חברת "כרמית" ממתקים מותחת את המותג "חופשי" ויוצאת עם קו מוצרים חדש - "חופשי טופ קרים", סוכריות ללא סוכר בהשקעה של כ-1 מיליון שקל.
"חופשי טופ קרים" הן סוכריות שמנת ללא סוכר המשלבות בכל סוכרייה טעם של שמנת וטעם נוסף (לימון, דובדבן, קפה או קרמל).
סוכריות "חופשי טופ קרים" מכילות 7-8 קלוריות לסוכרייה ומשווקות בקרטוניות "Flip Top" ידידותיות הנוחות לשימוש ולנשיאה בתיק, תוך שימת דגש על עיצוב בעטיפה חדשנית איכותית מוכספת ובוהקת, המבליטה את הסוכרייה המוקרמת והמגרה .
בדומה לסוכריות "חופשי" הקיימות, המיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת המקנה לסוכרייה מרקם חלק ומפנק, הסוכריות הינן על בסיס איזומלט (תחליף סוכר מתקדם).
רועי רותם סמנכ"ל השיווק בכרמית: "המטרה של כרמית היא הרחבת הקטגוריה והפיכה לשחקן משמעותי בשוק תוך גידול בנתח השוק. כרמית הציבה לעצמה יעד מכירות של 7 מיליון ש"ח בשנה הקרובה בקטגוריית הסוכריות ללא סוכר.
עוד הוסיף רותם כי: "השקת הסוכריות החדשות מהווה חלק מהאסטרטגייה השיווקית של "כרמית" בשנה האחרונה לייצור מוצרים ייחודים וחדשנים עם ערך מוסף אמיתי. חברת "כרמית" חרטה על דיגלה אסטרטגיה של חדשנות, שונות ונועזות מוצרית תוך פנייה לקהלי יעד שונים וביצירת ערכים ועולם תוכן רלוונטי לקבוצות הצרכנים השונות".
קטגוריית הסוכריות ללא סוכר הינה הקטגוריה הגדולה ביותר בתחום הסוכריות הנאמדת בכ-30 מיליון שקל בשנה (נתוני נילסן שוק מבורקד). גידול של 20% לעומת שנה קודמת.
הדבר אינו מפליא, שכן המוצרים ללא סוכר משוייכים ע"י הצרכן לטרנד הבריאותי ולצרכנים המחפשים תזונה נבונה יותר ולא משמינה - מגמה מתחזקת המאפיינת את כלל שוק המזון.
למותג MUST של עלית נתח שוק של 57% והיא משווקת סוכריות בשקיות בלבד. לכרמית נתח שוק מבורקד של - 25% עם המותג "חופשי".
בשנה האחרונה נכנסה ריגלי עם המותג "אורביט דרופס", קופסא של ריגלי מכילה 35 גר'. "חופשי טופ קרים" מכילה 42 גר' (20% יותר) ותימכר במחיר דומה 5-6 שקל ליח'.
בתקופת ההשקה תיערך פעילות שיווקית רחבה בקרב הקהילה העסקית, ברשתות השיווק הקמעונאים והסיטונאים. נקודות המכירה ישולטו והמוצר יוצג בסטנדים ייחודיים.במקביל, ייערך קד"מ נרחב במסגרתו יחולקו עשרות אלפי דוגמיות במטרה להביא למודעות הציבור את הסוכריות החדשות ולהניע את הצרכן להתנסות במוצרי הסדרה החדשה.