X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין הנימוקים להחלטה: מתוך הערכה להישגיו כמדינאי בעל חזון ויכולת שפעל רבות לשיפור מעמדה הדיפלומטי והכלכלי של ארצו ולמאבק חסר פשרות בטרור העולמי
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת ספרד לשעבר, חוזה מריה אסנאר יגיע בחודש הבא לביקור מיוחד בישראל, לקבלת תואר דוקטור לשם כבוד שיוענק לו מטעם אוניברסיטת בר-אילן. הטקס יתקיים במסגרת אירועי היובל של האוניברסיטה שייתקימו בחודש יוני.
נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה הודיע על כך (יום ד', 4.5.05) לשגריר ספרד בישראל, אדואלדו מירפיי, בעת ביקור מיוחד שערך השגריר בקמפוס האוניברסיטה. בשיחה בין השניים העלה פרופ' קוה על נס את פעלו של אסנאר אשר כיהן 8 שנים כראש ממשלה.
פרופ' קוה ציין כי חוזה מריה אסנאר, משמש דוגמא למנהיגות פורצת דרך אשר הובילה את המדינה מדלות לשגשוג. "למר אסנאר זכויות רבות בהפיכתה של ארצו למתקדמת, מצליחה כלכלית, סובלנית וליברלית" אמר פרופ' קוה.
בנימוקי הוועדה להענקת תוארי דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת בר-אילן, צוין בין היתר כי הוועדה החליטה על הענקת התואר לאסנאר "מתוך הערכה להישגיו כמדינאי בעל חזון ויכולת שפעל רבות לשיפור מעמדה הדיפלומטי והכלכלי של ארצו ולמאבק חסר פשרות בטרור העולמי". בימים הקרובים תפרסם אוניברסיטת בר-אילן את רשימת יתר מקבלי התואר ד"ר כבוד בשנת היובל.
חוזה מריה אסנאר נולד במדריד ב-1953, למד משפטים באוניברסיטת קומפלוטנסה, הצטרף לשורות מפלגת "הברית העממית" השמרנית, ונבחר לפרלמנט הספרדי מטעם חבל לה ריוחה. מאוחר יותר שימש כנשיא הקהילה האוטונומית קסטילה-לאון.
על רקע היותה של ספרד מדינה שסבלה במאה העשרים מ-40 שנות דיקטטורה, פריחתה ושגשוגה של ספרד הדמוקרטית הם בבחינת מציאות שאינה מובנת מאליה. חוזה מריה אסנאר כיהן כראש ממשלה בשנים 2004-1996, קצב הצמיחה במהלך שנות שלטונו של אסנאר היה מהיר יותר מאשר ברוב המדינות החברות באיחוד האירופי. תוצרי-לוואי של תהליך זה היו צמצום של ממדי האבטלה,
יצירת מיליוני משרות חדשות וגידול חד בשיעור התל"ג המקומי. יעד פוליטי מרכזי נוסף בשנים אלו היה מלחמת חורמה בטרור הפנימי שיזמה מחתרת אט"א, הנאבקת למען מתן עצמאות לחבל הבסקים. מר אסנאר עצמו, כשהיה עדיין ראש האופוזיציה, ניצל מניסיון התנקשות בחייו שיזמה אט"א באפריל 1995.
פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 במגדלי הסחר החופשי בניו-יורק הניעו את חוזה מריה אסנאר להתייצב לצדה של ארצות הברית במערכה אל מול הטרור האיסלמי הקיצוני. תמיכתו האיתנה בנשיא ג'ורג' בוש בלטה במרס 2003, ערב המתקפה האמריקנית על משטרו הרודני של סדאם חוסיין בעיראק. אסנאר נטל חלק בפסגה מדינית שבה השתתפו גם מנהיגי ארצות הברית, בריטניה ופורטוגל, והתרה בשליט העירקי לבל יפר את דרישות הקהילה הבינלאומית.
על אף ביקורת חריפה מבית החליט אסנאר לשלוח לעירק חיילים ספרדים, שיסייעו להחזיר לעם העיראקי את חירותו ולהרגילו לדפוסי שלטון דמוקרטיים.
כיום אסנאר עומד בראש מכון החשיבה FAES, העוסק בניתוח סוגיות חברתיות ואסטרטגיות המעסיקות את החברה הספרדית בפרט ואת החברה האירופאית בכלל. הוא נחשב למרצה מבוקש בזירה הבין-לאומית בנושאים כמו הדמוקרטיה בצל הטרוריזם, סחר חופשי וגלובליזציה, התמודדות עם איום הטרור, מהפכת השוק החופשי ועוד.

תאריך:  05/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב, שלומי דיאז
טוען: "נפגעתי בעבר מינית וזו הדרך שלי לנקום"    על-פי החשד, היה הנער ממתין לילדות בסמוך לבתי ספר וגני ילדים ומפתה אותן לבוא עימו לרחובות צדדיים כדי לעזור לו בכל מיני תואנות    בלוד נעצר שומר בגן ילדים בחשד כי ביצע מעשה מגונה בילדה בת שש    בראש העין נעצר תושב בן 51 בחשד כי אנס וביצע מעשים מגונים בבתו
מירב לוי
על-פי המתכונת החדשה גדל החלק המילולי באנגלית, פרק חדש כולל שאלות בנושא דקדוק ותחביר השפה האנגלית, כתיבת חיבור בשפה האנגלית, תוספות משמעותיות לפרק הבנת הנקרא ועוד
יפעת גדות
בנו של אחד המושתלים: "חשוב שהציבור לא ימתין שמישהו מבני המשפחה יזדקק להשתלה, אלא שכולם יחתמו על כרטיס התורם בהקדם"
הדר פרבר
"הארץ": הלחן של השיר אשר הפך למעין המנון לאומי נלקח ממוטיב של שיר עם מהחבל הבאסקי    כך התוודתה במכתב נעמי שמר ז"ל במכתב לגיל אלדמע, אשר יזם את השיר
יפעת גדות
חוקרים גילו מולקולה שכאשר היא חסרה העובר אינו מצליח להקלט ברחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il