X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שלוש הערכות צפויות להתרחש בעקבות הפיגוע הרצחני בבאר-שבע, ערב תכנית ההינתקות:
הערכה אחת אומרת שהינתקות מרצועת עזה וּצפון השומרון וכן השלמת גדר ההפרדה, הם הצעדים הנכונים, המתחייבים וההכרחיים למדינת ישראל בשעה זו, על אף התקלות הקטלניות שחווינו היום. צריך לזכור כל הזמן שישנם גורמים קיצוניים בצד הפלשתיני שעשו, עושים ויעשו כל אשר לאֵל ידם, בשביל לטרפד כל תוכנית להסדר כלשהו בינינו לבינם עד אשר יסתיים ה"כִּיבּוּשׁ" במלואו לשביעות רצונם, לרבות שחרור כל המחבלים הרעבים הכלואים אצלנו וּכניעה מלאה ל"זכות" השיבה של כל פלשתיני לביתו שמלפני 1948.
מהלך הכולל הינתקות חד-צדדית מרצועת עזה, צפון השומרון והשלמת הגדר, תגביל את יכולתם של אלה לשבש את תוכניותיה של ממשלת ישראל לכנס את עם ישראל אל תוך עצמו, וליצור חיץ משמעותי שיותיר את המחבלים מעבר לגדר ההפרדה. ישראל תמשיך כמובן להלום בטרור בנחישות, אך אין למלחמה בטרור, שכאמור תימשך במלוא הכוח, שום קשר לתכנית ההינתקות שיצאה כבר לדרך. נקודה!
ההערכה השנייה נוגדת לחלוטין את ההערכה הראשונה - כל צעד של נסיגה חד-צדדית, הוא צעד הרֶה אסון אשר יגרום לנזק מדיני בלתי הפיך. שום תועלת, מכל מין וסוג שהוא, לא נפיק מצעד אווילי שכזה. נהפוך הוא! נסיגה חד-צדדית בלא שום תמורה, תדרבן פלשתיניים רבים שאינם נמנים על הפלגים הקיצוניים, להצטרף למלחמת ג'יהאד בכל העוצמה נגד ישראל. בעיני ההמון הפלשתיני המוסת, נסיגה חד-צדדית של ישראל מוכיחה את חולשותיה ורפיון ידיה של החברה הישראלית השסועה, ועל כן זהו הזמן הנכון לזנֵב וּלהכות בנו עד אשר הסדקים שנפערו יתרחבו ויתרחבו ויביאו בהכרח לקריסתה המוחלטת של מדינת ישראל.
לא צריך נשק גרעיני, לא טנקים ולא טילים. אפילו לא אבנים! די אם ישמעו בעצתו של דוקטור אָרוּן גנדי, נכדו של מהאטמה גנדי, ויגייסו צעידה של מאות אלפי אנשים אל תוך ערינו וכפרינו. אנחנו לבד נברח כמו עכברים לים. העידוד אותו שואבים הפלשתיניים מן הנסיגה מלבנון, מתמיכת מדינות אירופה, מחלקים נרחבים בחברה הישראלית עצמה המביעים סולידריות עמוקה עם מאבקם, תוסיפו לזה את קריאות הקרב המתלהמות של יאסר ערפאת - "לִלְקוּץ רָאיְיחִין שוּהָדָא בִּלְמַלְיִין!" כלומר לירושלים צועדים מיליוני מתאבדים! ומדובר באנשים הנכונים ואף מתלהבים להתאבד עלינו - כל אלה אינם נופלים על אזניים ועיניים ערֵלוֹת, הם מעניקים להם רוח גבית כל-כך חזקה, עד שלא יישאֵר ולוּ פלשתיני אחד שלא יצטרף למלחמת הקודש בדרך לחורבנה המלא של מדינת ישראל.
ההערכה השלישית גורסת שאנחנו בעיצומה של מלחמה עם הערבים מזה למעלה ממאה ועשרים שנה, ללא תוצאות ממשיות לכאן או לכאן.
התמונה המלחמתית הזאת איננה יכולה להתבהר אלא אם תיפול הכרעה מוחלטת לצד זה או לצד זה. הואיל והכרעה מדינית כלשהי אינה נראית באופק ואף לא מעבר לו, מתחייבת איפוא הכרעה צבאית גמורה. הסכסוך הזה נמשך כבר יותר מִדָּי זמן ולא יכול להיות לו שום פיתרון בדרך של פשרה כלשהי בין הניצים. כל הדרכים נוסו וכשלו, כל האבנים מוטלות הפוכות, אינספור "הבנות" הופרו ואלפי מסמכים אינם שווים את הדיו שנשפך עליהם. הסכסוך הזה יסתיים לחלוטין רק בעקבות מלחמה עקובה מדם, כשצד אחד ינצח ניצחון מוחלט והצד השני ינחל תבוסה מוחצת וסופית. רק אז יירגעו הרוחות וכל צד יקבל את מצבו בהתאם להשגיו במלחמה.
ממצבים הרבה פחות חמורים, יצאו עמים למלחמה כוללת שתגדיר מחדש את גבולות הטריטוריה שלהם ותכריח את הניצים להגיע להסכמים של שלום. זו מטרתה של מלחמה צודקת, לעצור שגרה מטורפת המאיימת על חיי אנשים נשים וטף, וּלשלם מחיר-דמים בשביל להבטיח חיים של שקט ושלווה ליוצאי חלציהם.
לפעמים, ההיסטוריה מזמנת נקודת זמן ממנה אין מנוס ממלחמה כוללת, עד להכרעה מוחלטת. לִנקודה זו קוראים קָאזוֹס בֶּלִי. את הנקודה הזאת עברנו מזמן.

תאריך:  01/09/2004   |   עודכן:  01/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il