X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דברים אלו של שופטת בית המשפט העליון נשמעו בכנס בנושא מינויים פוליטיים, אשר נערך במכללת שערי משפט
▪  ▪  ▪

ביום ראשון שעבר, נערך במכללת שערי משפט שבהוד השרון, כנס בנושא מינויים פוליטיים. בכנס, בו נערך דיון מעניין ונוקב ולפרקים, השתתפו בין היתר, השופטת דליה דורנר, פרופ' מרדכי קרמניצר, חבר הכנסת פרופ' רון שפירא, ובחבר הכנסת גדעון סער.
השופטת דורנר הפתיעה בדברים הקשים שאמרה: "למי שחושב שבאמצעות תחיקה ניתן להגביל ולארגן את נושא המינויים הפוליטיים, אני יכולה לומר שזו תמימות קדושה". דורנר עמדה על כך, כי במדינת ישראל קיימים מינויים פוליטיים מאז קום המדינה והעלתה את הטענה שאולי כלל לא ניתן להגביל מינויים פוליטיים: "האם בכלל ניתן להגביל את המינויים הפוליטיים? בתוך עמינו אנחנו יושבים. כאשר ראש משרד רוצה מישהו, חובת עריכת המכרז כמעט ואינה יכולה למנוע ממנו את המינוי. התוצאה היא שבישראל יש הרבה יותר מינויים פוליטיים מבארצות הברית ביחס למספר התושבים. ההגבלה בחקיקה אינה מעשית, וגם בית המשפט אינו עוזר".
העובדה שהחוק אוסר מינויים פוליטיים אינה מונעת אותם, שכן מדובר בבעיה בתרבות השלטונית, אומרת השופטת דורנר ומתריאה, כי אל לנו לצפות מבית המשפט וביקורת שיפוטית לשרש את הנגע.
פרופ' מרדכי קרמניצר, מהאוניברסיטה העברית והמכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחס למינויים פוליטיים בנימה פחות שלילית וביקורתית מעמיתתו ואמר, כי אם יקפידו למנות לשירות המדינה את האנשים הטובים והמקצועיים ביותר, אין סיבה שהם לא יפעלו בהתאם למדיניות הממשלה, גם אם זו משתנה מעת לעת.
ובכל זאת, בהתייחסו להצעת החוק להרחבת המינויים הפוליטיים, שהוגשה על-ידי חבר הכנסת גדעון סער, הוא טען שיש לה פוטנציאל השחתה. בפניה לח"כ סער אמר פרופ' קרמניצר, כי הצעת החוק באה להשיג נקודות במרכז המפלגה. "זוהי המוטיבציה בבסיס ההצעה. זוהי הצעה שמניעיה רעים, שתביא להשחתה".
לדברי ח"כ גדעון סער, ההשקפה שעומדת ביסוד הצעת החוק היא שלכל אדם יש דעות. הפקידות היום קובעת את כל ההחלטות, מתוואי גדר ההפרדה ועד להחלטות מקרו-כלכליות חשובות ביותר. השגרירים הטובים ביותר (בנימין נתניהו, חיים הרצוג, שלמה בן עמי, משה ארנס ואבא אבן) היו מינויים פוליטיים. יש לוודא שהאנשים שיתמנו יהיו מוכשרים לתפקידם, מבהיר סער, אך אין לפסול אדם רק משום שיש לו השקפת עולם פוליטית.
פרופ' רון שפירא, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, חלק על עמדתו של פרופ' קרמניצר, לפיה האקדמיה צריכה להביע עמדה חד משמעית בנושא, וניסה להציג את השיקולים בעד ונגד מינויים פוליטיים. פרופ' שפירא עמד על היתרונות שבמינויים אלה, ולשאלת סטודנט אף השיב, כי הוא תומך בהצעתו של גדעון סער.

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  22/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
כמאתיים מפגינים ירדו אל כביש 2 בקטע שבין צומת פולג לצומת נתניה; הם הבעירו מספר צמיגים אך תוך דקות הצליחה המשטרה להדוף אותם אל צידי הדרך; מוקדם יותר עיכבה המשטרה אוטובוס בסמוך לצומת גלילות
עומר שיקלר, מירב לוי
רב סמל אחמד אל-הייב הורשע בקשירת קשר עם ארגון החיזבאללה; קיבל מארגון הטרור סמים בתמורה למידע ביטחוני רגיש; הוא התכוון להעביר לחיזבאללה מפות קוד, הוראות קשר ואמצעים לראיית לילה; סנגורו: עונש מתון ביחס לעברות; אל-הייב: אני הייתי הקורבן, הייתי חלש
עומר כרמון
סגן דובר מחלקת המדינה: "אנו מתנגדים לצעדים חד-צדדיים, חייב להיות סוף לפעולות ההתנחלות"; שניים מיועציו הבכירים של הנשיא בוש יצאו לירושלים ולרמאללה; בעקבות תחקיר מעריב: ממשלת יוון פנתה לאינטרפול ושלחה לירושלים ועדת חקירה
מחלקה ראשונה
בבחירות שהתקיימו באחרונה בקרב עובדי בזק, נבחרו נומקין ופורת ברוב קולות לכהן כנציגי עובדים בדירקטוריון
שלומי דיאז
המשטרה ביטלה את כל החופשות ואלפי אנשי משמר אזרחי נקראו להגיע מחר בבוקר לתגבר את התחנות; גם חיילי צה"ל יוצבו ברחובות ויתגברו את כוחות המשטרה; הכוננות המשטרתית תמשך עד יום שני בשבוע הבא; בכל רחבי הארץ יתקיימו חגיגות רחוב ופסטיבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il