X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום השני - חברת בתי הזיקוק לנפט עם הכנסות של 4.37 מיליארד דולר; סך ההכנסות המצרפי של החברות הנכללות בדירוג 150 חברות התעשיה הגדולות מגיע ל- 55.8 מיליארד דולר; ראובן קובנט: השיפור מחלחל בהדרגה מהחברות המובילות את המשק גם אל חברות מהדרג השני
▪  ▪  ▪

חברת טבע היא חברת התעשיה הגדולה בישראל - כך עולה מדירוג דנס 100 של 150 חברות התעשיה הגדולות בישראל של חברת המידע העסקי, דן אנד ברדסטריט ישראל.
טבע סיימה את שנת 2004 עם הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, המשקפות לחברה צמיחה של 46.5%, ובכך הגדילה את הפער שלה מהחברות האחרות בדירוג.
במקום השני בדירוג דנס 100 של חברות התעשיה, ניצבת (כמו אשתקד) חברת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן) עם הכנסות בהיקף של 4.37 מיליארד דולר, המייצגות צמיחה שנתית של 33.9%.
אחריהן בדירוג, ללא שינוי בהשוואה לדירוג שפורסם אשתקד, ממוקמות: חברת החשמל (3.4 מיליארד דולר), כימיקלים לישראל (2.7 מיליארד דולר) וקבוצת אלקו החזקות (2.3 מיליארד דולר).
סך ההכנסות המצרפי של החברות הנכללות בדירוג 150 חברות התעשיה הגדולות מגיע ל-55.8 מיליארד דולר. שיעור הגידול בהכנסות המצרפיות עומד על 17.4% לעומת אשתקד, בעוד שמספר המועסקים בקרב 150 החברות המדורגות עלה רק ב-6%, דבר שמלמד על התייעלות של החברות, תהליך שחווה המשק כולו בדרכו מהמיתון אל הצמיחה המחודשת.
חברות המזון, השתייה והטבק - בעלות נציגות הנכבדה ביותר
מניתוח דירוג חברות התעשיה עולה עוד, כי חברות המזון, השתייה והטבק הן בעלות הנציגות הנכבדה ביותר ברשימת 150 חברות התעשיה הגדולות בישראל. לא פחות מ-26 חברות מסקטור זה (מזון)נכללות בדירוג של שנת 2004, כשהיקף המכירות המצרפי שלהן מגיע
ל-5.4 מיליארד דולר, עליה של 12.4% לעומת הנתון מאשתקד.
אחרי סקטור המזון, בולטות יצרניות ציוד ומערכות תקשורת, עם 18 חברות בדירוג, ועם היקף מכירות מצרפי של 4 מיליארד דולר, צמיחה של 14.4% לעומת אשתקד.
צמיחה בהכנסות לסקטור הפרמצבטיקה
סקטור הפרמצבטיקה בולט במיוחד, בזכות צמיחה של 39.1% בהכנסותיו המצרפיות לעומת אשתקד. הכנסות סקטור זה, שבסך הכל 5 חברות המשתייכות אליו נמנות עם 150 חברות התעשיה הגדולות, הסתכמו בשנת 2004 בכ-5.66 מיליארד דולר.
חלק הארי של הכנסות אלה, לרבות הצמיחה שנרשמה בסקטור, יש לזקוף לזכותה של חברת טבע, שסיימה את 2004, כאמור, עם הכנסות של 4.8 מיליארד דולר ועם צמיחה של 46.5% לעומת אשתקד.
סקטור נוסף שבלט לחיוב הוא סקטור הכימיקלים, המינרלים והזיקוק. לסקטור זה 11 חברות הנכללות ברשימת 150 חברות התעשיה הגדולות, והיקף הכנסותיהן המצרפי הסתכם בשנת 2004 ב-9.7 מיליארד דולר, עליה של 26.9% לעומת הנתון של שנת 2003.
קובנט: השיפור מחלחל מהחברות
המובילות אל חברות מהדרג השני
מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, ראובן קובנט: אין ספק, כי שנת 2004 הייתה השנה שבה ראינו בפועל את התגשמותן של התחזיות החיוביות משנת 2003. הסקטור העסקי הגדיל משמעותית את תפוקתו והמשקיעים הביעו אמון במשק באמצעות הגדלת אחזקותיהם במניות ובאג"חים של ממשלת ישראל ושל חברות ישראליות.
שניתן לזהות כי השיפור מחלחל בהדרגה מהחברות המובילות את המשק גם אל חברות מהדרג השני. עם זאת, המלאכה הניצבת בפני מנהיגי המשק עדיין רבה, וכל עוד לא נראה את השיפור מגיע גם אל העסקים הקטנים והבינוניים, ולאחר מכן גם משתקף בירידה נוספת באבטלה ובעליה ברמת החיים של הישראלי הממוצע - עדיין לא ניתן לדבר על השלמת תהליך ההבראה של המשק".

תאריך:  17/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הציון הממוצע של הישראלים ב-2004 עמד של 509 נקודות, ציון נמוך מהציון הממוצע של כלל הנבחנים מחוץ לארה"ב
הדר פרבר
ד"ר איוה גלבוע-שכטמן, מאוניברסיטת בר-אילן, תעמוד בראש משלחת פסיכולוגים לעיר בסלאן שברוסיה    תחת חסות האו"מ, תכשיר ד"ר גלבוע-שכטמן את הפסיכולוגיים המקומיים בשיטה הייחודית שפיתחה בארץ, לטיפול בסובלים מהפרעה פוסט טראומטית בעקבות טרור
ענבל אביב
לבג"צ הוגשו בשבוע האחרון עתירות נגד קיום הבחירות, לפיהן נעשו שינויים מכוונים בוועד הבוחר על-מנת שיהיה רוב לרב לאו; בעקבות כך הוחלפו חלק מאנשי הוועד הבוחר
הדר פרבר
דליה איציק: זוהי מלחמת חורמה כנגד תחנות הרדיו הפיראטיות המפריעות לקליטת שידורים חוקיים ומסכנות חיי אדם
גלית יצחק
ממד"א נמסר, כי בפסח נרשמת עלייה במספר הפינויים לבתי החולים ובעיקר של פעוטות, ילדים וקשישים החשים מחנק, סובלים מכאבי בטן כתוצאה מאכילה מוגזמת של מצות או מגרימת נזק במערכת העיכול כתוצאה מבליעת עצם של דג    מד"א מעניק המלצות לטיפול בחנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il