X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בכנס צבאי; הוסיף כי גדר ההפרדה הצליחה להביא לצמצום הפיגועים באזורים בהם נבנתה; האלוף יפתח רון טל, מפקד מז"י: לראשונה לאחר ארבע שנים וחצי רואים סיכוי לסיום העימות
▪  ▪  ▪
פועלים בכל מקום. מעצר חשוד ברמאללה

"הגורם העומד במרכז הפעילות הוא הטרור. בעבר הרשות הפלשתינית עמדה במוקד, אך הטרור תפס את מרכז הבמה והרשות הפלשתינית היא רק עוד גורם נוסף", כך אמר קצין אג"ם איו"ש, סא"ל ארז וינר, בכנס LIC 2005 שנפתח היום (ב', 7.3.05) בגני התערוכה בתל אביב.
מפקד מז"י: רואים סיכוי לסיום העימות
בפתיחת הכנס אמר האלוף יפתח רון טל, מפקד מז"י (מפקדת זרוע היבשה), כי הוא שמח על המצב החדש שנוצר בשטח בשבועות האחרונים "לראשונה לאחר ארבע שנים וחצי רואים סיכוי לסיום העימות". הוא הדגיש, כי זהו רק סימן ועדיין מוקדם להכריז על סוף העימות ויש לבחון את ההתפתחויות. האלוף רון טל ציין, כי "למרות שהטרור מצליח להרוג ולפגוע ברבים, הוא לא מצליח לשבור את החברה הישראלית" וזאת לדאבונם של ארגוני הטרור.
בהרצאתו התייחס סא"ל וינר לפעילות אוגדת יהודה ושומרון במהלך העימות והדגיש כי גדר ההפרדה הצליחה להוריד את הפיגועים באיזור בו הוקמה [צפון השומרון, ע.ש.] לאפס. "הגדר הצליחה להוריד את הפיגועים באזור לאפס. היכן שיש גדר - אין פיגועים, בעפולה, בחדרה ובנתניה", אמר.
ארגוני הטרור עובדים בשביל קייס עובייד
סא"ל וניר ציין, כי ההנחיות לארגוני הטרור מגיעות מחוץ לשטחים ובדגש על אירן, לבנון וסוריה. הוא ציין את המידע שכבר פורסם כי ההוראה לביצוע הפיגוע במועדון הסטייג' בתל אביב בחודש הקודם בו נהרגו חמישה, יצאה מדמשק ממטה הג'יהאד האיסלמי. "מעורבותם גם בהכוונה אבל בעיקר במימון הפעולות", הדגיש.
לדבריו, אנשי הטרור קמים בבוקר לעבודה בטרור, זו עבודתם. הוא הוסיף: "רוב הפעילים שבעבר היו שייכים לחמאס, לג'יהאד לתנזים עובדים היום בשביל קייס עובייד והחיזבאללה. יש היום שיתוף פעולה בין-ארגוני". הוא הוסיף, כי עדיין לא רואים פעילות של הרשות הפלשתינית כנגד הארגונים, אבל אנשי הרשות מזהירים את הפעילים מפני המשך פעילות טרור ובימים האחרונים אף היה אירוע של חילופי אש בין פעילי טרור לאנשי כוחות הביטחון הפלשתיניים.
ניתן להגיע לכל מקום
סא"ל וינר המשיך והתייחס לפעילות צה"ל בערי הגדה. לדבריו, מרבית המעצרים מבוצעים על-ידי היחידות המיוחדות של הצבא וכן על-ידי מסתערבים. "בשנת 2004 היו רק 3 חיסולים ממוקדים ביהודה ושומרון", הוא ציין כי לא נעשו יותר סיכולים כיוון שלא היה צורך בכך "ניתן להגיע לכל מקום". "כשיש לנו מודיעין מדוייק על אירוע - נעצור את האדם בביתו. כשיש מידע אבל אין מודיעין מדוייק, נפעל לתגבר את הכוחות ולנסות למנוע ממנו לפעול", אמר.
הוא צייר מפת התמודדות עם איומי הטרור המחולקת ל-4 תקופות מרכזיות:
1. לפני מבצע 'חומת מגן' - הצה"ל פעל בעיקר במגננה ולא פעל בערים הפלשתיניות.
2. מבצע חומת מגן - בעקבות שורה של פיגועים צה"ל נכנס והשתלט על הערים הפלשתיניות.
3. לאחר חומת מגן - ניתן לפעול בכל עיר, בכל שעות היממה. הטרור עסוק בלהסתתר ולהתחבא ואינו פנוי לעסוק בטרור.
4. לאחר מות ערפאת/ היבחרו של אבו מאזן - פועלים יותר במגננה ופחות בצורה התקפית. לדבריו, יהיה יותר קשה לפעול לאור היום בערים הפלשתיניות, אך ניתן יהיה לפתור בעיה זו.
כנס LIC 2005 והתערוכה שתלווה אותו, עוסקים בעימותים בעצימות נמוכה. במסגרת הכנס מתקיימות הרצאות של אנשי צבא מהארץ ומחו"ל העוסקות בשיטות פעולה ולחימה כנגד טרור ובעימותים מוגבלים. במסגרת התערוכה שתפתח מחר יוצגו אמצעי לחימה וכן אמצעים שונים שנועדו לשימוש בעימותים שכאלה.

תאריך:  07/03/2005   |   עודכן:  07/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
"פריצת גבולות" הינו פרויקט אומנותי ייחודי המנסה באמצעות צבע ומכחול להדגיש את הדברים הטובים והיפים שבחיים, באזור בו אנו נמצאים; בעצם היותה יצירת השלום הגדולה בעולם, תשבור שיא גינס לציור הארוך ביותר בעולם, העומד היום על כ-2,200 מטר
גלית יצחק
הרשות לעסקים קטנים ובינוניים תפעיל קורס חשיפה ליזמות והקמת עסק לאסירים לפני שחרור; סמנכ"ל הרשות: "למרבית האסירים יש בעיה להשתלב בשוק העבודה ופתרון הקמת עסק עצמאי יכולה למנוע מחלק מהם את החזרה לכלא"
הדר פרבר
"שמלה כחולה", ושני דיוקנים נגנבו ממלון בנורבגיה
הדר פרבר
מחקר חדש שהוזמן ע"י ויצו לרגל יום האישה הבינ"ל ובו השתתפו אלפי נשים; משקי הבית בישראל שוויוניים למדי מבחינת ניהול העניינים הפיננסיים; שיעור גבוה יחסית מהנשים אינן תלויות כספית בבן הזוג לצורך ביצוע רכישות שונות
אורלי ממן
חבילת ההנפקה מורכבת מאגרות חוב להמרה ואופציות; משקיעים מוסדיים התחייבו לרכוש 80% מההנפקה בריבית המינימום של 4.45%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il