X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האגודה למלחמה בסרטן
▪  ▪  ▪

האגודה למלחמה בסרטן הוציאה לאור את החוברת ניסויים קליניים בטיפול במחלת הסרטן
ניסוי קליני הוא בדיקה או טיפול חדש הניתן לחולים במסגרת מחקר מבוקר. מטרת המחקר היא מציאת דרכים, או אמצעים חדשים לטיפול יעיל בחולי הסרטן. הטיפול החדש יכול להיות תרופה חדשה, דרך חדשה למתן תרופה ידועה, או דרך חדשה לביצוע ניתוח או למתן טיפול קרינתי. הטיפול החדש יכול גם להיות דרך חדישה לטיפול בסרטן, כמו טיפול בהנדסה גנטית וכד'.
ניסוי קליני הוא אחד השלבים האחרונים בתהליך מחקר הטיפול בסרטן. בשלבים הראשונים נבדק הטיפול החדש במעבדה שבה הומצא ופותח הטיפול. כאשר יש בסיס להאמין שהטיפול החדש הוא מבטיח, פונים לשלב הניסוי הקליני בו בודקים אם לטיפול השפעה על בני אדם והאם הוא עלול לגרום תופעות לוואי מזיקות.
באגודה למלחמה בסרטן מציינים כי על סמך הממצאים שהתקבלו וגם אם הטיפול החדש נמצא יעיל בחיות מעבדה, אין בכך עדיין בטחון שהוא יהיה בעל אותן השפעות בבני אדם, זו הסיבה שיש לבדוק את פעילותו בחולי הסרטן, כדי לוודא שהוא פעיל ומועיל בטיפול במחלתם. בניסוי, נבדקות גם מגוון התופעות הבלתי רצויות של הטיפול החדש בבני אדם ונבדקת ההמלצה למינון.
האגודה למלחמה בסרטן הוציאה לאור חוברת מידע הנקראת "ניסויים קליניים בטיפול במחלת הסרטן", באדיבות חברת רוש פרמצבטיקה ישראל בע"מ והיא מיועדת לחולי סרטן המשתתפים בניסוי קליני כלשהו או שוקלים השתתפות. את החוברת ניתן לקבל ללא תשלום באמצעות פניה לטלמידע, שירות המידע הטלפוני של האגודה למלחמה בסרטן, המאויש 24 שעות ביממה 1800-599-995
לאחרונה גם הקימה האגודה למלחמה בסרטן, מאגר ניסויים קליניים, המיועד לחולי סרטן, באתר האינטרנט של האגודה, הנמצא בכתובת www.cancer.org.il. זהו מאגר ראשון מסוגו בישראל, אשר מרכז את כל המחקרים הקליניים בארץ העוסקים בתחום מחלות הסרטן השונות, טיפול למניעת סרטן וכן מחקרים בתחום העישון. המאגר מחולק על פי סוגי הסרטן הנפוצים וניתן יהיה להתמצא בו בקלות רבה. המאגר פונה לחולי סרטן המעוניינים להשתתף במחקרים בהם ניתנים טיפולים ניסיוניים וכן לאנשים בריאים הנמצאים בקבוצות סיכון כגון, בעלי מטען גנטי או היסטוריה משפחתית של מחלות סרטן, שונות, המעוניינים להשתתף במחקרים מניעתיים בהם ניתנת תרופה ניסיונית למניעת התפתחות המחלה. ההשתתפות במחקרים היא ללא תשלום. במאגר המחקרים הקליניים יש גם קישורים למאגר המכון הלאומי לחקר הסרטן בארצות הברית, הנמצא בכתובת [קישור] ולמאגר הארגון האירופאי לחקר הסרטן, הנמצא בכתובת [קישור] שאף הם מרכזים מידע אודות מחקרים בתחום הסרטן. האגודה למלחמה בסרטן מספקת גם תמיכה טלפונית לגולשים למאגר באמצעות מרכז המידע הארצי של האגודה בטלפון שמספרו 03-5721608
יתרונות ההשתתפות בניסוי קליני
מחקרים קליניים מאפשרים לחולים קבלת טיפול באיכות גבוהה. אם לפי הבחירה האקראית המקובלת במחקרים קליניים, לא מקבלים החולים את הטיפול החדש (קבוצת ביקורת) הם עדיין מקבלים את הטיפול המקובל והקיים, הטוב ביותר לטיפול במחלה. באגודה למלחמה בסרטן מציינים כי הטיפול במהלך המחקר ניתן לחולים תוך שיתופם בקבלת ההחלטות, תחת בקרה קפדנית במיוחד של הצוות הרפואי. אם יוכח בניסוי שהטיפול החדש שמקבלים החולים יעיל, אזי הנם בין המטופלים הראשונים שזכו לקבל אותו. השתתפות בניסוי קליני נותנת בידי החולים את ההזדמנות לתרום למציאת דרכים לשיפור הטיפול בסרטן.
חסרונות אפשריים להשתתפות בניסוי קליני
הטיפול החדש הנמצא בשלב הניסוי, עדיין לא הוכח כיעיל יותר, או טוב באותה מידה כמו הטיפול המקובל. עלולות להיגרם תופעות לוואי שהרופא לא צפה, או חמורות מאלו הנגרמות על ידי הטיפול המקובל. באגודה למלחמה בסרטן מציינים קיימת אפשרות שהטיפול החדש הוא אכן יעיל במעבדה, אך לא יהיה יעיל אצל בני אדם או אצל חולים המשתתפים בו. גם טיפולים מקובלים, שהוכחו כיעילים במטופלים רבים, אינם עוזרים בהכרח לכל אחד. כמו כן אף יתכן שהחולים יתבקשו לעבור יותר בדיקות, או בדיקות בתכיפות גבוהה יותר בעת קבלת טיפול במסגרת ניסוי קליני.
המלצות האגודה למלחמה בסרטן למשתתף בניסוי קליני
1. לפני שניתן אישור לניסוי כלשהו, חייב הניסוי לקבל אישור מוועדת הלסינקי. הרופא שלך חייב לקבל ממך הסכמה מדעת לפני שישתף אותך בניסוי קליני כלשהו. הסכמה מדעת פירושה שאתה יודע במה עוסק הניסוי, מבין מדוע הוא מבוצע ומדוע הוזמנת להשתתף בו, וכן, שאתה מבין בדיוק באיזה אופן תהיי מעורבת בו.
2. גם לאחר שתסכים להשתתף בניסוי, תוכל עדיין לפרוש ממנו בכל עת אם תשנה את דעתך. החלטתך לא תשפיע בכל דרך על יחסו של הרופא אליך. אם תבחר שלא להשתתף בניסוי או לפרוש ממנו, יינתן לך הטיפול המקובל הטוב ביותר, במקום הטיפול החדש הנבחן בהשוואה אליו.
3. אם תחליט להשתתף בניסוי, חשוב שתזכור שכל טיפול שתקבל נחקר ביסודיות במחקרים מוקדמים לפני שנוסה בניסויים קליניים אקראיים ומבוקרים. בהשתתפותך בניסוי תסייע גם לקדם את מדע הרפואה וכך תשפר גם את סיכוייהם של חולים אחרים בעתיד.

תאריך:  26/01/2005   |   עודכן:  26/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il