X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרטת קרנות הפנסיה החדשות שהסתיימה השבוע, והגשת "דוח בכר" בשבוע הקרוב - יחלישו את כוחו של ענף הבנקאות ויחזקו את מעמדן של חברות הביטוח
▪  ▪  ▪

אחד השינויים המהותיים בדירוג 100 האנשים המשפיעים ביותר על הכלכלה, שפרסם השבוע המגזין TheMarker, הוא הירידה בכוחם של מנהלי הבנקים הגדולים ובעליהם.
"ענף הבנקאות הולך ונפרד מכוחו ההיסטורי כספק ומנהל ההון המרכזי והכמעט בלעדי של המשק הישראלי. במקביל, אנו מצביעים על מגמה חדשה של התבססות כוחם של המנהלים הבכירים בענף הביטוח", כך אמרו השבוע עורכי המגזין TheMarker.
ובכן, מהלך אחד שאירע בשבוע שעבר ומהלך נוסף שיקרה השבוע מחזקים את התחזית של המגזין TheMarker: המהלך החשוב שאירע בשבוע שעבר הוא הפרטת 3 קרנות הפנסיה החדשות - מבטחים, מקפת ומיטבית - בתמורה ליותר ממיליארד שקלים. המהלך החשוב שיקרה בשבוע הבא הוא הגשת המלצות ועדת בכר, בנוגע להפחתת הריכוזיות של המערכת הבנקאית.
חברות הביטוח רכשו 74% משוק הפנסיה
שלוש קרנות הפנסיה שהופרטו, המהוות כ-74% משוק הפנסיה בישראל, נמכרו לחברות ביטוח: חברת הביטוח מנורה היא הזוכה הגדולה במכרז, כאשר רכשה את קרן הפנסיה מבטחים תמורת 710 מיליון ש"ח. קרן הפנסיה מקפת נרכשה על-ידי חברת הביטוח מגדל תמורת 201 מיליון ש"ח.
כלל ביטוח רכשה את קרן הפנסיה מיטבית תמורת 135 מיליון ש"ח. בסך הכל הסתכמה מכירת שלוש הקרנות ב-1.046 מיליארד שקלים.
התמורה שתקבל המדינה בגין מכירת הקרנות החדשות תועבר לכיסוי הגירעונות האקטואריים של חברות האם שלהן: קרנות הפנסיה הוותיקות מבטחים, מקפת וקג"מ. בכך הציל משרד האוצר את הקרנות הגרעוניות שניהלה ההסתדרות במשך שמונה שנים.
לאחר ההפרטה, ההחברה המובילה בתחום הביטוח הפנסיוני תמשיך להיות מגדל, עם נתח שוק של כ-27%. הזכייה במבטחים הפכה את מנורה לגוף השני בגודלו בתחום הביטוח הפנסיוני: אם מחברים את נכסי החברה בתחום ביטוחי החיים החדשים מאז 92' עם נכסי קרן מבטחים, החברה תהיה בעלת נתח של 21.1% מהענף. כלל ביטוח היא הגוף השלישי בגודלו בענף, עם נתח שוק של 17%.
המלצות ועדת בכר יכרסמו בכוחם של הבנקים
המלצות ועדת בכר שיוגשו השבוע לשר האוצר, בנימין נתניהו, יערערו, ללא ספק, את כוחם ההיסטורי של הבנקים. לא בכדי יצא איגוד הבנקים בקמפיין תקשורתי רחב כל-כך נגד דוח ועדת בכר.
עיקרי המלצות הנכללות בדוח הן מכירת אחזקות הבנקים בקרנות הנאמנות, קופות הגמל וחברות הביטוח, הנחשבים למוקדי רווח וכוח פיננסי חזקים ביותר של המערכת הבנקאית.
על-פי הדוח, יהיה על הבנקים לבצע את ההפרדה מקופות הגמל תוך שלוש שנים - עד שנת 2008. מקרנות הנאמנות יצטרכו הבנקים יצטרכו להיפרד תוך 6 שנים - עד שנת 2011. כמו כן, הם יאלצו למכור אחזקות בחברות הביטוח.
כפיצוי על כך, יתאפשר לבנקים להיכנס באותו מועד לפעילות בתחום של הפצת מוצרי ביטוח חיים ופנסיה, שאינם עוסקים בהם כלל.
באיגוד הבנקים חוששים שמא הכנסת תאמץ את המלצות הדוח. לכן יצא האיגוד בקמפיין חסר תקדים בכדי למנוע את אימוץ המלצות הדוח, או לפחות דחייתן ו/או הקפאתן.
איגוד הבנקים הזמין סקרים מטעם מכון סמית' ומטעם מכון דחף (שבבעלות מינה צמח), המורים כי הציבור אינו מרוצה מהפרדת קרנות הנאמנות וקופות הגמל מהבנקים (ראו קישור).
לסיכום:
הפרטת קרנות הפנסיה החדשות שהסתיימה השבוע, והגשת "דוח בכר" בשבוע הקרוב, יחלישו את כוחו של ענף הבנקאות ויחזקו את מעמדן של חברות הביטוח.

תאריך:  04/09/2004   |   עודכן:  04/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
אוריאל שטרית
נסים ישעיהו
אפשר להניח כי האסוציאציה העולה אצל הקורא הסביר, מקשרת את הדברים הנ"ל למצוות מעשיות שיהודי מחוייב בהן; תפילין, שבת ועוד כאלה. כל המצוות חשובות ביותר, אבל כאן מדובר על הפרת הברית ביחס לארץ.
דודו אלהרר
בעניני ממון, עסקים ותעסוקה, אנחנו בודקים היטב מי עומד מולנו, את קורות חייו, אך שונים בתכלית הם פני הדברים כשאנשים מתוכנו מבקשים לדון ואף לחתום על מיני שטרות מחייבים, עם אויבים המעמידים פנים של מבקשי שלום
סטיב אדלר
דברים שנשא נשיא בית הדין הארצי לעבודה, בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, ביום 2 בספטמבר 2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il