X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שוך ההמולה סביב עלייתו לאוויר של אתר "מעריב" החדש, NRG - פניתי לבדוק את המוצר. אני, הלקוחה, יצאתי מהבדיקה הזו סקפטית מאוד באשר למידת התאמתו לי ולשכמותי
▪  ▪  ▪

עמוד הבית של NRG מרהיב! אין ספק שיש כאן פריצת דרך בעיצוב באינטרנטי.
הגאונות היא בפשטות - והם פשוט הצליחו בזה, ובגדול. הניקיון, הצבעים, שיטת הריבועים קטומי הפינות שמאפשרת אחידות, אחידות שמאפשרת להעמיס הרבה (מדי?) תוכן בלי לאמץ את העיניים והנשמה.
עיצוב נפלא בניקיונו, שמאשש את הנחת היסוד שלי שהשפה הוויזואלית חשובה, חשובה מאוד, חשובה כמו התוכן הטקסטואלי. היא המגש עליו מוגש התוכן, בלעדיה - לא נתעמק באתר.
למתקשים ולמקובעים שלא בא להם "ללמוד אתר חדש" ועלולים להימנע מכניסה אליו - יצרו קברניטי האתר מצגות "דמו" שמנחות אום בקול ובתמונה לאורך מסלול הגלישה שלהם.
פשוט נפלא.
ציון טוב מאוד (סתם כי כואב לי הלב הפולני שלי לתת למישהו "מצוין") למעצבי ומתכנני האתר, על הגשת האתר לקהל הגולשות והגולשים.
עכשיו לתוכן, ולפער בין הציפיות למימושן.
אתר מעריב היה, עד לא מזמן, מאתרי התוכן החדשותי הטובים ביותר לגולש/ת הממוצע/ת - במידת החופש שנתן האתר למגוון רחב של כותבות וכותבים להיחשף בו, בחיבור לעיתון המודפס ובגיוון התכנים העצום שלו, יכול היה האתר להיעזר ב"באפר" הנפלא שמציע הקונספט החדש של NRG ובעדכונים מסחריים קלים - להגיע לשמיים.
התחושה הראשונית, שמולי על המסך מרצד לו שדרוג של אתר מעריב, מתנפצת אל הקיר הקר והמנוכר של דלות החומרים ה"שוטפים" חסימת הגישה למאמרים מהעיתון המודפס - כל מה שנשאר לנו מול העיניים הוא ריצוד מוקפד של ריבועים קטומי פינות וטריווייה וירטואלית מקהילות שלא מחדשות כלום. היתרון היחסי העצום שהיה לאתר מול הארץ ווינט - נמחק. אתר הארץ מאפשר גישה לעיתון המודפס למשך שבוע וגובה תשלום רק עם העברת החומרים לארכיון.
ynet אולי מוקפד פחות, אולם מעלה למהדורה המקוונת את המאמרים היותר מעניינים מן הגיליון המודפס. הם גם מאפשרים גישה לא מסוננת לארכיון. יוצא, ששני העיתונים הללו למדו לחבר בין הקצוות המנוגדים של תרבות מקוונת וחשיבה מסחרית-כלכלית. הם גם מבינים תוכן וירטואלי מהו ויודעים להגדירו, לבנות אותו, להציגו ולגבות עבורו כסף. התחושה שלי כקוראת היא של קנייה משתלמת. כי אין דין מאמר ארכיון רלוונטי לעבודתי או אנציקלופדיה מקוונת לילדי, כדין העיתון היומי של מעריב, שאת המידע הרשום בו ניתן בגרסאות אחרות למצוא בעוד הרבה אתרים.
שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא שאי אפשר למצוא אמירה אישית או חדשותית באתר הזה, אבל כשסוקרים את רשימת הכותבים, מוצאים בה 25 איש ואישה. בלבד. אף אחד או אחת אינם רדיקליים, מחדשים, חדשים, מרעננים, חדים, עוקצים, משפיעים על באמת, רובם אנשי דיעות ולא מעבירים ידע. אין ביניהם הרבה מהכותבים והכותבות שכן מוצאים דרכם אל העיתונות המודפסת והווירטואלית באשר היא.
NRG הציבו, על ציר התנועה של "אוטוסטרדת המידע", מחסום. ועם כל הכבוד לרעיון אחדות העם, הם הציבו בראש העמוד, במקום הכי בולט, ערוץ יהדות, ערוץ אינטרנט וערוץ כלכלה. לא חברה, לא פנאי, לא גישה אחרת לאקטואליה, לא "היפ הופ" חדשותי-וירטואלי ש"תופס" גולשים.
ניהול התכנים הזה לוקה בעוד היבט, חמור לא פחות וקשור קשר סמוי-גלוי לבחירה בהצבת ערוצי יהדות וכלכלה בראש האתר. ההיבט המגדרי. אתר NRG, מרוקן ממגוון התכנים שאפיינו אותו כשעוד קראו לו "מעריב", פונה בפניה ישירה בעיקר להגמוניה החברתית (הס מלהזכיר) הפטריארכאלית - קפיטליסטית-ניאו ליברלית. החלון שנפתח לקהל המנויים העתידי מראה מצגת אור-קולית מבהיקה ומשויפת - כולה בלשון זכר - שמצגה את ריבוא התכנים שיוכל הגולש המנוי למצוא באתר על-פי כל סדר שיציב לעצמו: חדשות, ספורט ועסקים. יש טקסט - "אתה" - ויש סאב-טקסט של תחומי העניין הגבריים (בעיקר). כתבתי לעורך - ממתינה לתשובתו. היא תפורסם, אם תגיע.
החלפת השם מ"מעריב" ל-NRG אפשרה לבעליו להתנער מהמורשת העיתונאית ולקדם את מה שבאמת חשוב להם - קפיטליזם טהור. חברתי, כלכלי, מעמדי, מגדרי. קונספירטיבי מדי? אולי. אבל כשרואים את התהליך השקוף הזה קורה שוב ושוב ואת הקשר ה(לכאורה)אקראי בין בעלות תאגידית, תהליכי השטחת תוכן, מחיקת הטבות, יצירת מראית עין יפה ומרצדת, הדגשים על נושאים כלכליים ועל מגזרים חברתיים שמרנים ופטריארכאליים במיוחד ודחיקה אלגנטית של מעוטי אמצעים ואינטלקטואלים מהזירה - קשה להתעלם מהשכפול העצמי של המגמה הזאת.
זה יכול להיות בנק, מוסד ממשלתי, עיתון או אתר אינטרנט - העיקרון המבני של התהליך זהה. אז עכשיו - מי שנהנו קודם מתכני מעריב חינם דרך הרשת, ישלמו 47 ש"ח לחודש. מחיר של כ-10 גיליונות עיתון מודפס. מציאה של ממש. בתוך האתר ישכשכו להם במי האפסיים של ה"אין-תוכן ייחודי-יש-מגמה" כל מי שיכולים להרשות לעצמם מנוי.
אולי...גברים, אשכנזים, מעמד בינוני גבוה? סתם ניחוש. אל תתפסו אותי במילה.
השאר - יעברו לגלוש באתרי חדשות עצמאיים, שזו הופכת להיות שעתם הגדולה. כן ירבו ויבורכו.
לסיכום, אתר NRG מקבל ממני ציון 9.5 בעיצוב והגשה ויזואלית של תכנים. בענייני תוכן עומדת, בכל זאת, לטובתם הנגישות לארכיון העבר המלא של מעריב ברשת. גם זה משהו. נקודת זכות לשנה הקרובה. אולי בינתיים יצברו תכנים בארכיון החדש. עד אז - ציון התוכן הוא 4. ממוצע 6.75. אין לי מושג אם זה טוב או רע להתחלה, אני יכולה רק לומר שהערך הנתפס של האתר הוא כרגע לא ביחס ישר להשקעה הכספית והעמל שהושקעו בו. תראו חזון, אסטרטגיה, תכנית, מה יוצא לנו- הגולשים - מאתר NRG. עד אז 6.75 it is.
ואנקדוטה קטנה שליוותה את הרשימה הזו: בהקשה שגויה בעברית של האותיות NRG, קבלתי הודעה: "לא נמצאו אתרים העונים לשם: 'מרע'". שכיב-מרע. אהיה הראשונה לשמוח בשמחתם כאתר וארגון עסקי ובשמחתי כגולשת, אם קברניטי האתר יראו רופא, ייקחו תרופה ויחלימו.
רשימת אתרים מומלצים:
www.nfc.co.il
www.haaretz.co.il
www.ynet.co.il
----
www.walla.co.il
www.msn.co.il
----
www2.debka.co.il
www.rotter.net
______________________
הכותבת היא ע. משנה של www.haderech.co.il

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה פייגלין
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
פרקליטות המדינה היא המתפרה המשוכללת ביותר שהוקמה בישראל - מתפרת תיקים; נאמן, ריבלין, רפול, קהלני - לכולם נתפרו תיקים, מכולם נמנעו תפקידים; זו כבר לא מקריות - זו שיטה
ראובן (רובי) ריבלין
כך פעלה השיטה: קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו על-ידי חקירות שבאו בעיתוי "מושלם"; בעקבות החקירות באו הדלפות לעיתונאי-חצר; הציבור היה משוכנע שבפרקליטות עוסקים בניקוי אורוות - עד שבא מני מזוז וחשף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובמשטרה
עו"ד אברהם פכטר
החלטה בג"צ בעניין החזיר היא עמומה ומחזירה את ההחלטה העקרונית לרשויות המקומיות; במקום פיתרון קיבלנו בילבול גדול יותר ומאבקים בין דתיים לחילונים; בהחלטה אין כל רגישות יהודית היסטורית
ד"ר שלמה חזן
סוף סוף נכנס ענף הפנסיה לעידן הבחירה החופשית; עם זאת, עדיין לא ברור מי יזכה בשמיכת הכיסוי הביטוחי הפנסיוני של העובד ומי ידאג לו לכסות לימי סגריר: ההסתדרות, ועד העובדים, התאחדות התעשיינים או שהעובד הוא שיבחר זכויותיו בעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il