X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אינטל
▪  ▪  ▪

אינטל הודיעה אתמול (18.4.2005) על זמינותו של מוצר WiMAX הראשון, המאפשר ליצרני ציוד ולחברות תקשורת לספק רשתות פס רחב אלחוטיות של הדור הבא ברחבי העולם.
בנוסף, כמה ספקי שירותים בעולם כבר הכריזו על תוכניותיהם להתחיל במועד מאוחר יותר השנה בניסויים מסחריים ב-WiMAX עם מוצרי סיליקון של אינטל, על מנת לתת לצרכנים ולעסקים מושג לגבי טכנולוגיה מתפתחת זו של פס רחב במהירות גבוהה. גם ספקי ציוד גדולים הכריזו על פתרונות WiMAX המבוססים על המוצר של אינטל.
WiMAX הן ראשי תיבות של Worldwide Interoperability for Microwave Access (תאימות בין-מערכתית וכלל עולמית לגישה באמצעות מיקרוגל). זוהי טכנולוגיית אלחוט מבוססת תקנים המספקת קישוריות במהירות גבוהה ל"מייל האחרון" (החיבור לאתר המשתמש) למשקי בית, עסקים ורשתות אלחוטיות ניידות. מוצר ה- WiMAX של אינטל מצויד בתכונות הדרושות, כדי לספק מודמים אלחוטיים במהירות גבוהה למשקי בית ולעסקים.
הפריסות הראשונות יאפשרו גישה לאינטרנט בפס רחב גם באזורים מרוחקים, שאינם נהנים כיום מגישת DSL או כבלים ויאפשר לקשר בניינים, המרוחקים זה מזה מספר מיילים בקישוריות אלחוטית. מאחר והטכנולוגיה מבוססת על תקנים, WiMAX צפוי להקל על משתמשים קיימים וחדשים בפס רחב ליהנות מגישה אלחוטית לאינטרנט ולהוזיל את מחירה.
"כפתרון מבוסס תקנים לגישה מהירה לאינטרנט, WiMAX מספק את הפלטפורמה לדור הבא של התרחבות האינטרנט ולקישור מיליארד משתמשי אינטרנט נוספים", אמר סקוט ריצ'רדסון, מנכ"ל חטיבת הפס הרחב האלחוטי באינטל. "בנוסף לאספקת מערכת WiMAX הגמישה והמשולבת הראשונה על גבי שבב יחיד, אינטל שיתפה פעולה עם כמה גופים, ביניהם חברות תקשורת ויצרני ציוד, כדי להכין את התעשייה לגל הבא של טכנולוגיה אלחוטית".
מתוכנן לשימוש נרחב
התקן PRO/Wireless 5116 broadband interface, אשר עד לחשיפתו כונה בשם הקוד "Rosedale", מבוסס על תקן IEEE 802.16-2004, המבטיח לחברות תקשורת ולמשתמשי הקצה שיחידות ציוד מיצרנים שונים יוכלו לפעול יחדיו. פתרונות WiMAX המבוססים על תקן 802.16-2004 יאפשרו ליצור רשתות פס רחב קבועות ומהירות במיוחד, המספקות קישוריות לאינטרנט, פרוטוקול אינטרנט (IP), יכולות TDM Voice ווידאו מבוסס IP בזמן אמת, וכל זאת במהירות גבוהה.
PRO/Wireless 5116 broadband interface הוא המערכת-על-שבב הראשונה בתקן 802.16-2004, שתוכננה מלכתחילה עבור מודמי WiMAX חסכוניים ומבואות בבתי מגורים. את היחידות האלו ניתן להתקין בבתים פרטיים או בעסקים, על מנת לקלוט ולשדר אותות פס רחב אלחוטיים.
על-מנת לייעל את תהליך הפיתוח ולהפחית את העלויות של יצרני הציוד, תוכנן המוצר לרמת אינטגרציה גבוהה. בנוסף, הוא מציע ארכיטקטורה הניתנת לתכנות אשר תקל על יצרני הציוד להוסיף יישומים חדשניים וייחודיים לפתרון מבוסס התקנים של אינטל.
על-מנת להציע קישוריות WiMAX לקהל הרחב, Intel PRO/Wireless 5116 broadband interface מאפשר מוצרי WiMAX לפריסה מחוץ למבנה או מחוצה לו, כמו למשל מודומי WiMAX ומבואות לבתי מגורים הניתנים להתקנה עצמית.
תעשיית התקשורת תהפוך את ה-WiMAX למציאות
כמה מחברות התקשורת המשתפות פעולה עם אינטל ביצירת סביבת פעולה ל-WiMAX הן AT&T (ארצות-הברית), אלטיטיוד טלקום (צרפת), בריטיש טלקום (בריטניה), ברזיל טלקום (ברזיל), ETB (קולומביה), איברבנדה (ספרד), מיליקום (ארגנטינה), קווסט (ארצות-הברית), סיפי (הודו), ספיקאיזי (ארצות-הברית), טלקום (דרום אפריקה), טלמקס (מקסיקו), טאוורסטרים (ארצות-הברית), ו-UHT (אוקראינה).
בנוסף, יצרני ציוד מובילים הכריזו על מוצרים משלהם המבוססים על Intel PRO/Wireless 5116 interface וביניהן איירספן, אלווריון, ספרטו נטוורקס, אקסלרה ברודבנד וויירלס, ג'מטק, Huawei, תאגיד פרוקסים, רדליין קומיוניקיישנס, סימנס מובייל, ס.ר. טלקום ו-ZTE. יצרנים אלה צפויים לקחת חלק מבדיקות ההסמכה של פורום WiMAX - קבוצה שהוקמה בתעשייה כדי לבחון ולהסמיך את התאימות הבין מערכתית (interoperability) בין מוצרי WiMAX של יצרנים שונים.
חברת אינטל הוקמה בסנטה קלרה, קליפורניה, בשנת 1968 על ידי גורדון מור ורוברט נויס.
ב-1971 הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, וכך יצרה את מהפכת המחשוב ששינתה את העולם. אינטל מעסיקה כיום 85,000 עובדים בעולם כולו ומספקת לתעשיית המחשבים מוצרי תקשורת ותוכנה, לוחות-אם, וכמובן, מיקרו מעבדים.
אינטל פועלת בישראל משנת 1974. החברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מוצרי רשת ותקשורת ומיקרו מעבדים. לחברה 6 מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים רעננה, פתח תקווה ויוקנעם) ו-2 מפעלי ייצור (קרית גת וירושלים), והיא מעסיקה כ-6,000 עובדים ישירים ועוד כמה אלפי עובדים חיצוניים.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לאתר החברה:
אינטל העולמית - www.intel.com אינטל ישראל - www.intel.com/il

תאריך:  19/04/2005   |   עודכן:  19/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il