X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את התפקידים של זכויות האזרח, איכות הסביבה, נושאי דת, גזע ומין יובילו בעתיד המפלגות הקיצוניות בשמאל ובימין ומפלגת העבודה תיעלם מעל פני השטח ותהפוך לחלק אינטגרלי של מפלגת המרכז-ימין
▪  ▪  ▪

ה"שחרור" של מפלגת שינוי מהעמדה האנטי-דתית סוללת את הדרך להקמתה של ממשלת האחדות שתתבסס על הליכוד, העבודה, שינוי ויהדות התורה.
לכל הדעות ממשלה בעלת סיכויים בהחלט טובים להמשיך את הקו המדיני של אריאל שרון ובתמורה לכמה תיקים ומעט תקציבים לחרדים תאפשר גם את המשך המדיניות הכלכלית של נתניהו.
אולם המחיר למפלגת העבודה, יהיה מן הסתם כבד ביותר - אולי סופה המוחלט של המפלגה כמייצגת עמדה פוליטית-כלכלית-חברתית והפיכתה לפלג השמאלי של ממשל ליברלי-כלכלי וריאל-ביטחוני, כפי שהליכוד מסתמן ככזה.
אם אבי, גמלאי של משרד החינוך, בא עד כה בטענות קשות ואישיות לבנימין נתניהו על מדיניותו הכלכלית ובעיקר על פגיעתו בגמלאים - הרי בקרוב לא יוכל עוד לדבר על נתניהו בלשון בודד, אלא לצרף לטענות גם את שמעון פרס [בלי כל קשר אם טיעוניו צודקים או לא].
נחמיה שטרסלר, כתבה הכלכלי הבכיר של "הארץ" יצא ביום חמישי האחרון במאמר שוצף וקוצף נגד יצחק [בוז'י] הרצוג ['בוז'י האדום'], אשר לתפיסתו של שטרסלר מגלגל עיניו השמיימה וחוזר על "מנטרות" של הסוציאליזם הישן אשר הביא את מדינות הגוש הקומוניסטי לקריסה, אשר דרדרה את ישראל לרמת חיים נמוכה, לעוני ולאבטלה - לתפיסתו של שטרסלר.
במאמרו התוקפני, ובחלקו המוצדק, עושה נחמיה שטרסלר "דלגיטימציה-כלכלית" למפלגת העבודה ובעצם טוען כי אין מדיניות כלכלית אחרת מזו של בנימין נתניהו.
ואכן שטרסלר צודק. מפלגת העבודה אינה, פרט לכמה סיסמאות נבובות, מעמידה כל אלטרנטיבה רצינית, ממוקדת, ישירה, תקשורתית והסברתית לתפיסת הימין-הכלכלי, אותו מייצג היטב, אולי בין הטובים בעולם, בנימין נתניהו.
גם בארה"ב, עם "התחממותה" של מערכת הבחירות, פונה התקשורת האינטלקטואלית לשאלות קשות באשר לתדמיתה של המפלגה הדמוקרטית [השמאל] וזאת מתוך דאגה של אותם דמוקרטים לכך ששוב לא תצליח המפלגה הדמוקרטית להעביר מסר ברור שימשוך את הבוחר האמריקני מלהצביע עבורה.
סדרה של שתי כתבות במגזין השמאלני הוותיק והמצוין Harper’s Magazine מחדדת היטב סוגיה זו וניתן ממש, כמעט מילה במילה להשליכה למערכת הפוליטית במדינת ישראל.
כמובן, המגזין מתנגד לתפיסה הפרוגרסיבית המודרנית אותה מייצג ממשל בוש. המגזין מכנה את הימין הליברלי והפרוגרסיבי כמפלגת "ההונאה הגדולה". לדבריו זוהי תנועה אשר חרטה על דיגלה בעבר את כל האלמנטים שמשכו את הקהל האמריקני: מעורבות קטנה של הממשל בחיי האזרח, הקטנת המס, חיסול או מזעור איגודים מקצועיים ורגולאטורים אך בפועל מושכת לכיוון של בעלי ההון והפירמות הפרטיות, אשר מושכת את כעס הציבורי על כל דבר - אך פועלת ממש בכיוונים הפוכים.
היא מציגה עצמה כמתנגדי האליטות [כמו "נאום הגבינה והיין" של השר לנדאו], כ"קולם של הדפוקים", וגורמת למעמד העובדים להצביע עבורה. זוהי תנועה של מעמד העובדים אשר עשתה נזק בלתי-הפיך למעמד העובדים - טוענים הכותבים מהשמאל האמריקני. זוהי תנועה אשר הבטיחה לבוחרים להפסיק הפלות, לחזק את המדינה, לפרק את הפרופסורים ה"פוליטקלי-קורקט", להוריד את הממשלה מהגב של האזרחים, לעמוד זקוף מול הטרור ולפגוע באליטות ובמקום זה קיבלו הבוחרים: הפחתה של מיסי-הון, פירוק התעשייה, שחרור מהרגולציה של משק החשמל, קונגלומרציה ומונופולים פרטיים בכל מקום ובכל נושא, הפרטה של הביטוח הלאומי, פירוק העובדים מעוצמתם והעברת העושר למנכלי"ם של הפירמות הפרטיות.
אולם, טוענים אותם אנשי שמאל, הסיכוי של הדמוקרטים לעלות לשלטון אינה כה קלה גם משום העובדה שהמפלגה אינה מציגה מסר שניתן להאזין לו וגם לא כל התנגדות אמיתית לתכנית הכלכלית-חברתית של המפלגה הרפובליקנית. השמאל, לדעת אותם כותבים, עושה טעות כאשר מתרכז רק בנושאים הכלכלים-חברתיים ואינו מעמיד עמדה נחרצת בנושאי איכות-סביבה, זכויות הפרט, דת ומדינה וכדומה;
הדמוקרטים אינם מדברים אף פעם על הצלחותיהם; הדמוקרטים אינם מדברים על השבחת הדמוקרטיה על-ידי צמצום עוצמת הפירמות הפרטיות, הפחתת חוסר השוויון ורפורמה של המבנים הפוליטיים.
הציבור אינו יכול להזדהות עם המפלגה הדמוקרטית ללא מסר אמוציונלי ברור שיעמיד בפני הציבור אפשרות בחירה: "לאיזה צד אתה?"; אי-אפשר גם להסתפק בתנועות חברתיות כ"נשאי" המסר השמאלני ואין הם מאורגנים היטב, לרבות במישור המוניציפלי.
לא הייתי מרחיב את ההיבט האמריקני לולא התאמתו כמעט המושלמת למציאות בישראל.
מפלגת העבודה צריכה להחליט ומהר "לאיזה צד היא ובוחריה". כרגע נראה כי מדיניותו של נתניהו, במישור הכלכלי-חברתי, היא הנכונה ועוזרים לו בכך, ובצדק, ראשי הסקטור הפרטי. מפלגת העבודה צריכה להחליט האם היא מקבל את ביקורתו של נחמיה שטרסלר או עומדת על שלה [כפי שמציג ח"כ בוז'י הרצוג].
אם היא לא תפעל במהירה לאחד הכיוונים ותיכנס לממשלה כמו "כפפה ליד" בא וקרב סופה של המפלגה.
יתכן שאין רע בכך - את התפקידים של זכויות האזרח, איכות הסביבה, נושאי דת, גזע ומין יובילו בעתיד המפלגות הקיצוניות בשמאל ובימין ומפלגת העבודה תיעלם מעל פני השטח ותהפוך לחלק אינטגרלי של מפלגת המרכז-ימין כאשר המחסום היחידי לשילוב המלא הוא "מחסום חלוקת התיקים והג'ובים" שחברי המרכזים, של שתי המפלגות, ירצו לשמור לעצמם.

תאריך:  08/08/2004   |   עודכן:  08/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
מה שהיה הוא שיהיה. קו בר-לב הנורא לא עצר את הקומנדו המצרי במלחמת ההתשה, ונפרץ בקלות במלחמת יום הכיפורים. בדבר אחד הוא הצליח מאוד - בביצור חומת השאננות הישראלית. תחילה הקמנו גדר, שאינה מועילה לביטחון, אלא תגביר את השאננות, ועכשיו מתירה מערכת הביטחון ל"שוטרי" ערפאת לשאת נשק - טעות על טעות, שתקיז את דמנו.
אורי פז
בתור לוחם מוצהר בגזענות, לפיד הוא האדם האחרון שאמור להאמין כי משהו בגנים שלנו עושה אותנו מוכשרים יותר; כליברל חילוני עליו לדעת ולהבין, שעם ישראל הצמיח פי כמה חתני פרס נובל מאשר כל עם אחר, לא בגלל סיבות פיסיולוגיות, אלא בעיקר בזכות הרגליו הפדגוגיים
עו"ד יוסי פוקס
יואב יצחק
ראש הממשלה אריאל שרון הבהיר היטב לראשי שינוי: הוא לא יתן ידו להחרמת מפלגות, גם לא חרדיות. עכשיו צריך שרון לעשות צעד נוסף: להודיע כי לא יתן לגזען לכהן כשר משפטים בממשלת מדינת היהודים
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il