X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד האוצר
▪  ▪  ▪

פורסמו נתוני השכר לשנת 99' בגופים הנתמכים והמתוקצבים
(הדו"ח השנתי של הממונה על השכר במשרד האוצר ).
מבין 702 הגופים החייבים בדיווח הגישו נתונים 683 גופים (%97.3) היקף עלויות השכר בגופים המדווחים: כ-30.8 מיליארד ש"ח
עוד בדו"ח: ירידה משמעותית בהיקף חריגות השכר לכאורה בגופים הנתמכים והמתוקצבים
הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, מעריך כי הירידה היא תוצאה של הגברת פעילותה של יחידת האכיפה במשרד האוצר ושל הגשת דו"חות שכר על-ידי הגופים המתוקצבים, הכוללים הסברים לגבי החריגות לכאורה
בשנת 1999 נמצאו חריגות שכר לכאורה בכ-%21 מהגופים הנתמכים והמתוקצבים - זאת בהשוואה לכ-%40 גופים חורגים בשנה הקודמת
בשנים 1995 עד 1999 חלה ירידה מצטברת של כ-%64 במספר הגופים החורגים לכאורה בהשוואה לשנה שעברה (98') בה נתגלו חריגות שכר בכ-%40 מהגופים חלה השנה ירידה משמעותית ושיעור הגופים החורגים השנה הוא כ-%21.
כמדי שנה מגיש הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, את הדו"ח על הוצאות השכר של הגופים המתוקצבים והנתמכים, בהתאם לתיקון מס' 16 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985.
דו"ח הממונה על השכר שיפורסם השנה הוא השביעי במספר, ולראשונה יופיע ב-2 חלקים: בחלקו הראשון מוצגים הנתונים שהועברו ע"י כל הגופים המתוקצבים והנתמכים החייבים בהגשת הדו"ח השנתי. בחלקו השני של הדו"ח מוצגות פעולות יחידת האכיפה של אגף הממונה על השכר בשנת 2000, מדגם שנערך ב-12 גופים מתוקצבים ונתמכים, וכן את חריגות השכר לכאורה בגופים לשנת 1999.
בדו"ח ממצאים עיקריים לגבי הוצאות השכר של הגופים הציבוריים: בעלי תפקידים, בעלי שכר גבוה ועובדי הדירוגים השונים תוך התייחסות לקבוצות השיוך השונות: רשויות מקומיות, חברות עירוניות, איגודי ערים, חברות ממשלתיות, מועצות דתיות, תאגידים שהוקמו על פי חוק (תאגידים סטטוטוריים) וגופים שהוכרזו ע"י שר האוצר כגופים נתמכים.
ההיקף הכולל של עלויות השכר בקרב הגופים המדווחים מסתכם בשנת 1999 בכ-30.8 מיליארד ש"ח ב-683 גופים (24.7 מיליארד ש"ח ללא עלויות מעביד) שהגישו דיווחיהם עד 15.12.00. נתון זה אינו כולל עלות הפנסיה התקציבית שכנגדה אין הפרשה "בעין".
מתוך 702 גופים החייבים בדיווח הגישו נתונים 683 מהגופים, המהווים כ- %97.3 מהגופים החייבים. קופות החולים לא העבירו השנה נתוני שכר כמתחייב מחוק יסודות התקציב, והעניין מצוי בהליך משפטי.
שיעורי ההגשה הם:
רשויות מקומיות - %100, מועצות דתיות - %100, תאגידים - %100, איגודי ערים - %96.5, חברות ממשלתיות - %94.9, חברות עירוניות - %90.4 וגופים נתמכים %85.3.
זו השנה השנייה ברציפות בה אפשרנו לגופים המתוקצבים והנתמכים להגיש הסברים לגבי חריגות לכאורה בשכר וזאת אם יגישו דוחותיהם עד ליום 15.5.00 (המועד הוארך עד ה-30.6.00). כ-%70 נענו להצעה זו ולחלק ניכר מהם היה הסבר מתאים ולפיכך אינם נכללים ברשימת הגופים החורגים לכאורה.
בשנת 1999 חרגו לכאורה %21 מכלל הגופים שהגישו דו"חות לשנים 1998 ו-1999. נתון זה מצביע על ירידה גדולה במספר החורגים לכאורה לעומת שנה קודמת. הסיבה העיקרית הינה תגבור האכיפה וכן הגידול במספר הגופים שהגישו הערותיהם טרם פרסום הדו"ח.
ירידה זו מצביעה על מגמה עקבית של ירידה בחריגות שכר לכאורה בגופים שעמדה בשנת 1995 על %62 ב-1996 על %52 ב-1997 על %44 בשנת 1998 על %40 ובשנת 1999 על %21 , סה"כ ירידה מצטברת של %64 בין השנים 1995-1999.
יש להדגיש כי הבדיקה מתייחסת לשיעורי השינוי בין השנים בהם נבדקו הגופים, לגבי שנת 1999 בהתייחס לשנת 1998, ללא התייחסות לחריגות שכר שנצברו במהלך השנים.
בפועל יודע אגף השכר על חריגות הקיימות בבסיס השכר המשמש להשוואה ועושים מאמצים ניכרים להביא להפסקתן. חוד החנית בטיפולנו בחריגות השכר היא יחידת האכיפה שפעולותיה מפורטות בחלק השני של הדו"ח המצביע על פעולות רבות שבוצעו במסגרת זו. השנה ניתנו למעלה מ-150 החלטות. יש לציין כי חלק מבעלי שכר גבוה, הנכללים בדו"ח השוטף טופלו במסגרת יחידת האכיפה במהלך שנת 2000 ושכרם הופחת על פי הסמכויות הקבועות בחוק יסודות התקציב.
בהקשר זה יש לציין את ההסכם הקיבוצי שנחתם ביום 3.3.99 בין מרכז השלטון המקומי והסתדרות הפקידים בנוגע לטיפול בחריגות השכר.
במדגם שנערך לשנת 1999 נדגמו 12 גופים כפי שמפורט בחלק השני של הדו"ח, בחלק מהמקרים פעלה כבר יחידת האכיפה לתיקון החריגות שנתגלו והתקבלו החלטות בעניינם.
הנתונים בדו"ח הם מכשיר בעל חשיבות רבה להתוויית מדיניות וכבסיס נתונים כללי. כאמור מאגר המידע ממנו נבנה הדו"ח הפך למקור מידע חיוני לבדיקת שכר וחריגות שכר.
הוועדה לסיווג גופים נתמכים לקביעת שכר הבכירים בגופים אלה שהחלה בעבודתה במהלך שנת 1998 ממשיכה בעבודתה ותוצאות ראשונות מהוועדה יפורסמו וייושמו במהלך שנת 2001. הועדה הוקמה על מנת להסדיר את אופן קביעת שכר העובדים הבכירים בגופים אלה, בדומה לקיים היום ברשויות המקומיות, בחברות הממשלתיות ובתאגידים שהוקמו על-פי חוק.
בכל הקשור לזכויות גמלה לנושאי משרה - בחוק ההסדרים לשנת 1999 נקבע כי שרים, חברי כנסת, נבחרים ברשויות מקומיות ושופטים יבוטחו בפנסיה צוברת. הוראה זו מתבצעת לגבי נבחרים חדשים החל מהבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות.
פירוט הממצאים בדו"ח:
בסיכום כולל, נתקבלו עבור 1999 נתונים על כ-228 אלף עובדים שהועסקו בכ-197 אלף משרות מלאות.
עלות העסקת העובדים לשנת 1999 הגיעה לכ-30.8 מיליארד ש"ח וללא עלויות מעביד לכ-24.7 מיליארד ש"ח.
בגופים שנבדקו עפ"י נתוני הדו"ח שהוגש היום, השכר הכולל של בעלי תפקידים עלה בממוצע בין שנת 1998 ל- 1999- ב-%1.68ריאלית ובין עובדי הדירוגים ירד השכר ב- %0.27 ריאלית.
המגזרים הבולטים בעליית שכר בקרב בעלי תפקידים הנם:
תאגידים, עם עלייה של 4.54% וחברות ממשלתיות, עם עלייה של %3.
בקרב עובדי הדרוגים, הסקטורים הבולטים בעלייה הם: התאגידים, שבהם עלה השכר ריאלית ב- 3.05% ואיגודי הערים, בהם עלה השכר ב- 1.26% ריאלית.
זו השנה השלישית בה כולל דו"ח הממונה דיווח מפורט לגבי בעלי שכר גבוה, וכן השוואה בין שכרם בשנים 1998 ו-1999.
בדו"ח מופיע פירוט של בכירים ששכרם עלה ב- 1999 על מה שנקבע לכל גוף עפ"י גודלו, ועבדו 12 חודשים ב- 0.75 משרה ומעלה וכן על בכירים בעלי שכר גבוה על פי הקריטריונים שפורטו בשאלון לגופים.
חשוב לציין כי מדובר בדו"ח סטטיסטי והתנהגות הממוצעים בכל גוף אינה בהכרח משקפת את שכר העובדים, ואף לא את שונות השכר באותו דירוג.
כדי להגיע לדיוק מרבי בנתונים המפורסמים, נעשית בדו"ח אבחנה בין השכר השוטף (ללא תשלומים רטרואקטיביים, תשלומים בגין פרישה ועלויות מעביד) לבין נתוני עלות ההעסקה הכוללת לשנת הדו"ח.
עפ"י הממצאים, שכרם החודשי של בעלי התפקידים עמד בממוצע על 20,353 ש"ח ושכר עובדי דרוגים על 9,229 ש"ח לעובד במשרה מלאה.
בין בעלי התפקידים, השכר הגבוה ביותר בממוצע היה בגופים הנתמכים: 27,349 ש"ח.
בקרב עובדי הדירוגים השכר הגבוה ביותר בממוצע היה בקרב החברות הממשלתיות 13,056 ש"ח.
בחלקו השני של הדו"ח מופיע לכל גוף פירוט החריגות לכאורה (שינוי שכר מעבר ל- 3.5%).
בבדיקה ראשונית עולה כי ב-141 גופים קיימות חריגות לכאורה (%21 מתוך 676 גופים שדווחו בשנים 1998 ו- 1999), ירידה של %47.5 לעומת שנת 1998 וירידה מצטברת של כ-%64 בין השנים 1995 ו- 1999.
כחריגה לכאורה מוגדר מצב בו שכרו של בעל תפקיד, או השכר ששולם לעובד דרוג מקצועי מסוים בגוף עלה בין 1998 ל-1999 ב-%3.5 או יותר, מעבר לעליית שכרם של עובדים מקבילים בשירות המדינה. מדובר בשיעורי השינוי משנה לשנה בלבד, ללא התייחסות לחריגות שכר שנצברו במשך השנים.
מינואר 2000 ועד היום שלחה יחידת האכיפה כ-200 מכתבי שימוע ועל בסיסם קיבל הממונה על השכר למעלה מ-150 החלטות.
בהכנת הדו"ח השתתפו: שמואל נחמני מנהל יחידת האכיפה לטיפול בחריגות שכר, דיויד מלץ, וגילה אמונה מיחידת השכר.
הדו"ח יפורסם במלואו באתר האינטרנט של הממונה על השכר והסכמי עבודה בכתובת:
www/mof.gov.il/sachar באתר ניתן לערוך חיפושים עפ"י נושאים, תוך ריכוז המידע הספציפי אותו מבקש הגולש.
להודעה זו מצורפים גם:
א) סיכום פעולותיה של יחידת האכיפה באגף השכר במהלך שנת 2000.
ב) טבלה: החיסכון לקופת הרשויות המקומיות בשנת 2000 (עקב פעולות יחידת האכיפה)
ג) טבלאות הנתונים הבאות:
1) טבלת מספר גופים החורגים לכאורה בשנים 1999-1998.
2) עד 10 גופים בכל סקטור בהם השכר הממוצע ועלות השכר הממוצע של העובדים הבכירים הינם הגבוהים ביותר לשנת 1999.
3) עד 10 גופים בכל סקטור בהם השכר הממוצע ועלות השכר הממוצע של בעלי שכר גבוה הינם הגבוהים ביותר לשנת 1999.
4) עד 10 גופים בכל סקטור בהם השכר ועלות השכר הינם הגבוהים ביותר בין עובדי הדרוגים.
5) עד 10 גופים מכלל הגופים בהם השכר הממוצע ועלות השכר הממוצע של העובדים הבכירים הינם הגבוהים ביותר לשנת 1999.
6) עד 10 גופים מכלל הגופים בהם השכר הממוצע ועלות השכר הממוצע של בעלי שכר גבוה הינם הגבוהים ביותר לשנת 1999.
7) עד 10 גופים מכלל הגופים בהם השכר ועלות השכר הנם הגבוהים ביותר בין עובדי הדרוגים.
פעולות יחידת האכיפה בשנת 2000
1) ביוני 1997 הוקמה על-פי החלטת ממשלה יחידת אכיפה לטיפול בחריגות שכר הן במשרד המשפטים והן ביחידה לשכר והסכמי עבודה.
החלטות הממונה על השכר מתקבלות תוך שיתוף פעולה הדוק עם פרקליטות המדינה. שיתוף הפעולה והקשר הרצוף עם פרקליטי יחידת האכיפה נובע מהמטרה שהצבנו לעצמנו לקבלת החלטות שיעמדו באמות המידה הגבוהות ביותר מבחינה ציבורית ומבחינה משפטית.
2) במהלך שנת 2000 נערכו למעלה מ-200 שימועים בכתב ונתקבלו למעלה מ-150 החלטות בכ-50 גופים מתוקצבים שמשמעותם חסכון הנאמד בעשרות מיליוני ש"ח במונחים שנתייים ובמונחים אקטואריים כפי שיפורט בהמשך.
3) במקביל נערכים דיונים אצל מנכ"ל משרד הפנים עם עשרות רשויות מקומיות במסגרת תוכניות הבראה כאשר אחד הסעיפים הבולטים הינו הטיפול בחריגות שכר.
4) בשנת 2000 נשלחו מכתבי שימוע לעשרות רשויות מקומיות ואיגודי ערים ועדות לתכנון ובנייה ואף חברות ממשלתיות.
5) נערכה בקורת בחלק מהרשויות המקומיות אשר התמקדה בבדיקת יישום ההסכם הקיבוצי מיום 3.3.99, ורשויות רבות נדרשו להתאים את עצמם להוראות ההסכם האמור.
6) כמו-כן נבדק שכרם של מנהלי בתי-ספר ומורים אשר שכרם חורג מהנחיות והוראות משרד החינוך בגין היקפי המשרה . בעניין זה גם התקיים דיון אצל שר החינוך כדי להסדיר נושא זה.
בטרם נסקור את פעולות האכיפה נדגיש כי רובם המכריע של החלטות הממונה התבססו על עקרונות ההסכם הקיבוצי מיום 3.3.99.
הסכומים המופיעים הינם סכומים משוערים על-פי הנתונים שיש בידינו. הנתונים המדוייקים של סכומי ההשבה החסכון השוטף והחסכון האקטוארי יכולים להימצא רק בגופים עצמם.
אום אל פחם:
התקבלה החלטה אחת, החסכון לשנה מסתכם בכ-14,000 ש"ח.
אזור:
התקבלו 2 החלטות בעניינן של 2 מנהלות מחלקה. שכרם הופחת על-פי התקרה שנקבעה בהסכם הקיבוצי מיום 3.3.99, סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים ב-40,000 ש"ח, והחסכון השוטף מסתכם בכ-50,000 ש"ח לשנה.
אעבלין:
התקבלו 2 החלטות לגבי 2 וטרינרים, סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-24,000 ש"ח והחסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-45,000 ש"ח.
באר-שבע:
התקבלו החלטות בעניינם של 8 עובדים בכירים ביניהם היועץ המשפטי, מ"מ היועץ המשפטי, יו"ר ארגון העובדים וסגנו וכן מנהלי אגפים וסגניהם.
סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-400,000 ש"ח והחסכון השוטף לעיריה מסתכם בכחצי מיליון ש"ח לשנה.
בת-ים:
התקבלו 12 החלטות בעניינם של בכירים בעיריית בת-ים, כולל 2 גמלאים. בין הבכירים יש מנהלי אגפים, מנהל המוקד העירוני לשעבר וכן סגני מנהלי אגפים.
סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים לכ-350,000 ש"ח . החסכון השוטף מסתכם בכ-400,000 ש"ח והחסכון האקטוארי בלמעלה ממיליון ש"ח.
גבעתיים:
התקבלו 9 החלטות בנוסף ל-10 החלטות שנתקבלו בשנת 1999. סך סכומי ההשבה שנדרשו בשנת 2000 הסתכמו בכ-200,000 ש"ח. החסכון השוטף לשנה הוא 250,000 ש"ח והחסכון האקטוארי מסתכם בכ-2,500,000 ש"ח.
גבעת שמואל:
התקבלה החלטה לגבי הגזבר בה הוא נדרש להשיב סכומים על פיצויים שקיבל שלא כדין בגין עבודה נוספת. הסכום שנדרש להשיב הוא כ-55,000 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה מ-10/97.
ג'לגו'ליה:
התקבלה החלטה לגבי מנהל אגף, סכומי ההשבה שנדרש לשלם מסתכם בכ-85,000 ש"ח. סך החסכון לשנה מסתכם בכ-48,000 ש"ח.
ג'סר אלזרקא:
התקבלו 2 החלטות לגבי המזכיר והמהנדס. החסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-25,000 ש"ח.
דיר אל אסד:
התקבלה החלטה לגבי המזכיר. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-42,000 ש"ח והחסכון השנתי בכ-24,000 ש"ח.
חבל מודיעין:
התקבלו החלטות בעניינם של הגזבר ושל מנהלת אגף. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-60,000 ש"ח והחסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-70,000 ש"ח.
חדרה:
התקבלו 4 החלטות בעניין 4 גמלאים ששימשו בתפקידים בכירים ערב פרישתם. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-150,000 ש"ח. החסכון השוטף מסתכם בכ-200,000 ש"ח והחסכון האקטוארי בכ-2,000,000 ש"ח.
חולון:
נתקבלו 6 החלטות, 3 בעניינם של מנהלי בתי-ספר אשר נדרשו להתאים את משרתם על-פי הנחיות משרד החינוך, וכן נתקבלו החלטות לגבי וטרינר, מנהל אגף לשעבר ומנהל אגף בפועל. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-1,200,000ש"ח. החסכון השוטף מסתכם בכ-200,000 ש"ח והחסכון האקטוארי בכחצי מיליון ש"ח.
חיפה:
התקבלו החלטות לגבי 9 עובדים בכירים ביניהם מנהלי אגפים , ומנהלי מחלקות. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-300,000 ש"ח והחסכון השנתי מסתכם לכ-250,000 ש"ח.
טירת הכרמל:
התקבלו החלטות לגבי המזכיר והגזבר. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-280,000 ש"ח, והחסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-150,000 ש"ח.
יהוד:
התקבלה החלטה בעניינה של מנהלת בית הספר. החסכון השנתי מסתכם בכ-80,000 ש"ח לשנה.
יפיע:
התקבלו 2 החלטות בעניין המזכיר והגזבר. החסכון השנתי הסתכם בכ-30,000 ש"ח. הופסקה הפרשה לקופת-גמל וניתנה הוראה למחיקת ימי חופשה.
ירושלים:
התקבלו החלטות לגבי 27 עובדים בכירים בעיריה, הכוללים מנהלי אגפים, מנהלי חטיבות, ממונים וסגני מנהלי אגפים.
החסכון השנתי מסתכם בכ-חצי מיליון ש"ח וסכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים ב-1.1 מיליון ש"ח.
ירכא:
התקבלה החלטה לגבי שכרו של המזכיר. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-76,000 ש"ח והחסכון השנתי מסתכם בכ-90,000 ש"ח.
משהד:
התקבלה החלטה בעניינו של עובד, החסכון השנתי למועצה מסתכם בכ-36,000 ש"ח.
עוספיה:
התקבלה החלטה בעניינו של עובד, והחסכון השנתי מסתכם בכ-36,000 ש"ח.
פתח-תקוה:
התקבלו כ-16 החלטות בעניינם של עובדים בכירים וגמלאים ביניהם מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות וכן גזבר לשעבר.
סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-450,000 ש"ח, החסכון השוטף מסתכם בכ-630,000 ש"ח והחסכון האקטוארי בכ-2 מיליון ש"ח.
קרית-גת:
התקבלו 4 החלטות לגבי מהנדס העיריה ולגבי 3 מנהלי אגפים. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-70,000 ש"ח והחסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-100,000 ש"ח.
<ו>
קרית-מלאכי:
שכרו של עוזר ראש העיריה לשעבר הופחת. סכומי ההשבה שנדרשו הסתכמו בכ-60,000 ש"ח והחסכון השנתי הסתכם בכ-70,000 ש"ח.
ראשון-לציון:
התקבלו החלטות ל-6 עובדים בכירים ביניהם מבקר העיריה, היועצת המשפטית וראשי מנהלים. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-100,000 ש"ח, וסך החסכון לשנה מסתכם בכ-200,000 ש"ח.
החברה לפיתוח רחובות:
שכרו של מנכ"ל החברה לפתוח רחובות הופחת בכ-6000 ש"ח לחודש. סכומי ההשבה שנדרשו הסתכמו בכ-95,000 ש"ח והחסכון השנתי היה 70,000 ש"ח.
תל-אביב:
התקבלו החלטות לגבי 17 עובדים בכירים ביניהם מנהלי אגפים, ממונים וסגני מנהלי אגפים. סכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-500,000 ש"ח והחסכון השוטף מסתכם בכ-400,000 ש"ח.
איגוד ערים וטרינרי שומרון:
התקבלה החלטה לגבי מנכ"ל האיגוד . שכרו הופחת בכ-3,000 ש"ח לחודש, וסכומי ההשבה שנדרשו מסתכמים בכ-60,000 ש"ח.
ועדה לתכנון ובנייה מורדות הכרמל:
התקבלה החלטה בעניינה של מהנדסת הועדה. סכומי ההשבה שנדרשו הסתכמו בכ-70,000 ש"ח, והחסכון השוטף לשנה מסתכם בכ-40,000 ש"ח.
כמו-כן, התקבלה החלטה אחת של הממונה על השכר ברשויות המקומיות גבעת עדה, בעמק חפר, בדימונה ,במבואות חרמון, בתל-שבע, בחברה הכלכלית מודיעין, בועדה לתכנון ובניה שומרון, בוועדה לתכנון ובנייה במועצה אזורית מבואות חרמון, באיגוד ערים לחינוך, ובחברה הכלכלית אזור.
בנוסף יצאו הנחיות לכ-10 רשויות מקומיות בהם מנהלי בתי-ספר, סגנים, מורים או יועצים שעבדו מעבר להיקפי המשרה המאושרים ע"י משרד החינוך. בהנחיות נדרשו הרשויות לפעול על-פי הוראות והנחיות משרד החינוך.
בין אלה שנבדקו התגלו חריגות בשדרות, באילת, בנס-ציונה, באר טוביה, בהרצליה, רעננה, בקריה אתא, ובמצפה רמון. ההנחיות התייחסו לכ-40 מנהלים, סגנים, מורים ויועצים.
ביקורות נערכו גם ברשויות הבאות: נתניה, באר-שבע, אבו גוש, אבו סנאן, אכסאל, אעבלין, בועינה נוג'דאת, בסמ"ה, ביר אל מכסור, גוליס, ג'ת, דיר חנא, כפר קמא, כפר מנדא, כפר ברא כאבול ועוד. בבקורות אלה הוסדרו נושאים בהסכמה. הסכומים שנחסכו בקופת הרשויות נאמדים בלמעלה מ-6 מיליון ש"ח.
סה"כ פעל הממונה על השכר בכ-50 גופים מתוקצבים ונתמכים. סך החסכון השנתי סך סכומי השכר שנדרשו והחסכון האקטוארי, והטיפול השוטף בגופים מתוקצבים ונתמכים אחרים אשר הגענו איתם להסכמה בלא כל צורך בהחלטת הממונה על השכר , נאמד ביותר מ-30 מיליון ש"ח לשנת 2000.
סיכום
פעולת יחידת האכיפה מהווה גורם הרתעתי מהמעלה הראשונה. פעולותיה השוטפות במשך השנה מביאות גופים רבים לפעול על-פי החוק וחוסכות בכך סכומי עתק לגופים אלה.

תאריך:  01/04/2001   |   עודכן:  01/04/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il