הצלחה לאתר netex בפרסום באמצעות מנוע החיפוש - הכפילה את מספר הלקוחות המפרסמים בשנה האחרונה.
עיקרי הדברים:
· רף הכניסה מתחיל מ-300$ לשנה ויכול להגיע לעשרות אלפי דולרים.
· מעל ל-85% מהלקוחות מחדשים לאחר שנה.
· קטגוריות חדשות: פורצי מנעולים, טיהור אויר, דלק ואנרגיה.
· בעלי מקצועות חופשיים שלא נהגו לפרסם בכלל, הפנימו שהאינטרנט הוא כלי לפרסום באמצעות מנוע חיפוש.
· מפרסמים מעדיפים גולשים שנמצאים כבר בחיפוש אחר מוצר או שירות.
Netex, אינדקס האתרים הפופולרי ביותר בישראל עם יותר משני מיליון הורדות ויותר מ- 2200 לקוחות, הכפיל את מספר הלקוחות המפרסמים באמצעות מערכת netex בשנה האחרונה.
רף הכניסה למפרסם קטן בקטגוריה שולית מתחיל מ-300$ לשנה ויכול להגיע לעשרות אלפי דולרים למפרסם במיקום גבוה בקטגוריה פופולרית.
אריק שיק, סמנכ"ל השיווק והמכירות של netex, מסביר את הגידול במספר המפרסמים במספר מגמות בתחום הפרסום המקוון שהולכות וצוברות תאוצה בארץ במקביל לעולם.
"מגמה ראשונה היא המעבר לאינטרנט כמנוע החיפוש היעיל ביותר לספקי שירותים מקצועיים. פעם מדריכים עסקיים דוגמת דפי זהב, מדריכים מקצועיים וכו' היו הפתרונות היחידים ואף אחד לא הרשה לעצמו לא להיות שם. היום, אין עסק שלא מחזיק לפחות דף קשר באינטרנט. רבים מעלים או משדרגים אתרים, ורבים יותר משתמשים באינטרנט לייצר עסקים. בעלי מקצועות חופשיים ואקדמאים, שלא נהגו לפרסם בכלל, הפנימו בשנה האחרונה שהאינטרנט הוא כלי מצוין לפרסום עצמי באמצעות מנוע חיפוש. כאשר יש לנו כשרות למעלה משני מיליון הורדות, משמעות הדבר - שני מיליון לקוחות שיכולים לאתר ספקי שירותים ובתי עסק דרך אחת או יותר מבין אלפי הקטגוריות של Netex.
"כל יום נוספות קטגוריות חדשות למשל פורצי מנעולים, טיהור אויר, דלק ואנרגיה, מצביעות על עובדה בסיסית אחת - יותר ספקי שירותים ומוצרים מיותר סקטורים הבינו שזו שיטת הפרסום היעילה ביותר בעלות ההפקה הנמוכה ביותר.
"מעל ל-85% מהלקוחות שרוכשים אצלנו מיקום במערכת, מחדשים אותו לאחר שנה. משמעות הדבר היא שהרוב המכריע של לקוחותינו רואים החזר מהיר מאוד על השקעתם, ומרוצים ביותר מהתוצאות. יש לנו לקוחות שמפרסמים במערכת למעלה מ-4 שנים ברציפות תוך שדרוג מיקומים משנה לשנה, אמר שיק.
מגמה נוספת היא השובע מפרסום פולשני באינטרנט. הצפיפות של מסרים פרסומיים באמצעות באנרים ופופ אפים, ושאר שיטות פרסום פולשני הנהוגות בכל האתרים והפורטלים, הביאו לכך שגולשים מפעילים תוכנות סינון וחסימה, או פשוט מתעלמים מהמודעות שמפריעות להם לגלוש.
"גם הצלחת גוגל בעולם, העלתה למודעות את נושא הפרסום החכם באמצעות מנועי חיפוש, שהגולשים אינם תופסים אותו כפרסום בגלל שהם יוזמים את החיפוש עבור שירות או מוצר שהם מחפשים. המפרסמים, מצידם, מעדיפים גולשים ממוקדים אלה, מאחר שהם נמצאים כבר בחיפוש אחר מוצר או שירות ואין צורך לשכנע אותם בנחיצותו. זו ההעדפה הידועה של פרסום Pull על פרסום Push", הוסיף שיק.
נט אקספרס, מפעילה זה למעלה מ-5 שנים את שירות Netex המספק פתרונות ניתוב והתמצאות ברשת האינטרנט בישראל בשפות עברית, אנגלית ורוסית. מעל 2 מיליון הורדות תוכנה התבצעו עד היום מאתר החברה Netex.co.il. במקביל, מספקת החברה לאלפי לקוחות עסקיים שירותי שיווק חכמים וממוקדים לקידום אתרם ברשת בקרב גולשים פוטנציאליים. בבעלות החברה מספר פטנטים בתחום האינטרנט בישראל ובעולם.
לאחרונה, הצטרף לדירקטוריון החברה ד"ר שלמה קאליש, כחלק מהיערכותה של החברה לקראת התרחבות לשווקים נוספים בחו"ל.