X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת עמותת "רופאים לזכויות אדם" גורמי ביטחון מנעו ממחמד רדאד, חולה לב בן 38 קבלת טיפול רפואי לאחר שסרב להסגיר את אחיו פעילי הטרור
▪  ▪  ▪

האם כוחות הביטחון מתנים טיפול רפואי בשיתוף פעולה? זו הסוגיה שמעלה עמותת "רופאים לזכויות אדם" בשמו של מחמד רדאד, חולה לב בן 38 ואב לחמישה ילדים, תושב הכפר ציידא בגזרת טולכרם.
בעמותה טוענים, כי רדאד הופנה לטיפול רפואי וניתוח בירדן במהלך ינואר 2005, אך יציאתו נמנעה בתואנה ביטחונית. כאשר הגיע לגשר אלנבי נמסר לו כי עליו לפנות לקצין השב"כ במפקדת התיאום והקישור באיזור מגוריו, וכך עשה. לטענת העמותה, קצין השב"כ הבהיר לו שגורמי הביטחון מוכנים להעניק לו את כל הטיפולים הרפואיים הנחוצים לו בישראל, זאת בנוסף ל"חבילת הטבות מיוחדת", אשר כוללת בין השאר תעודת זהות ישראלית. כל זה תמורת שיתוף פעולה והסגרת שני אחיו המבוקשים על-ידי כוחות הביטחון הישראלים. רדאד סירב בתוקף להצעה.
בעמותה מציינים, כי בתגובה הבטיח לו קצין השב"כ שהוא לעולם לא יזכה לקבל את הטיפול הרפואי לו הוא נזקק. בשלב זה (17.01.05) פנתה העמותה לפרקליט הצבאי הראשי בבקשה לבטל את ההתנייה. במקביל, פנתה לח"כ ד"ר אחמד טיבי, אשר כתב מכתב לראש הממשלה אריאל שרון בנדון.
ביום ב' (2.5.05) עצר כוח צה"ל שפעל בכפר את עבד אל-פתח רדאד, פעיל ג'יהאד איסלמי וסייענו של שאפיק עבד אל-ע'אני, פעיל הג'יהאד האיסלמי, שנהרג במהלך חילופי האש מיריות חיילי צה"ל. לדברי גורמי צבא, אל-ע'אני הוא מתכנן הפיגוע במועדון הסטייג' בו נהרגו חמישה ישראלים. במהלך חילופי האש נהרג חייל צה"ל, סמ"ר דן טלסניקוב, מאש המחבלים. בהמשך הוברר כי עבד אל-פתח רדאד, אינו קרוב משפחתו של האיש.
בעמותה מוסיפים עוד, כי ב-29.01.05 נודע לאנשיהם, לאחר שבמשך מספר ימים לא הצליחו ליצור קשר עם רדאד, כי הוא ובני משפחתו הוחזקו במשך שלושה ימים על-ידי כוחות הביטחון בביתם ללא כל אפשרות ליצור קשר עם העולם החיצון. כל זאת, במטרה ללחוץ עליהם להסגיר את שני אחיו.
רדאד סיפר לנציג העמותה כי ב-26 לחודש, בבוקר היום השני למעצר הבית, הוא נלקח על-ידי כוח צבא מביתו והובל רגלית לאזור הררי סמוך לכפר. שם, לטענת הצבא, הסתתר אחד מאחיו המבוקשים. כשהכוח הגיע למרחק מספר מטרים מפתח באר נטושה, חיילי הכוח השליכו לתוך הבאר רימוני גז ועשן, ואז - למרות שסירב, וביקש כי ייתחשבו במצבו הרפואי - אולץ לרדת לבאר ולחפש את אחיו. משלא נמצא האח המבוקש בתוך הבאר, הוחזר מחמד לביתו. ב-27.01.05 עזב הצבא את בית המשפחה.
למחרת היום, הביא כוח צה"ל לביתו את אחד מאחיו המבוקשים שנלכד. מפקד הכוח בלווית חוקר השב"כ, שלחץ עליו לשתף פעולה, הפעילו לחצים נפשיים כבדים ואיומים על בני המשפחה כדי שהאח שנלכד יסגיר את אחיו שטרם נלכד, משלא באו על מבוקשם, עזבו את הבית, ואף הסירו את העוצר שהיה על הכפר בכל אותם ימים.
בעמותה מציינים, כי בעקבות מסכת ייסורים זו, הם פנו יחד עם ח"כ טיבי לשר הביטחון, שאול מופז בדרישה לסיים את התנכלות כוחות הביטחון לו ולבני משפחתו ולהתיר את יציאתו להמשך טיפול בירדן. שישה ימים מאוחר יותר התקבלה תשובת שר הביטחון אשר מאשרת את יציאתו לירדן.
בעמותה מספרים, כי בימים אלה שב חדאד מירדן לאחר ניתוח לב מוצלח. ואולם, לגבי שיטות העבודה של כוחות הביטחון, והתניית טיפול רפואי בשיתוף פעולה, טרם התקבל תשובה עקרונית.
דובר צה"ל נמנע ממתן תגובה למרות פניות חוזרות ונשנות. בסופו של דבר נמסר: "המקרה אינו מוכר על-ידי המערכת. כמו כן לא נתקבלו פניות למפקדת התיאום והקישור בנושא".

תאריך:  03/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ממשלת שבדיה הזמינה את המחקר בעקבות דיווחים על עלייה בשיעור מקרי הניצול המיני של בעלי חיים במדינה
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש קבע פיצוי בסך 5,000 שקל, לנופשים אשר תבעו את סוכנות הנסיעות אופיר טורס, בגין ליקויים בחופשתם    נקבע, כי היה על הסוכנות לברר מה מצב האי והיאכטה, לפני ששלחה אליהם את הנופשים
רנית נחום-הלוי
לטענת היועץ המשפטי למפלגה, ח"כ פרץ אינו חבר העבודה ולכן אינו יכול להתמודד לראשות המפלגה    ממטה פרץ נמסר: עו"ד יניב הוא איש ברק    השר וילנאי תקף את ברק ואמר: במקום להתמודד בקלפי הוא נלחם נגד פרץ בתקנונים    היחידה הארצית לחקירות הונאה החליטה הערב לפתוח בחקירה נגד פרץ בנושא פרשת הזיופים במפקד לעבודה
הדר פרבר
על-פי ההצעה יינתן מענק של 50 אלף ש"ח למשפחות חסרות דירה, שירכשו דירה בבניה רוויה ביישובים בנגב ובגליל במפת אזורי עדיפות לאומית
מיכל הרשקוביץ
מרכז מסואוא, פנה ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו, בגין הסתה לגזענות    הפנייה נעשתה, לאחר שהרב אליהו קרא לא להשכיר דירות לערבים, בתכנית "הכל דיבורים", המשודרת בקול ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il