X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התיקון לחוק האזרחות הגיע מאוחר מדיי, אך בזמן. כאשר הפלשתינים, בעיקר, מנצלים את החוק כמנוף לזכות שיבה זוחלת, וע"י נישואים שחלקם פיקטיביים או איחוד משפחות; התיקון הוא גדר הביטחון המשפטית. את המחבל המתאבד לקפה "קפית" בירושלים - הסיע פלשתיני עם תעודה כחולה ורק בנס נמנע פיגוע
▪  ▪  ▪

הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 58 ח"כים מול 28 מהשמאל וח"כים ערביים, הצעת חוק המחמירה את מדיניות ההגירה של ישראל. במקביל, הוארכו ב-6 חודשים הוראות השעה המונעות איחוד משפחות של פלשתינים, גם פלשתינים אזרחי ישראל - כדי שהיועץ המשפטי לממשלה יכניס בחוק האזרחות תיקונים מקילים.
גם התיקון והארכתו וכמובן גם הצעת החוק, שעברה ברוב גדול בקריאה טרומית, זכו למבול של ביקורת וזעקות שבר מצד ח"כים ערביים ואנשי שמאל, רחבי אופקים, אוהבי ותומכי המדינה בדגם של "מדינת כל אזרחיה", בנוסח שמטיף לה ח"כ עזמי בשארה ומטעמים מובנים.
בראש הצעקנים עומדים אנשי מרצ, ועל כולם ח"כ זהבה גלאון וח"כ ברונפמן - בניסוחים כמו חוק גזעני שערורייתי וחרפה לספר החוקים שלנו.
לשני הח"כים הנ"ל ותומכיהם הנלהבים, תשובתי היא: השערורייה והחרפה אינה בהצעת החוק ותיקונו אלא במתנגדים לו - וצביעותם, המנסים להפוך את מדינת ישראל למדינה חסרת זהות יהודית, רוב יהודי וצביון יהודי. מאחר ואנשי השמאל למינהו אוהבים להסתמך על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, הריני מצטט עבורם ועבורנו את אחד הסעיפים הפותחים את חוק היסוד, סע' 1א' האומר, שמטרתו של החוק לדאוג לקיום מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית.
כלומר: הדגש הוא על מדינה יהודית ודמוקרטית ואני מוסיף לכך, גם עם צביון יהודי. שהרי כל מטרת הציונות המעשית המודרנית וכל מטרת מגילת העצמאות ומלחמות ישראל עד היום היתה והינה לקיים מדינה יהודית. מדינה דמוקרטית, רשאית זכאית וחייבת לדאוג לא רק לביטחון אזרחיה ושלומם, אלא גם לזהותה הלאומית ושאיפתה וכמיהתה מזה דורות, למדינה יהודית עצמאית ובטוחה לעם ישראל וליהודי התפוצות כעוגן לקיומם ומשכנם בגלות ולאלו שרוצים לעלות.
עד לתיקון חוק האזרחות, ניצלו, לפי ההערכות, כ-250,000 - 300,000 פלשתינים את תרגיל "זכות השיבה", על-ידי נישואין פיקטיביים ואיחוד משפחות, שהוא בור ללא תחתית. כאשר שלוש מילים פשוטות כמו: הרי את מגורשת X 3 - הם מדד מספיק לגירושין. אין לנישואין כאלה הרבה ערך, אלא לצורך כניסה מאסיבית לישראל.
מתוך הנכנסים האלה, שהתאזרחו על כל הזכויות הסוציאליות הנלוות, נתפסו 26 איש בקשר לביצוע פיגועים וחתרנות נגד המדינה.
להזכיר - המחבל עם חגורת הנפץ, שהגיע לקפה "קפית" בירושלים לבצע פיגוע התאבדות והתחרט, הוסע למקום על-ידי פלשתיני עם תעודה כחולה, דבר המזכיר פיגועים נוספים, התארגנויות ותפיסת חוליות של אזרחים ערבים-ישראלים ותיקים דוגמת משפחת בכרי, דוגמת כפר כנא ודוגמאות נוספות - המוסתים על-ידי ח"כים ערביים בהתנהגותם, התבטאויותיהם בארץ, בחו"ל ובארצות אוייב דוגמת סוריה.
כאשר ח"כים ערביים זועקים חמס (תרתי משמע) ומתנגדים לחוק - ניתן איכשהו להבין אותם. אבל כאשר ח"כים ואנשי ציבור מהשמאל נזעקים לעזרה - מטעמים של עקרונות גלובאליים, אוניברסליים - זה מתאים למדינות כמו אנדורה, ליכטנשטיין ומונקו - וגם בהן אין ביטחון מלא. שהרי כל מדינות אירופה, ומדינות כמו נורבגיה ודנמרק - חוקקו חוקים קשוחים למדיי עם הגבלות נגד הגירה, נגד נישואי תערובת והתאזרחות - אבל בעטיפה סולידית ומתוחכמת כמו: מקורות פרנסה, רכוש וכו'. האם גם הם גזעניים ושערורייתיים?
האם מדינות כמו גרמניה, אוסטריה, צרפת, אנגליה, ארה"ב המקשיחים עמדתם נגד זרים, מהגרים, מתאזרחים - הן גזעניות? לא ולא! אירופה והעולם התעוררו מאוחר מדיי, כנגד זרם אדיר של "איסלמיזציה" של אירופה, דבר שבא לידי ביטוי במאמרים ראשיים בעיתונות כמו מעריב, הארץ וידיעות אחרונות.
את תיקון החוק הספציפי שהוארך ב-6 חודשים הוביל שר הפנים משינוי - פורז - כך שאין לחשוד בו בקונספירציה ימנית, מן הטעם שהבין לאן הפירצה הזו מובילה ויש צורך מהיר לסתום אותה.
אם לאמץ את העקרונות שהעמידו שופטי בג"צ בהחלטתם על גדר עוטף ירושלים וגם אפילו החלטת השופטים בהאג - לפיהן יש למדינת ישראל זכות וחובה להגן על אזרחיה גם באמצעות חומת מגן - הבעייה היא התוואי.
כך גם התיקון לחוק והצעת החוק החדשה של ח"כ כחלון (ליכוד), המגבילה את סמכויות שר הפנים בנושא אישור אזרחות הם למעשה ובפועל חומת ההגנה המשפטית של המדינה. אין צורך להצטדק או להסוות את המטרה - מדובר בבלימה של נהירה והצפת המדינה על-רקע דמוגרפי וביטחוני, והנני מצטט שוב את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו: שאיפתנו למדינה יהודית דמוקרטית עם צביון יהודי.
___________________
הכותב הוא עורך דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  25/07/2004   |   עודכן:  25/07/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il