X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקבינט: להכין תוכנית לפעולה ברצועה ובלבנון; פעולה צבאית תבוצע במידה והירי לעבר ישובי ישראל לא יפסק והחיזבאללה ימשיך בהתקפות; שרון לשר החוץ של לוקסמבורג: מאז בחירת אבו מאזן התגבר הטרור; אמש התקיימה פגישת תיאום ביטחוני עם הפלשתינים
▪  ▪  ▪
שרון ויעלון אתמול ברצועת עזה

אריאל שרון ושר החוץ של לןקסמבורג, ז'אן אסלבורן

זהו ניצחונו הראשון של שמעון פרס בממשלת שרון

קראה לראש הממשלה לגלות איפוק

גל ברגר
2 פצועים מפגיעת טיל נ"ט בדחפור D-9 ליד ניסנית

פגישת תיאום
פגישת תיאום ביטחוני התקיימה אמש בשעות הערב המאוחרות, בין גורמים ביטחוניים ישראלים ופלשתינים במחסום ארז. הפגישה התקיימה (יום ד', 19.01.05) במחסום ארז, בעקבות פניית הרשות הפלשתינית - שמבקשת להעביר כוחות אל השטחים מהם פועלים החמאס והג'יהאד נגד ישובי הדרום.
תא"ל אביב כוכבי, מפקד אוגדת עזה, עמד בראש הצד הישראלי וציין כי "הטרור הוא בלתי נסבל וחייב להיפסק". מנגד, מפקד המודיעין הפלשתיני, מוסא ערפאת, הציג תוכנית לפריסת כוחות ביטחון באזורי שיגור רקטות הקסאם. תא"ל כוכבי מסר, כי יעביר את פרטי התוכנית לדרגים המתאימים.
הרשות הפלשתינית הודיעה, כי בכוונתה להעביר לאזורים הבעייתיים אלפי שוטרים ואנשי ביטחון כדי להשליט סדר באזור. נודע, כי אבו מאזן התחייב בפני האמריקנים לעצור תוך ימים את ירי המרגמות ורקאטות הקסאם, וזאת בעקבות האולטימטום שהוצב בפניו הן על-ידי ישראל והן מצד הממשל האמריקני.
שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אמר הבוקר כי יש לתת לאבו מאזן הזדמנות להשתלט על השטח. בן-אליעזר אמר, כי עובדה היא שכל הפעולות שבוצעו עד כה על-ידי צה"ל לא הביאו להפסקת ירי הפצמ"רים ורקטות הקסאם, ולכן יש לעשות זאת עכשיו בדרך אחרת, שעיקרה: מתן הזדמנות לממשל הפלשתיני החדש לעשות זאת.
הקבינט החליט: להכין פעולה בעזה ובלבנון
הקבינט הביטחוני-מדיני קיבל החלטה, פה אחד, המורה לצה"ל להכין תוכנית פעולה נרחבת להשתלטות על איזורי השיגור ברצועת עזה. ההחלטה התקבלה בתמיכת שרי מפלגת העבודה, החברים בקבינט. במקביל ניתן "אור ירוק" לצה"ל, להגיב צבאית כנגד כל פעולה של החיזבאללה. עוד במהלך היום, ובהמשך במהלך הערב, החל צה"ל להזרים כוחות נוספים לאזור.
הקבינט הנחה את גורמי הביטחון להכין תוכנית שתיקח בחשבון את כל ההיבטים הביטחוניים הנוגעים לרשות הפלשתינית. התוכנית תצא אל הפועל במידה ולא יופסק ירי פצצות המרגמה ורקטות הקסאם לעבר ישובים ישראליים. התוכנית תכלול כניסה והשתלטות על איזורי השיגור והירי.
בנוסף, אישר הקבינט עקרונית תגובה צבאית בלבנון, במיוחד נגד החיזבאללה, וזאת עקב התגברות פעולות הטרור מצד החיזבאללה בגזרת הר דב. בשבועיים האחרונים פוצץ החיזבאללה שלושה מטעני חבלה באזור הר דב והרג קצין בצה"ל. שר הביטחון, שאול מופז, אמר, כי החיזבאללה "מנסה לטרפד בפעילותו כל מהלך של ישראל עם אבו מאזן. החיזבאללה, סוריה ואירן עושים הכל כדי לטרפד כל התקדמות".
בהודעת הסיכום של הקבינט נאמר: "מדינת ישראל לא תאפשר פעולות טרור וירי תלול מסלול אל ישובים ישראליים ותנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי למנוע זאת". בנוסף נאמר, כי " הקבינט מנחה את מערכת הביטחון להיערך בהקדם לביצוע של כל אחת מהחלופות שאושרו. בשל שיקולים מבצעיים החלופה הנבחרת ועיתוי הפעלתה תקבע בהחלטה של ראש הממשלה, המשנה לראש הממשלה, ממלא-מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת, סגן ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ".
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט, בנוסף, לחדש את התיאום הביטחוני עם הפלשתינים. כבר להערב נועדה פגישה ראשונה בין גורמי ביטחון ישראליים לפלשתינים.
עם זאת, לשכת ראש הממשלה מבהירה, כי לבקשת הפלשתינים, תתקיים פגישה ביטחונית בדרגי המפקדים בשטח, לתיאום הצעדים הביטחוניים שהפלשתינים מעוניינים לבצע. עוד נמסר, כי אין שום שינוי בהודעתה של ישראל מסוף השבוע כי המגעים המדיניים עם הפלשתינים יתקיימו רק לאחר שהפלשתינים ינקטו צעדים ממששיים להפסקת פעולות הטרור וירי הקסאמים והמרגמות.
יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר בתגובה להחלטת הקבינט, כי ההחלטה המאפשרת את המשך התיאום הביטחוני היא כורח המציאות ומתבקשת. ח"כ ישי הדגיש, כי כל תיאום לקראת ההמשך צריך להתבצע רק לאחר בחינת מידת הרצינות בתפקוד הנהגת הרשות הפלשתינית.
יו"ר סיעת יחד, ח"כ זהבה גלאון, קראה לראש הממשלה לגלות איפוק, לדבריה: "למרות הפיגועים הקשים חייבים לאפשר לאבו מאזן לפעול למיגור קבוצות הטרור. תגובה צבאית רק תעצים קבוצות אלו המבקשות לפגוע הן בישראל והן באבו מאזן. ניסנו כבר פעולות כאלה בעבר, אולי מוטב שננסה את דרך ההידברות והאיפוק".
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אומר בתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, כי זהו ניצחונו הראשון של שמעון פרס בממשלת שרון. לדבריו, "החלטת הקבינט מעידה כי זו לא ממשלת ליכוד אלה ממשלה המגשימה את חלומותיה של מפלגת העבודה".
ח"כ אורלב פנה לנאמני הליכוד וקרא להם להפסיק ללכת בין הטיפות ולקבל החלטה אמיצה להפיל את הממשלה. "אף ח"כ מהליכוד לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולהתחמק מקבלת החלטה אמיצה להקדים את הבחירות", אמר.
שרון: מאז בחירת אבו מאזן התגבר הטרור
"לצערנו, מאז בחירתו של אבו מאזן אנו עדים להתגברות הטרור נגד ישראל, בעיקר מרצועת עזה. השיא היה בפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון במעבר קרני. רק לאחרונה ביקשו הפלשתינים כי נאריך את שעות הפעילות של המעבר והתוצאה היא יותר טרור. בנוסף יש ירי בלתי פוסק של קסאמים ומרגמות לעבר יישובים יהודיים". כך אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, בפגישה הבוקר (יום ד') עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן.
לוקסמבורג מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי החל מהראשון לינואר.
שרון אמר, כי מותו של ערפאת הביא לאזור הזדמנות, אבל באזור הזה רק מעשים קובעים ואם לא ינקטו מעשים ההזדמנות הזו תאבד.
שרון ציין, כי ישראל לא מוכנה לספוג אבדות בשל העדר פעולה מצד אבו מאזן. ישראל מוכנה לסייע אבל בתנאי שהדבר אינו פוגע בביטחון אזרחיה. אסור לצפות מישראל להקל על הרש"פ בזמן שהורגים את אזרחיה.
שרון הדגיש, כי ישראל מוכנה לשתף פעולה עם הפלשתינים, אבל בתנאי שלא יהיה טרור. "אבו מאזן צריך לבצע צעדים ממשיים נגד הטרור. אני יודע שהוא בעזה, אני לא יודע מה הוא ישיג שם. אם הפלשתינים יבצעו את הצעדים הנכונים, נוכל לשתף פעולה ולתאם מהלכים מסוימים הנוגעים לתוכנית ההינתקות", אמר שרון.
השר הלוקסמבורגי גינה בחריפות את אירועי הטרור האחרונים, והבטיח כי בביקורו בעזה יבהיר להנהגה הפלשתינית כי האיחוד האירופי רואה מאוד בחריפות מעשים אלו.
השניים שוחחו עוד בנושא הסיוע האירופי לשיקום הכלכלה הפלשתינית. ראש הממשלה ציין, כי על האיחוד האירופי לנקוט עמדה מאוזנת יותר כלפי הסכסוך הישראלי-פלשתיני. שרון הוסיף, כי עדיף לבנות פרוייקטים ולא להעביר כסף באופן ישיר. בנוסף עסקה השיחה בנושאי חיזבאללה, סוריה ואירן. ראש הממשלה ציין כי חשוב שהאיחוד האירופי, בתקופת הנשיאות של לוקסמבורג, יכליל את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, ויפעיל לחץ על המדינות השונות לסיים את התהליכים הפנימיים על-מנת להקפיא את הכספים המגיעים לחמאס מאירופה.
שרון הוסיף, כי "על הקהילה הבינלאומית לסייע בהגברת הפעילות נגד ארגוני הטרור, כולל הפעלת לחץ על סוריה ואירן על-מנת שיפסיקו לעודד פעולות ארגוני הטרור. חשוב לנטרל ההשפעה של החיזבאללה על ארגוני הטרור הפלשתינים, להכריז על החיזבאללה כארגון טרור גם באירופה, "ולטפל" במקורות כספי הטרור המגיעים לארגוני הטרור".
הטרור ברצועת עזה נמשך
שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני מפגיעת טיל נגד טנקים שירו המחבלים לעבר דחפור מסוג D-9, סמוך ליישוב ניסנית שבצפון גוש קטיף. אמבולנסים של מד"א פינו את השניים לבית החולים ברזילי באשקלון.
בקצה הדרומי של העיר רפיח חשף כוח של לוחמי גולני פיר מנהרה להברחת אמצעי לחימה. עומקה של המנהרה הוא כ-8 מטרים. הפיר נמצא בקצהו של ציר פילדלפי, סמוך למוצב ה-JVT. החיילים עצרו שלושה פלשתינים החשודים במעורבות בחפירתו.
בצהרים זיהה כוח מגדוד שמשון זיהה רכב חשוד צפונית לנצרים ממנו נמלטו 2 מחבלים. הכוח לא ירה לעברם משום שלא היו חמושים. ברכב נמצאו מטול RPG, רובה קלצ'ניקוב ורימון.
זמן קצר לפני כן זיהו כוחות צה"ל הפרוסים לאורך גדר המערכת בצפון רצועת עזה, 2 דמויות חשודות המתקרבות לגדר. הם פתחו לעבר השתיים באש, ואלה השליכו רימון לעבר הכוחות. החיילים השיבו באש ופגעו בהם. שני המחבלים נהרגו וההערכה שהכינו פיגוע מטען נגד הכוחות במקום.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  20/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הרב אייכלר צפוי להיפגש היום עם ההנהלה המרכזית של אגודת ישראל ושם יעלה את הצעתו; ח"כ גפני: אנחנו לא בעד פילוג; ח"כ רביץ מכחיש גישושים בכיוון ואומר: לא נפרדנו כדי להתאחד
עומר שיקלר
שלטונות הבריאות באינדונזיה הכריזו על 50 אלף נעדרים נוספים כהרוגים; משלחת שנייה של מטה החרום הלאומי למען נפגעי אסון הצונאמי תצא לסרי לנקה; אתמול זוהתה גופתה של הישראלית איה שפירא
רנית נחום-הלוי
ועדת החוקה אישרה היום את צו זכויות נפגעי עבירה; זכויות נוספות העומדות לנפגעי עבירה: הזכות להביע עמדה בפני ועדת שחרורים, לקבל מידע על ההליך הפלילי ולהצהיר על פגיעה בגוף או בנפש; המועד האחרון לכניסת הזכויות לתוקף - אפריל 2005
נועם שרביט
שלושת השופטים שדנו בשני ערעורים של המל"ג על פסיקות נגדה, ביקשו להרחיב את ההרכב; לאחרונה ישנו חוסר אחידות בפסיקות בתי המשפט בנושא וקם הצורך בקביעת הלכה עקרונית מנחה; פסקי הדין שהורו למל"ג למסור פרוטוקולים עוכבו עד להכרעה בערעורים
מירב לוי
המשלחת יוצא במסגרת פרויקט להכשרת צוותי הוראה לשיפור ההשיגים של תלמידים ממוצא אבוריג'יני; מטרת הפרויקט - לצמצם את הפערים בין התלמידים בכיתה והפוך את המורות ממוצא אובריג'יני למודל להוראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il