X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם "הישג"
▪  ▪  ▪

היהודי הקנדי ג'רי שוורץ, בעל תאגיד הענק הבינלאומי "ONEX", יתרום מיליוני שקלים בכל שנה בתמיכה בחיילים בודדים. השקת קרן המלגות "הישג" נערכה אתמול, יום שלישי, 3 במאי 2005, בבסיס חיל האוויר בשדה דב במעמד שר הביטחון, שאול מופז, הרמטכ"ל משה בוגי יעלון, שגריר קנדה, דונלד סינקלר ויו"ר האגודה למען החייל, האלוף (במיל.) יצחק איתן. באירוע נכחו 150 חיילים בודדים, בכירים במשק ואישי ציבור.
קרן "הישג", שהנה קרן מטעם ג'רי שוורץ ורעייתו הת'ר ריסמן, תתמוך בכל שנה באלפי חיילים בודדים. הקרן, הפועלת בשיתוף האגודה למען החייל, תעניק לחיילים מלגת לימודים אקדמאים מלאה ומענקי מחייה. מטרת הקרן היא לדאוג להשתלבותם של החיילים הבודדים בחברה הישראלית, ולאפשר להם הזדמנות לנקודת פתיחה טובה יותר. רבים מהחיילים הבודדים הינם עולים חדשים שעזבו את משפחותיהם ועלו לישראל מתוך מניעים ציוניים. בכל שנה רשומים בצה"ל כ-6,000 חיילים בודדים.
ג'רי שוורץ אמר: "אני מקווה כי בעזרת התמיכה של "קרן הישג" נוכל להעניק לחיילים הבודדים, שתרמו והקריבו כה רבות למען ישראל, את האפשרות לצמוח ולהעשיר את עצמם מבחינה אקדמית, ובעיקר להבטיח את עתידם במדינת ישראל".
שוורץ הוסיף, כי "השילוב בין תמיכה כלכלית והדאגה לחינוך אקדמי הנו שילוב מנצח אשר יניב תוצאות חיוביות לאורך הזמן, גם עבור החיילים וגם עבור מדינת ישראל. זה המעט שניתן לעשות עבור החיילים".
בטקס בשדה דב הערב הוקרן סרט מרגש המציג את סיפורם של שני חיילים בודדים: האחד חייל לוחם בדוכיפת שסיפר על הקשיים וההתמודדות היום יומית עם החיים בארץ וכן על אהבתו העזה למדינת ישראל. השני חייל משוחרר שלומד לתואר שני במכון ויצמן ומספר על החיים כאזרח בודד במדינת ישראל.
שוורץ (64) עוסק רבות בפעילות ציבורית ופילנתרופית ונחשב לאחד התורמים הגדולים בקהילה היהודית בקנדה. בין הארגונים להם תורם שוורץ נמנים: ארגונים יהודיים, בתי חולים, אוניברסיטאות ועוד.
תאגיד הענק הבינלאומי "ONEX" הוקם בשנת 1983 על-ידי שוורץ והנו התאגיד הרביעי בגודלו בקנדה. התאגיד כולל 140 חברות החולשות על עסקי אלקטרוניקה, רפואה, תשתיות, תקשורת, רכב, ביטוח, ועוד. מחזורה השנתי עומד על 16 מיליארד דולר קנדי והיקף נכסיה מוערך בכ-14 מיליארד דולר קנדי. באחרונה ביצעה אונקס עסקת ענק לרכישת מפעלי היצור של ענקית המטוסים בואינג, תמורת 1.5 מיליארד דולר.

תאריך:  05/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il