X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ויקטור, אתה מרגיש טוב עם 13 (או 18) מיליון ש"ח, כאשר 100 מעובדי "טפחות" מפוטרים? תאמר שזה לא לעניין. אתה צודק 13 או 18 מיליון ש"ח זה 3 עד 4 מיליון דולאר ו-100 מפוטרים, זה עוד 100 משפחות שיירשמו מחר בלשכה
▪  ▪  ▪

היי ויקטור. סחתיין. אני קורא שדמי הפרישה שלך מ"המזרחי" מגיעים לכ-3 עד 4 מיליון דולר. לא רע בשביל מנהל בנק.
תגיד לי, אנחנו במקרה לא קרובים? לא מקורבים? אין לך איזה ג'וב בשבילי? הנה תראה את צחי, תראה איזה כבוד נהג במקורבים אליו? ואני דווקא קרוב לצחי. מכיר את אמא שלו עוד מהתקופה ששמרתי על מדביקות הכרוזים של לח"י, ואותו, את צחי, אני מעריץ, כי הוא הולך לראות את הקבוצה שלו בכדורגל בזמן שכולנו מתעסקים עם מבקר המדינה. אבל עזוב את זה ויקטור.
ויקטור, אתה מרגיש טוב עם כל הרבה מיליונים, שעה ש-100 מעובדי "טפחות" מפוטרים? תאמר שזה לא לעניין. אתה צודק. 13 עד 18 מיליון ש"ח זה 3 עד 4 מיליון דולר ו-100 מפוטרים של "טפחות" לא טופחים על פני אף אחד. הם פשוט הולכים הבייתה ועוד 100 משפחות יירשמו מחר בלשכה.
באמת שאין בליבי מאומה עליך או נגדך. אני לא מכיר אותך אישית, נפגשנו, אולי, במדרגות העולות ויורדות מאולם מסיבות העיתונאים בבית סוקולוב. נהגת להגיע לשם בכל רבעון, לציון או תעודת שליש אחרת שקיבלת בזכות ניהול חכם של הבנק. אבל אני מקנא באבא שלך. הוא יידע להיוולד למשפחה עם שם נכון כמו שלך: מדינה. היה כבר מי שאמר "המדינה זה אני." עכשיו זה אתה. ייתכן, ואני רוצה לטעות בהנחה שלי, שהכסף אמנם מגיע לך. יש לי רק שתי שאלות: בזכות מה? ומי הם האנשים שאישרו לך את ההכנסה המדהימה הזאת, החייבת במס, כמובן?
המילים "פיצויי פרישה" עושים לי חררה. פיצויים רגילים לא מספיקים, כמו שלי למשל, שאחרי 40 שנות עבודה בעיתונות - לא הספיקו לקניית סובארו? אז איזה מעשי נסים עשית אתה לבנק המזרחי הזה שבעקבותיהם מגיעה לך בוחטה כל כך גדולה? ולא שכחנו את הבנקים הקודמים שלך שהקפיצו אותך לעמדה קדומנית שכזאת.
הכדורגלן פלה היה לא פחות מפורסם ממך ובטח עשה משהו למען עולם הספורט. בשנת 1979 נכחתי במשחק הפרישה שלו (כן, גם הוא פרש) בניו-ג'רזי. במסיבת עיתונאים לרגל האירוע, שאלתי אם יש כיום שחקן כדורגל ששווה מיליון דולר (אז החל, פחות או יותר, עידן המיליונים בכדורגל). פלה, שמעולם לא ידע שפה אחרת פרט לפורטוגזית, ענה באמצעות מתורגמן: "לא. אין." "אפילו אתה?" שאלתי. "אפילו אני." ענה, חשף טורי שיניים לבנות והשפיל קצת את עיניו.
אז פלה הגדול לא שווה מיליון אז ויקטור מדינה שווה 3 עד 4 מיליון דולר??
תאמרו שההשוואה מטומטמת, ושפלה של פעם זה לא מדינה של היום. תוסיפו, ובצדק, שכל שחקן צמרת באירופה נמכר כיום בעשרות מיליוני דולרים, מה שהופך את מענק הפרישה של ויקטור מדינה לכסף קטן.
ובכל זאת? איך אפשר לקום בבוקר, לקרוא על מענק הפרישה הנדיב, בצד כותרת על פיטורי 100 עובדי בנק טפחות, ולהישאר אדיש? אני לא.
המענק של מדינה השבית לי אפילו את חגיגות מדליית הזהב של גל פרידמן מאתונה. במדינה מוכת אבטלה כמו שלנו, נראה מענק הפרישה של ויקטור כפני המדינה.

תאריך:  29/08/2004   |   עודכן:  29/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יאיר שיבר
עו"ד אברהם פכטר
דוח מבקר המדינה המתייחס לשר צחי הנגבי בכהונתו כשר לאיכות הסביבה, מייחס לו מינויים פוליטיים ללא בקרה וחלקם ללא צורך, עד כדי חשש לעבירות פליליות; מינויים פוליטיים לא פסולים ואפילו רצויים, בתנאי שהם עומדים בקריטריונים של כישורים, בביקורת נציבות שירות המדינה ומאושרים ע"י "ועדת רביבי" למינויים ממשלתיים; הרעה החולה מקורה בשיטת הפריימריס של הליכוד. ומי יחקור את הנגבי - המשטרה עם ניצב מזרחי? מומלץ על צוות מיוחד
דודו אלהרר
שוש מיימון
כמו בסרטו הקודם גם הפעם פורש יוסי סידר את אורחות החיים של הציונות הדתית, ומשרטט אותה בקווים עדינים ומרתקים; צילומים: שוש מיימון
מוטי שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il