X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כניסתה של אינטרנט זהב לשוק השיחות הבינלאומיות היא רק תחילתה של המהפיכה
▪  ▪  ▪

"תזיז את האצבע, סאן-שיין"..."אנחנו לא פראיירים עם קידומת!"..."זו לא מהפיכה - זה תחארווט!"...משפטים אלו הפכו לרעש רקע קבוע ממקלטי הטלוויזיה והרדיו שלנו בימים האחרונים.
אז מה? החלה התחרות בתחום השיחות הבינלאומיות? החלה המלחמה? החלה המהפיכה?
ובכן - אם הכל יתקדם כמתוכנן, נהיה שמחים לבשר לכם שהמהפיכה רק עכשיו החלה. רק כשליש מהמהפיכה כבר הגיע אלינו, ושני השלישים הבאים - יגיעו אלינו בקרוב מאוד.
חברת אינטרנט זהב, שנכנסה לאחרונה לשוק השיחות הבינלאומיות, עשתה הרבה רעש ובלאגן. התשדיר החזק והעוצמתי של חיים הכט הביא לקמפיין נגדי של חברת קווי-זהב (012) התוקף את הכט ("חיים, זו לא מהפיכה...זה תרארווט"). גם חברת ברק (013) ניסתה לצאת בקמפיין נגדי תוקפני - אולם מועצת הרשות השנייה פסלה את הקמפיין, וברק הסתפקה בקמפיין פחות לוחמני.
אז מה אנחנו נגיד לכם?!...מדובר במלחמה של ממש! כך נראית תחרות אמיתית! וזו רק ההתחלה...
אינטרנט זהב היא החברה הראשונה מבין שלוש חברות שאמורות להיכנס בקרוב לשוק השיחות הבינלאומיות. אחריה אמורות להיכנס לשוק גם החברות ספקית האינטרנט נטוויז'ן ("בעוד כמה שבועות") וחברת אקספון העולמית ("בתוך זמן קצר").
נטוויז'ן תחל לספק את השירות תחת הקידומת 017, וחברת אקספון - תחת הקידומת 018. שר התקשורת, אהוד אולמרט, העניק לנטוויז'ן רישיון למתן שירותי בזק בינלאומיים בתחילת חודש אוגוסט. אקספון קיבלה את הרישיון בתחילת יולי.
לאחר כניסתן של נטוויז'ן ואקספון לשוק יוכפל מספר המפעילות בשוק הטלפוניה הבינלאומית: מ-3 ל-6 חברות. מהלך זה ממשיך את המהפיכה שהחלה בשנת 97', אז קיבלו ברק וקווי זהב רישיון לספק שרותי טלפוניה בינלאומית - ושברו את המונופול של בזק בתחום.
ברק וקווי זהב לא הסתפקו רק באספקת שירותי טלפוניה בינלאומית, אלא נכנסו גם לשוק האינטרנט - והתחרו, בין היתר, בנטוויז'ן ובאינטרנט זהב. עכשיו נטוויז'ן ואינטרנט זהב מתחילות להתחרות בהן בתחום הטלפוניה הבינלאומית.
חברת אקספון מצויה בימים אלה בעיצומה של התארגנות לקראת מתן השירות לציבור הרחב. אקספון צפויה להפעיל בישראל מערכות בהן משתמשות ענקיות תקשורת כמו בריטיש טלקום באנגליה, דויטשה טלקום בגרמניה, וחברות התקשורת הבינלאומיות האחרות שבקבוצת אקספון העולמית.
התחרות עושה טוב גם לצרכנים וגם לשוק העבודה. החברות, לעומת זאת, צריכות להזיע עבורינו הרבה יותר. לאחר כניסתה של אינטרנט זהב לשוק הורידו חברות השיחות הבינלאומיות את המחירים ל-12-14 אגורות לדקה כמבצעי התגוננות. מנגד הוצאות הפרסום שלהן זינקו.
"בינתיים אנו עדים לכך כי הרחבת התחרות מייצרת מקומות עבודה חדשים אצל חברות הטלפוניה", אמר אולמרט בטקס הענקת הרישיון לנטוויז'ן.
ומה קורה עם שוק הטלפוניה הפנים-ארצי? מתי יישבר המונופול של בזק על ידי חברת הכבלים הוט טלקום?
בתחילת השנה אמר השר אולמרט כי השוק ייפתח לתחרות לכל המוקדם בספטמבר 2004. ואולם, ספטמבר כבר או-טו-טו כאן ואנו עדיין לא רואים את התחרות באופק.
בהודעת משרד התקשורת שפורסמה בתחילת חודש אוגוסט נמסר כי רשת הטלפוניה של 'הוט' אמורה להשיק שירותי טלפוניה נייחת כבר בסוף שנה זו.
אם כך, נותר לנו לקוות שהתחרות בתחום הטלפוניה הנייחת תשנה גם היא את כללי המשחק בשוק, ותפעל לרווחת הצרכנים.

תאריך:  18/08/2004   |   עודכן:  19/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il