X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה חתמה על הסכם עם חברת 'דרך הים התפלה בע"מ'; החברה תקים מתקן להתפלת מי ים בהשקעה של כ-85 מיליון דולר; אספקת המים צפויה להתחיל בחודש מרס 2007
▪  ▪  ▪

שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר בירך (יום ה', 24.2.05) על חתימת הסכם המימון בין המדינה לבין חברת 'דרך הים התפלה בע"מ" להקמת מתקן להתפלת מי ים בהיקף השקעה של כ-85 מיליוני דולרים, ורובו ככולו בתשומות של המשק הישראלי.
המתקן יקום באזור פלמחים וכולל צנרת ימית באורך 1,250 מ', תחנת שאיבת מי ים, טיפול מוקדם, מתקן אוסמוזה הפוכה עם השבת אנרגיה, טיפול משלים ומאגר מי מוצר. בצמוד למתקן ההתפלה תוקם תחנת שאיבה של חברת 'מקורות' שתעביר את המים המיוצרים למערכת הארצית.
חתימת ההסכם באה לאחר מו"מ ממושך שנוהל על-ידי ועדת מכרזים משותפת למשרד התשתיות הלאומיות ולחשב הכללי באוצר. המועד המשוער לאספקת מים מותפלים בתפוקה מלאה צפוי בחודש מרס 2007.
בטקס החתימה אמר שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, כי "התפלת מי ים במדינת ישראל נהפכה מחזון למציאות. היום אנחנו מוציאים לדרך, הלכה למעשה, את מתקן ההתפלה השני בהיקף 30 מיליון מטר קוב לשנה, שיוקם על-ידי קבוצת ויה מאריס שבשטחי קיבוץ פלמחים". בן אליעזר ציין, כי הקמת מתקני התפלה תקטין את תלות המדינה בהסתמכות רק "על חסדי שמיים ותאפשר את קיומו של משק מים אמין ויציב, המהווה תשתית בסיסית לכל מדינת מודרנית".
"אני פועל ואמשיך לפעול בנחישות לקידום הקמתם של מתקנים נוספים שעל הקמתם החליטה הממשלה, ובמיוחד מתקן ההתפלה בחדרה, שהמכרז להקמתו פורסם לפני כחודשיים", אמר בן אליעזר. הוא הוסיף, כי "באווירה המדינית הקיימת כיום בינינו לבין הפלשתינים אנו מחוייבים לשמור על תחום המים והחשמל מחוץ לסכסוך. ההצלחה לכך נתונה לשני הצדדים והיא מהווה את התקווה שניתן להביא לסיומו של העימות ולחזרה לדרך של הידברות ומשא ומתן".
בטקס השתתפו גם החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, אשר חתם על ההסכם מטעם המדינה, ואמר: "אנו חוגגים את מעבר שוק המים המותפלים ממונופול לתחרות וכולי תקווה כי כבר בקרוב תצטרף חברה נוספת לשוק התחרותי הנ"ל".
בנוסף, נציג חברת דרך הים התפלה, עמי סגיס ציין, כי "האזור שלנו ידע הרבה מלחמות על מים וכיום הטכנולוגיה מאפשרת פיתוח בנושא התפלה כאשר יש דרישה למתקני התפלה בכל העולם. הפרויקט עבר דרך לא פשוטה אך אני שמח להכריז כי משפחת בורוביץ שאני נציגה, החליטה להתמודד על המכרז למתקן התפלה בחדרה ובקרוב נקים את הקבוצה שתתמודד על הפרויקט".

תאריך:  24/02/2005   |   עודכן:  24/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המורה כעסה על התנהגותו והרחיקה אותו החוצה; התלמיד בתגובה הודיע לה: "אני חוזר עם סכין"; הוא אכן חזר אך לא תקף; במשטרה כועסים על בי"ס שלא דווח על המקרה
הדר פרבר
מפרסמים בטלוויזיה הפקיסטנית בחמש שפות: "מי הם האנשים אשר סובלים מהטרור? אמהותינו, אבינו, אחיותנו, אחינו, בנינו ובנותינו! מי יכול לעצור את הטרור הזה? רק אתה!"
עומר כרמון
למרות שדמשק לא התייחסה לדרישה האמריקנית והצרפתית להוצאת שירותי המודיעין שלה מלבנון ואף לא מסרה לו"ז לנסיגה, משרד החוץ הישראלי מיהר לברך על ההודעה הסורית; "ישראל מילאה את חלקה בהחלטת האו"ם וכעת ממתינה לראות כיצד תמלא סוריה את חלקה"
יואב יצחק
השותף הבכיר - צביקה בר-נתן, עוזב יחד עם השותפה עו"ד רקפת פלד וכמה עורכי דין נוספים; משרד זליגמן ושות', בראשו עו"ד אלי זהר, נחשב אחד הגדולים בענף
הדר פרבר
המושבעים שנבחרו הם בני גילאי 20 עד 79, חלקם לבנים, חלם היספאנים ואחד אסיאתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il