X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צעדת פארק החולות לשימור דיונות החול שבין אשדוד לניצנים; הצעדה מתקיימת בפעם ה-10; סיור אל האירוסים הנכחדים בגבעות כרכור
▪  ▪  ▪

החברה להגנת הטבע, מקיימת השנה, בפעם העשירית במספר, את צעדת פארק החולות המסורתית. השנה תתקיים הצעדה בסימן הצדעה לשרה לאיכות הסביבה לשעבר, פרופ' יהודית נאות ז"ל, שפעלה רבות בנושאי הסביבה ובקידום חוק החופים.
הצעדה מתקיימת בשיתוף המועצה האזורית באר טוביה, קרן קיימת לישראל, איגוד הספורט העממי, מכבי ישראל והמועצה האזורית חוף אשקלון.
פארק החולות, משתרע בין אשדוד לניצנים ומהווה שריד אחרון לדיונות החול שכיסו בעבר את הארץ. אזור זה הוא בבחינת עולם הולך ונעלם. זהו אזור מקלט אחרון לבעלי חיים וצמחים ייחודיים לאזור חולי. בעבר התברך מישור החוף בנופי חולות מרשימים, שהצטמצמו מאוד עם האצת הבנייה והפיתוח.
לפני כ-20 שנה יצאה החברה להגנת הטבע למאבק לשימור חולות אשדוד-ניצנים. בעקבות מאבק זה הוכרז האזור כשטח לשימור והועבר לטיפול קרן קיימת לישראל, שהחלה לשקם בו בוסתנים המהווים שריד מתרבות חקלאית מעניינת. בין השאר ניתן למצוא בפארק החולות תאנים, רימונים, גפנים, עצי תות, זיתים ועוד. בחלקו הצפון מזרחי של פארק החולות מתנשאת הדיונה הגדולה, שהפכה זה מכבר לסמל המקום.
פארק החולות נמצא בימים אלה על הכוונת של יזמי הנדל"ן. תוכניות פיתוח לבניה ותשתיות לבניית שכונה חדשה באשדוד וכן לבניית יישוב חדש החלו לזרום אל רשויות התכנון.
בשבוע שעבר הגיע השר לאיכות הסביבה, שלום שמחון, לסיור בחולות ניצנים, והביע את תמיכתו במאבק החברה להגנת הטבע וגופים נוספים כנגד התוכנית לגזול 965 דונם מפארק החולות כדי לבנות עליהם שכונת יוקרה לאוכלוסיה מבוססת באשדוד.
בחברה להגנת הטבע מאמינים, כי חולות החוף הם נכס לדורות לכלל הציבור וכי יש לעשות את מרב המאמצים כדי למנוע המשך הכחדת נופי החולות והחופים כך שגם לילדים והנכדים שלנו יהיה חול לשחק בו.
הצעדה תצא לדרכה בשבת (19.2.05), בין השעות 09:00-11:00, מהכניסה לחוף ניצנים (מסלול לכל המשפחה - כ-4 ק"מ, ומסלול למיטיבי לכת, כ-8 ק"מ) ומבית ספר שדה שקמים בניצנים (כ-8 ק"מ, לקבוצות מאורגנות בלבד).
לאורך הצעדה יוכלו המשתתפים ליהנות מהליכה לאורך חוף הים, המרשים מאוד בתקופה זו של השנה, מתצפית לבריכות מי התהום של ניצנים, מעבר באזור דיונות חול מרהיבות, ובהן שיחי רותם שבתקופה זו נמצאים בשיא פריחתם המתקתקה והמשכרת. לאורך המסלול ימוקמו תחנות מידע והדרכה, וכן תחנות יצירה, הכנת פיתות, תה צמחים ועוד...
לצועדים יוענקו מדליה ותעודת השתתפות.
תשלום : 25 ש"ח למשתתף
אל האירוסים ופרחי הבר בגבעות הכורכר
בימים אלה ממש פורח בגבעות נס-ציונה וראשון לציון אירוס הארגמן - צמח בעל פרח מרהיב, נדיר וייחודי לארצנו, אשר כיסה בעבר את גבעות הכורכר במרכז הארץ. לצידו של אירוס הארגמן המרשים נפגשים ופורחים על גבעות הכורכר מיני צמחי המדבר עם מיני הצומח הים תיכוני ויוצרים מארג צמחייה מגוון, עשיר ויפהפה.
הבינוי והפיתוח האינטנסיביים פגעו קשות בגבעות הכורכר, וכילו מינים רבים של צמחים ובעלי חיים. נותרו רק גבעות כורכר בודדות שעליהן פורח עדיין אירוס הארגמן. חוקרים שבדקו מדוע קבוצות קטנות של אירוס ארגמן אינן מצליחות להתקיים ונכחדות בסופו של דבר, גילו כי אירוס הארגמן אינו מסוגל להאביק את עצמו לבדו, או באמצעות שכניו הקרובים הדומים לו גנטית. לכן, כדי שאירוס הארגמן ימשיך להתקיים, יש לשמור על רצף גיאוגרפי בין גבעות האירוסים השונות.
גבעות הכורכר עצמן מהוות תופעת טבע בקנה מידה עולמי ואף הן נמצאות בסכנת הכחדה. התוכניות לבנייה על רכס הכורכר נבלמו בינתיים, בזכות המאבק הציבורי, אולם הבנייה למגורים מסביב לגבעות הולכת ומתפשטת. שכונות חדשות נבנות למרגלות הרכס ממזרח ובחלקו הדרומי ותכניות עתידיות מאיימות על האזורים שמצפון לו.
במסגרת המאבק לשמירת גבעות הכורכר והצומח בהן, החברה להגנת הטבע ופורום גבעות הכורכר, בשיתוף עיריית ראשון לציון ועיריית נס ציונה מקיימות הפנינג סיורים ללא תשלום ב-5.3 באתרי פריחת אירוס הארגמן בגבעות הכורכר בראשון לציון ונס ציונה ומזמינות את הציבור ליהנות מהפריחה, לראות את הנעשה בשטח ולתמוך בקריאה לשמירה על אירוס הארגמן וגבעות הכורכר של נס-ציונה.
הסיורים יצאו מגבעת האירוסים שליד צומת גן הורדים בראשל"צ, ומקצה רחוב השיריון בנס ציונה. בהמשך יוכלו המטיילים להמשיך עצמאית על השביל המסומן המחבר בין גבעות האירוסים בראשל"צ ובין גבעות הכורכר בנס ציונה בעזרת חוברת הדרכה, אותה ניתן יהיה לרכוש במקום.
שביל זה הינו צעד נוסף בתהליך שימור גבעות הכורכר והמרחב הפתוח, במטרה שאלו יהפכו בעתיד לפארק אזורי רחב ידיים של פינות טבע ושטחים ירוקים לרווחת תושבי האזור.
שביל גבעות הכורכר, הכולל מסלולים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, יחבר בעתיד בין גבעות הכורכר החשובות. ביום ההפנינג יוצבו לאורך השביל תחנות מידע בנושאים שונים של שמירת טבע בכלל ורכס הכורכר ואירוס הארגמן בפרט.
אוטובוס מיוחד יצא כל חצי שעה בין השעות 10:00 ל-14:00 מגבעת האירוסים של ראשל"צ (ליד תחנת הדלק פז), מהגבעות של נס ציונה (ליד שכונת גני איריס) ויחזיר את המטיילים אל נק' המוצא. ניתן להגיע למקום גם באופן עצמאי.

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
עו"ד אשר חלד, היועץ המשפטי של ארגון העובדים: "השתתפות המבקר בציד עובדים הפועלים בסולידאריות עם הארגון - פסולה ובלתי חוקית"
הדר פרבר
תערוכתו של האמן פורצת מהמקום בו נופלים המחסומים הסבלניים של האסתטיקה והסובלימציה, כדי לפנות מבע לכאב מודחק שעד היום לא נמצא לו דובר
אורלי ממן
יו"ר רשות ני"ע אמר את הדברים בהשתלמות הפלילית של לשכת עורכי הדין; התייחס גם לתכנית האכיפה האלטרנטיבית שיוזמת הרשות, הכוללת מסלול מנהלי או תביעה אזרחית
הדר פרבר
במקום השני חבר הכנסת יוסף (טומי) לפיד ובשלישי אברהם רביץ; על-פי מדד "יפעת" חלוקת הנוכחות בתקשורת האלקטרונית בין קואליציה ואופוזיציה היא זהה
אורלי ממן
אופיר פז-פינס: "מדובר בהתחלה של שינוי מערכת היחסים בין השלטון המקומי למרכזי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il