עובדת הידרדרות מצבו של המשק הישראלי ידועה לכל. נוכח המצב, החליט משרד התעשיה והמסחר, בשיתוף התאחדות התעשיינים, לצאת בקמפיין לעידוד רכישת מוצרים כחול-לבן. המטרה: לייצור מקומות עבודה לעשרות אלךפי מובטלים.
קמפיין 'נלחמים באבטלה - קונים כחול-לבן' יוצא תחת שתי סיסמאות: 'ישראל קונה כחול-לבן ו'בשבילי רק ישראלי'. הקמפיין פונה לתחושת הגאווה הלאומית, לפטריוטיות, לחזרה לערכים של עזרה הדדית בחברה הישראלית.
לדברי שרת התמ"ס, דליה איציק, המוצר הישראלי חשוף לתחרות בפני מוצרים מחו"ל המיוצרים על-ידי כוח עבודה זול. בימים אלה, בוחן משרד התמ"ס את הדרכים בהן יסייע לתוצרת הישראלית בתקופה קשה זו, בלי לפגוע בעקרונות החשיפה המקובלים. השרה הדגישה, כי זוהי שעת חירום, ובשעה שכזאת יש לנקוט בצעדים מיוחדים לתקופה מוגבלת.
שרת התמ"ס פנתה לראש הממשלה, בדרישה כי משרדים ממשלתיים יעדיפו רכישת תוצרת כחול-לבן כאשר מדובר במוצרים בעלי איכות דומה, וכאשר פער המחירים לא גדול.
סה"כ היקפי היבוא במכרזים הממשלתיים הוא 2.5 מיליארד דולר. "זהו נתון אשר באמצעותו ניתן היה ליצור הרבה מקומות עבודה בישראל", אמרה השרה איציק.
הקמפיין כולל תשדירים בטלוויזיה, ג'ינגלים ברדיו, וכן הפקתם של אירועים מיוחדים שבראשם שבוע המוצר הישראלי שבו יעודדו תוצרת כחול-לבן. השרה פנתה לרשתות השיווק הגדולות על-מנת שייצרו אווירה תומכת לגבי המוצר הישראלי ויצאו במבצעי הנחות לקראת חג הפסח ושבוע המוצר הישראלי.