X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, צוטט בידיעות אחרונות כאילו אמר שאין הבנה מצד הנשיא בוש שגושי ההתיישבות ישארו בריבונות ישראל; בראיון לערוץ 1 הביע צער שעבודה גרועה כדבריו של עיתונאי גרמה למהומה גדולה
▪  ▪  ▪
ממשלת שרון לא תסיים את הקדנציה

שגריר ארה"ב, דן קרצר

האם יש הבנה ביחס לגושי ההתנחלות?

עומר כרמון
וושינגטון מותחת ביקורת על ההחלטה לבנות במעלה אדומים

עומר שיקלר
בוש יאפשר לישראל לבנות במעלה אדומים

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, אמרה (ו') כי הרחבת ההתנחלות מעלה אדומים ב-3,500 יחידות דיור, "נוגדת את מדיניות ארה"ב, ועלולה לאיים על הסיכוי לשלום עם הפלשתינים".
דברי רייס נאמרו ופורסמו בעיתון לוס אנג'לס טיימס, שעות אחרי ששגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, הכחיש את הדברים המיוחסים לו בעיתון ידיעות אחרונות, כאילו אמר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אינו מכיר בגושי ההתיישבות של ישראל, וגם לא במעלה אדומים. בשל הדברים שיוחסו לו ערך משרד החוץ האמריקני בירור עם קרצר. השגריר העביר את תמליל דבריו לרייס, כדי להדוף את הטענות נגדו.
בערב, זמן קצר לאחר הבירור שנערך, הוציא הבית הלבן הודעה רשמית, ובה מסר כי הנשיא בוש מחוייב להבטחות שניתנו לשרון באפריל 2004. בלשכת שרון הביעו סיפוק מההודעה. באותה התחייבות הובטח לישראל, כי הממשל האמריקני מכיר בכך שבמסגרת הסדר עם הפלשתינים אין זה ריאלי לדרוש מישראל לשוב לגבולות 1967.
התבטאות רייס נוגדת גם דיווחים שפורסמו יום קודם לכן, לפיהם הנשיא בוש יאפשר לשרון לקדם את בניית היחידות במעלה אדומים כדי לסייע לשרון להעביר את התקציב ולבצע את ההינתקות.
גם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, מותח ביקורת על ישראל בנושא ההתנחלויות. לדבריו, כוונת ישראל לבנות 3,500 יחידות דיור באזור מעלה אדומים נוגדת את מחוייבותה למפת הדרכים. זהו צעד חד-צדדי, אמר, העלול להשפיע על הסדר הקבע.
קרצר: אי הבנות
השגריר קרצר טוען, כי הציטוטים שהובאו מפיו בעיתון אינם נכונים, ומדובר בשיבוש ובעיוות מוחלט של דבריו. בראיון לקול ישראל אמר קרצר, כי אין אי הבנות בין שתי המדינות, וכי ארה"ב עומדת מאחורי הדברים שהובטחו באגרת ששיגר הנשיא לשרון. קרצר הוסיף, כי מדיניות הממשל נותרה בעינה והמשא-ומתן על מעמד הקבע של השטח צריך לשקף את המציאות שיש בה מרכזי אוכלוסיה גדולים בשטחים והם צריכים להישאר בידי ישראל. בראיון ליומן ערוץ 1 אמר קרצר, כי הוא מצטער על כך שעבודה גרועה של עיתונאי - כוונתו לעיתונאי שמעון שיפר - גרמה למהומה גדולה.
בצהריים (יום ו') אמר קרצר לבכיר בלשכת ראש הממשלה, כי דבריו עווותו וסולפו, וכי ארה"ב מחוייבת לישראל בהתאם לאגרת ששיגר הנשיא בוש לשרון. קרצר הוסיף, כי נוכח שינויי המציאות בשטח, ובמיוחד קיומם של גושי התיישבות גדולים של ישראל, כל פתרון סופי חייב לקחת בחשבון את אותם גושים, ולכן זה בלתי מעשי לצפות שישראל תיסוג לשטחי 1967
השגריר קרצר מסר, כי הוא ישוחח עם ראש הממשלה אריאל שרון, ויימסור לו את מחוייבות ארה"ב לסיכומים שהושגו בין הנשיא בוש לשרון.
ידיעות אחרונות מסר:
השגריר קרצר - ממשלת שרון לא תסיים את הקדנציה
"הבעיה היא שממשלת ישראל הנוכחית לא תחזיק מעמד עד סוף הקדנציה. אם אכן תיפול הממשלה, יהיו לכך השלכות ניכרות על המשך התהליך, משום שקרוב לוודאי יתחדשו פיגועי הטרור מתוך כוונה להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל". את הדברים אמר שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, בפני צוערי משרד החוץ והם מובאים ב"ידיעות אחרונות".
על-פי הפרסום בעיתון, השגריר קרצר דיבר בגילוי לב חריג ואמר דברים שבנסיבות אחרות אולי לא היו נאמרים מפיו של דיפלומט מקצועי במעמדו. קרצר התייחס גם ל"הבנות" בין ישראל לארה"ב עליהם הצהיר ראש הממשלה, אריאל שרון, בעבר. לדברי קרצר, אין הבנות בין ישראל לממשל בארה"ב כי גושי ההתיישבויות הגדולים ישארו בשליטה ישראלית. "למדתי מהתקשורת הישראלית שמקבלי ההחלטות אצלכם סבורים שהושגו הבנות עם וושינגטון בסוגיות האלה. אני אומר לכם שמעולם לא הושגו הבנות כאלה, ובדקתי את העניין עם וושינגטון כדי לקבל גיבוי לעמדה הזאת". הוא ציין, כי חוסר ההבנה נוצר בשל קשיים בהבנת דקויות השפה האנגלית.
קרצר התייחס גם לתוכנית ההינתקות והדגיש, כי ממשל ארה"ב מעריך שהתוכנית תצליח ועל הפלשתינים יהיה ליישם את ההתחייבות שלהם. לדבריו, השלב הבא יהיה לחזור וליישם את עקרונות "מפת הדרכים" של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.
ארה"ב מוכנה לשלם מחיר כדי להגן על ישראל
קרצר אמר, כי ארה"ב מוכנה לשלם מחיר על יחסיה עם ישראל. "גובים מארה"ב מחיר כבד בגלל הצורך להגן על ישראל בארגונים הבינ"ל. אבל זה מחיר שארה"ב מוכנה לשלם" - אמר לצוערי משרד החוץ.
קרצר התייחס במרומז גם להתגרענות אירן, ואמר כי ארה"ב לא תמתין זמן בלתי מוגבל להשגת הסכם או התקדמות במו"מ בין אירופה לממשל בטהרן, וייתכן שארה"ב תבצע פעולה צבאית כדי לסלק את האיום. "ארה"ב וישראל רואות עין בעין את הסכנה הגרעינית שמציבה אירן כלפי העולם, ובעיקר במזרח התיכון", אמר. הוא המשיך וציין, כי ארה"ב לא תצטרף למדיניות "הגזר" האירופית כלפי אירן.
חוויתי אנטישמיות כשהייתי מוצב במצרים
קרצר חלק עם צוערי משרד החוץ חוויות משרותו במצרים, וסיפר כי חווה יחס אנטישמי. "במצרים חוויתי גילויי אנטישמיות קלאסיים בשל היותי יהודי שומר כשרות". לדבריו, הוא העלה זאתבשיחה עם הנשיא מובארק אך לא זכה לכל הצלחה.
הנשיא בוש באדרת: אין זה מציאותי לצפות שתוצאת המו"מ
על הסדר הקבע תהיה חזרה מלאה ושלמה לקווי שביתת הנשק של 1949
באגרת ששיגר הנשיא בוש לראש הממשלה שרון נכתב: "כחלק מהסדר קבע, חייבים להיות לישראל גבולות בטוחים ומוכרים, שייקבעו כתוצאה ממו"מ בין הצדדים על בסיס החלטות האו"ם 242 ו-338. לאור המציאות החדשה בשטח, לרבות קיומם של מרכזי אוכלוסיה ישראליים גדולים, אין זה מציאותי לצפות שתוצאת המו"מ על הסדר הקבע תהיה חזרה מלאה ושלמה לקווי שביתת הנשק של 1949, וכל המאמצים בעבר לשאת ולתת בדבר פתרון של שתי מדינות הגיעו לאותה המסקנה. יהא זה מעשי לצפות שכל הסדר קבע יתבסס על שינויים המוסכמים על שני הצדדים, אשר משקפים את אותה המציאות".
תגובות במערכת הפוליטית
ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי אמר, כי "התרמית הגדולה של ראש הממשלה נחשפה. ישראל אינה מקבלת דבר תמורת העקירה, וזה הזמן למנות ועדת חקירה כדי לבדוק את המניעים האמיתיים לתכנית ההינתקות".
ח"כ עוזי לנדאו מהליכוד והעומד בראש מחנה המורדים במפלגה התייחס גם הוא לדברי השגריר ואמר, כי דברי שרון על הישגים ההיסטוריים שהשיג בפגישותיו עם הנשיא בוש אינם אלא אוסף בדותות וילקוט כזבים כלשונו.
ח"כ זהבה גלאון מיח"ד אמרה כי טוב שארצות הברית מפזרת את מסך הערפל סביב הדברים, "סיום הכיבוש המוחלט הוא הפתרון היחידי לסכסוך, שייזכה לתמיכה בינלאומית", אמרה.

תאריך:  25/03/2005   |   עודכן:  27/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בכניסה למועדון האומן 17 פרצה קטטה במהלכה הוכה החשוד בירי; הוא עזב את המקום וחזר לאחר מספר דקות כשהו חמוש באקדח; המאבטחים נפצעו בינוני עד קשה מהירי
מחלקה ראשונה
שמונה צעירים נעצרו במצרים ב-1954, בעקבות פיגועים שביצעו בשליחות מדינת ישראל; הם נכלאו במצרים ושניים מהם הועלו לגרדום; ישראל נמנעה מלקחת אחריות על מה שכונה: "הפרשה"; הנשיא עושה עכשיו צדק היסטורי
שלומי דיאז
המשטרה תיגברה את כוחותיה בשל חשש להפרות סדר והתרעות ביטחוניות
שלומי דיאז
חשודים שקראו קריאות הסתה נגד ראש הממשלה והפיצו סטיקר ועליו תמונה של יגאל עמיר לצד תאריך רצח רבין; כל פעם שנשמע שמו של המן הרשע קראו הפעילים "אריק בוגד"
עומר שיקלר
השניים, האחד בן 5 והשני בן 13, אושפזו בבית החולים לילדים "דנה" שבתל אביב כשהם סובלים מדלקת קרום המוח; לפני כעשרה ימים נפטר ילד מהחיידק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il