X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים פורסים כוחות בדרום הרצועה

הרשות: לאסוף את הנשק, חוץ מ'נשק ההתנגדות'

שרון ואבו מאזן יקיימו פגישה עוד כשבועיים; אבו מאזן יצא לירדן כדי לתאם עמדות עם המלך עבדאללה; בתחילת השבוע הקרוב ייפגשו שר הביטחון מופז ודחלאן; כחלק מההבנות שהוסכמו ישראל תמנע מפעולות בצבאיות בשטחים למעט כנגד פצצות מתקתקות
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), יצא בצהריים לירדן, כדי לתאם עמדות עם עבדאללה מלך ירדן. לפני צאתו אמר עבאס, כי הוא מצפה שישראל תסכים להצעת הפסקת אש-הדדית. לדבריו, הפסקת האש צריכה להתחיל "בהקדם האפשרי".
לפני הצהריים נועדו אבו מאזן וראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, עם השליח האמריקני, ויליאם ברנס. אבו מאזן ימשיך מרבת עמון לקהיר וביום שבת הוא צפוי להיפגש עם הנשיא מובארק וראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן. הוא יבקש לגייס את תמיכתם למהלכיו.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, פרסם צו המורה על איסור נשיאת נשק על-ידי אזרחים פלשתינים בשטחים. כך אמר ראש צוות המו"מ סאיב עריקאת. עדיין לא ברור האם ההנחייה החדשה תקפה גם לגבי מה שמכונה "נשק ההתנגדות" הקיים ברשות ארגוני הטרור הפלשתיניים. אלה אינם צפויים להישאר אדישים להנחיית אבו עלא.
ראש לשכת אבו עלא, חסן אבו ליבדה, הסביר אחר הצהריים, כי ההוראה תקפה לכל כלי הנשק שאינם חוקיים, קרי אינם ברישיון. עם זאת, בתשובה לשאלת כתב אל-ג'זירה הדגיש, כי 'נשק ההתנגדות' יידון ברמה אחרת והוראה זו אינה מתייחסת אליו.
בנוסף, המועצה הפלשתינית לביטחון לאומי החליטה להוציא לגמלאות 1,075 שוטרים פלשתינים במטרה לפנות מקום ל"דם חדש" בארגון. בכיר ברמאללה מסר כי אבו עלא החליט למנות את נאסר יוסוף לתפקיד שר הפנים ברשות. עד כה התנגד אבו עלא למינוי, לאות הזדהות עם עמדת יאסר ערפאת. יו"ר הרשות, אבו מאזן, הוא שדחף למינוי.
יוסוף היה מופקד, בהוראת ערפאת, על המצוד אחר אנשי ארגון החמאס באמצע שנות ה-90' לאחר שאלה ביקשו לסכל את המגעים המדיניים בין ישראל לפלשתינים. באחרונה עלה גם שמו של מוחמד דחלאן בהקשר למינוי, בחוגים פלשתינים שונים.
הערכה: ישראל תשחרר כ-900 אסירים
אתמול התקיימה פגישה בין נציגים ישראלים ופלשתינים, זאת לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, הורה לחדש את המגעים המדיניים שהוקפאו לפני שבועיים, בעקבות הפיגוע במעבר קרני. בפגישה נכחו, מהצד הישראלי, דב ויסגלס, שלום תורג'מן ואסי שריב; ומהצד הפלשתיני נכחו סאיב עריקאת, חסן אבו-ליבדה ומוחמד דחלאן.
בפגישה עלו נושאים שונים שיהוו את סדר היום בפגישה עתידית בין ראש הממשלה שרון לאבו מאזן, שתערך כפי הנראה בעוד כשבועיים. המגעים חודשו בעקבות ההתפתחויות החיוביות ברשות והמאמץ למניעת הטרור.
בפגישה אתמול הושגה הסכמה עקרונית, כי ישראל תשחרר מאות אסירים פלשתינים, לפי ההערכה כ-900, במהלך השבועות הקרובים. זאת לאחר שהגורמים הפלשתינים הדגישו את החשיבות הרבה לשחרור אסירים הכלואים בישראל. הנציגים הישראליים השיבו לעמתיהם הפלשתינים, כי הם מבינים את חשיבות העניין, והוא ייבחן לאור ההתקדמות בהשגת רגיעה בשטח.
במהלך הפגישה הודיעו נציגי שרון, כי ישראל תימנע מכל פעולה צבאית, והצבא יונחה לנצור את האש, למעט במקרים של "פצצה מתקתקת". בנוסף נודע, כי לשר הביטחון, שאול מופז, כבר מתוכננת פגישה בתחילת השבוע הבא עם מוחמד דחלאן, הנחשב לאיש החזק ברצועה.
מקורות ברמאללה אומרים, כי אבו מאזן הודיע לראשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים להיערך לקראת נסיגה ישראלית מארבע ערים פלשתיניות: רמאללה, טול-כרם, קלקיליה ויריחו, תוך 10 ימים. במקביל החלה הבוקר פריסת כוחות בדרום הרצועה. אלפי שוטרים הודרכו למנוע פיגועים נגד ישראלים, כולל בהתנחלויות. מרבית השוטרים עדיין לא תפסו עמדות בשל סיבות שהוגדרו "טכניות" והם יתפרסו אחר הצהריים ומחר בבוקר (ו').
בירושלים טוענים, כי טרם הוחלט על מסירת ערים נוספות לשליטה ביטחונית של הרשות הפלשתינית. נמסר, כי שר הביטחון, שאול מופז, נמצא כעת בחו"ל, ועם שובו אכן יתקיים דיון בנושא.

תאריך:  27/01/2005   |   עודכן:  27/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השבוע נפתחו דלתות בית הספר, אשר מתמחה באמנויות הבידור; 125 תלמידים התחילו את מחזור הלימודים הראשון
מחלקה ראשונה
דרך הריקוד הסיני האתני, מזמינה הרקדנית צ'ינג פנג את הקהל להיכנס לתוך התרבות והאתנולוגיה של סין
עידן יוסף
בדבריו במליאת הכנסת אמר ברונפמן, כי הרב אלישיב פגע ברגשות אזרחים רבים במדינת ישראל
עידן יוסף
יוצרי הסרט "אושפיזין" תובעים מהצופים בעותקים פירטיים של הסרט לשלם עבור הצפייה, ומגייסים לכך את עזרת גדולי התורה
מירב לוי
מעל 900,000 גולשים ביקרו באתר מאז עלה לאוויר לפני 7 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il