X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל - ארץ אוכלת חופיה
מהדוח של החברה להגנת הטבע על מצב החופים בארץ עולה, כי הולכים ומתמעטים החופים המוכרזים וברבים מהם נגבה תשלום בניגוד לחוק; למעלה מ-50% מחופי הים התיכון אסורים לרחצה ואין כל אכיפה על נסיעת כלי רכב בחופים
הכנרת - גדר סביב לה

רכבי השטח, עושים בחוף כבשלהם

חופים מגודרים [צילום: החברה להגנת הטבע]

רנית נחום-הלוי
עונת הרחצה תפתח השנה מוקדם מהרגיל

עונת הרחצה נפתחת (יום א', 17.4.05) עם תחילתה של חופשת הפסח, אך אם חשבתם לקפוץ לים, לא בטוח שתמצאו מקום מסודר ללא גדר, מחירי הכניסה מופקעים, ואת השלווה יפרו בוודאי רכבי השטח למיניהם.
מדוח שהכינה החברה להגנת הטבע עולה תמונה מדאיגה על מצב החופים בארץ. הדוח הועבר ביום שישי (15.4.05) לידי שר הפנים, אופיר פינס-פז. ממצאי הדוח מעלים כי יותר ויותר חופים הופכים להיות רכוש פרטי של אנשים, ולא עוד נכסים השייכים לציבור.
הכנרת - הכניסה בתשלום בלבד:
מנתוני הדוח עולה, כי לאורך 56 ק"מ של חופי הכנרת ניצבות כ-120 גדרות המונעות את המעבר החופשי של הציבור, כולן כאחת אינן חוקיות. הכניסה לכל החופים המוכרזים בכנרת כרוכה בתשלום.
יתרה מכך, רבים מהחופים האסורים לרחצה גובים כסף על כניסה לחוף. הלכה למעשה, אין לאורך חופי הכנרת אף חוף מסודר לרחצה שהכניסה אליו ללא תשלום. גביית התשלום במרבית החופים בכנרת נעשית על בסיס יומי ולפיכך המחירים נעים בממוצע בין 60 ל-80 ש"ח, זהו גם הסכום הנדרש מאלו המעוניינים בביקור קצר לחופי האגם.
ים תיכון: מחירים מופקעים ללא פיקוח
בחופי הים התיכון הולכת ומתרחבת התופעה של סגירת חופים וגידורם לטובת אירועים פרטיים ומסחריים, המונעים את זכותו של הציבור למעבר חופשי לאורך החוף. אירועים אלו, המתקיימים בעשרה חופים לפחות, מתוחמים בדרך-כלל על-ידי גדרות החוסמות את המעבר החופשי על החוף, ומונעות את השימוש ברצועת החוף מכלל הציבור.
בים התיכון היקף החופים המוכרזים עומד על 6.7% בלבד מאורך רצועת החוף. בחופי הים התיכון גביית התשלום נעשית בחופים אשר בתחום המועצות האזוריות.
דמי הכניסה לחופים רבים הינם בלתי פרופורציונליים לשירותים הניתנים בחוף. בחופים רבים בהם גובים תשלום בכניסה, אין כל שירותים נוספים כגון: כסאות נוח ו/או שמשיות המצדיקים את הגבייה של התשלום, כך שלמעשה התשלום הוא על השירותים המינימליים המחויבים על-פי חוק להינתן בחינם.
נמצא, כי משרד הפנים, האחראי לפקח על נושא דמי הכניסה, לא קבע קריטריונים לאישור דמי הכניסה ומכאן שאינו ממלא כראוי את תפקידו בנדון. מצב הדברים מאפשר לכל אחד לעשות כטוב בעיניו, והאופן בו נגבים דמי כניסה לחופים כיום, ללא כל פיקוח, מפקיעה, הלכה למעשה, משאב ציבורי זה מבעליו. מציאות זו הביאה לכך שהכניסה לחלק גדול מהחופים סגורה בפני ציבור רחב, שהתשלום מהווה עבורו עול כלכלי.
50% מרצועת חוף הים התיכון אסורה לרחצה
בים התיכון עלה מספר החופים האסורים לרחצה באופן דרמטי בשנה שעברה מ-13 ק"מ לכ-70 ק"מ, שהם 35% מרצועת חוף הים התיכון של ישראל.
במסגרת זו לא נכללו מרבית השטחים הסגורים מסיבות ביטחוניות. מכאן שבפועל כ-100 ק"מ של חוף אסורים לרחצה, שהם למעלה מ-50% מרצועת חוף הים התיכון של ישראל.
74 ק"מ מחופי הים התיכון שאינם מוכרזים סובלים מזיהום על-ידי פסולת. מהדוח עולה, כי בנושא ניקוי הפסולת בחופים עדיין לא חלה כל התקדמות משמעותית. ניטור איכות המים בחופים עדין מוגבל לחופי הרחצה המוכרזים ולעונת הרחצה בלבד. התקדמות חלה בפרסום המידע לציבור על איכות מי הרחצה בחופים באמצעות אתר האינטרנט של משרד הבריאות.
ובאשר לרכבי השטח - הרכבים מממשיכים להשתולל לאורכם ולרוחבם של חופי ארצנו, וזאת ללא כל אכיפת החוק הלכה למעשה.

תאריך:  14/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
עציר טען כי הוכה בעת מעצרו    בימ"ש: יש סתירות בעדויות השוטרים
הדר פרבר
בשיתוף עם הקרן הלאומית לדגים וחיות בר תתרום 35 מיליון דולר לפרויקט מיוחד לשימור והגנה על חיי הבר
מחלקה ראשונה
קרית טבעון השוכנת בחיק הטבע הירוק והפורח באביב בשלל צבעים מזמינה את המטיילים בצפון המחפשים אטרקציות ומתנות מקוריות לקראת הפסח לסיור מרתק בסדנאות ובגלריות
שלומי דיאז
האחות נאנסה ונרצחה לפני כ-12 שנה; האח נעצר אמש לאחר שנערה בת 16 התלוננה כי אנס אותה; הוא מכחיש
ענבל אביב
אפל כן יואשם במתן שוחד לראש עיריית לוד, לראש מועצת גבעת שמואל ולבכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל    סעיף האישום בעניין מתן השוחד לרה"מ שרון, הוסף במקור ביוזמת פרקליטת המדינה דאז עדנה ארבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il