שהביאה לגידול של 30% בהיקף המכירות של עלית; כ-100 מוצרים חדשים יצאו בשנה האחרונה לשוק רק בתחום הפרה
הדר פרבר
תוכניות של מדענים להילחם באויב - פצצות שיגרמו להתאהבות החיילים אחד בשני ופצצות שיעוררו את החולדות והעכברושים
גל ברגר
46 חברי ועדת הבחירות המרכזית הודיעו אתמול על התפטרותם; הסיבה: לחץ שהופעל עליהם מצד אנשי אבו מאזן לשנות את סדרי ההצבעה ברגע האחרון, על-מנת לאפשר לאנשי כוחות הביטחון, תומכי אבו מאזן, להצביע במקומות בהם הם משרתים; החמאס: ההתפטרות מעלה שאלות נוקבות
הדר פרבר
שתי האומות הגרעיניות באסיה "ישנו את המפה הגיאופוליטית" בשל הצמיחה הכלכלית הגבוהה שלהן, התרחבות היכולות הצבאיות שלהן וגידול האוכלוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il