X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצה של רבנים פירסמה מודעה הקוראת שלא להתגייס למילואים בתקופה הקרובה במידה והגיוס נעשה ליישום ההינתקות הרב מרדכי אליהו חזר בו מדבריו נגד הסרבנות וחסימות הכבישים
▪  ▪  ▪

עשרות רבנים קוראים במודעה שפורסמה השבוע, שלא להתגייס לשירות מילואים בתקופה הקרובה הקשור לביצוע תוכנית ההינתקות "והגירוש", כטענתם, משום "סיוע לדבר עבירה".
במודעה שפורסמה נאמר:
"לא עת לחשות, צה"ל הוא צבא הגנה לישראל, הוא צבא ה' והשירות בהגנת מדינת ישראל הינו זכות ומצווה, משימת הגירוש הנפשעת שהטילה ממשלת ישראל על צה"ל גורמת לכך שכל שירות שיש בו סיוע לפשע, הינו עבירה חמורה".
בהמשך המודעה נכתב, כי "ההתגייסות למילואים כדי לאפשר הפניית כוחות למשימת הגירוש, אסורה. גם שירות מילואים שאינו סיוע ישיר לגירוש, יש בו תמיכה עקיפה בגזירה הנוראה, ועל כן הנמנע ממנו בכל דרך יבוא עליו ברכת הטוב".
בין הרבנים החתומים על המודעה, הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע והרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל ורב היישוב - שניהם חברי ועד רבני תקומה.
כמו-כן חתומים על הקריאה הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה וראש הישיבה במקום. הרב דוד חי הכהן, ראש מוסדות ´אורות התורה´ בבת ים. הרב משה לוינגר. ח"כ הרב יצחק לוי. הרב (סא"ל במיל.) ברוך גנות ראש ישיבת מעלה אפרים. הרב שמואל טל, ראש ישיבת 'תורת החיים' בנוה דקלים, הרב ישראל אריאל ועוד.
הרב מרדכי אליהו יצא נגד הסרבנות - וחזר בו
במהלך יום ה' התחוללה סערה בעולם הציונות הדתית, לאחר שמנהיגה הרוחני, הרב מרדכי אליהו, אמר בראיון לחדשות ערוץ 2 כי הוא מתנגד לסרבנות, לחסימת כבישים ולכל מקרה של אלימות כלפי חיילים או אנשי כוחות ביטחון.
בשעות הערב של יום ה' חזר בו הרב מדבריו, ושיגר למתיישבי יש"ע איגרת בה קרא לחיילים המשתתפים בפינוי לומר למפקדיהם: "איני יכול". "מתוך אותו כוח מוסרי ברור, אל לנו להקים מחלוקת בציבור ובגיבורי צבאנו, אנו לא סרבני פקודה לשמה. החיילים שידרשו לבצע את הפשע, יענו: "איני יכול". ואם יאנסו אותם, ישבו על הרצפה ויבכו עם המשפחה שאותה רוצים לגרשה מביתה", כך כתב למתיישבים.
הוא ממשיך וכותב כי יש למחות על העוול, אך לחסום כבישים רק במידה והדבר אינו מסכן חיי אדם. "חובתנו למחות כנגד העוול המוסרי הנורא הזה. ולחוסמי הכבישים – יש לעשות זאת אך ורק בתנאי שישנה דרך חילופית. לא נחסום כביש כשאין דרך חילופית ולא נסכן בכך חלילה חיי אדם", הוא מציין, וממשיך: "קורא הדורות מראש שענה לאברהם אבינו בהר המוריה, הוא יעננו ויוציא לאור צדקתנו, ואיש לא יעצור את המהלך האלוקי של מפעל התחייה הלאומי של עם ישראל השב לארצו".
עוד הוא כתב: "באתי באיגרת זו לחזק את ידכם נגד העוול המוסרי הנורא על הכוונה לפנות יישובים ולגרש יהודים מביתם – היה לא תהיה!". לדבריו, "אין עוול מוסרי גדול מהניסיון לענות את נפשותיכם באיומי גירוש ונטישת אדמת אבותינו".

תאריך:  10/06/2005   |   עודכן:  12/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הרמטכ"ל החדש הציג בפני שר הביטחון את המלצותיו לסבב מינויים רחב במטכ"ל    השר מופז אישר את הסבב    איש חיל האויר עמוס ידלין ימונה לראש אגף מודיעין ובני גנץ ימונה יעבור לפקד על מז"י    תא"ל גדי איזנקוט יועלה לדרגת אלוף וימונה לראש אגף מבצעים
עומר שיקלר
שחרור השניים סוכם במסגרת הסכם בין אבו מאזן וארגוני החמאס והג'יהאד במטרה לשמר את הרגיעה    התנאי: שלא ייצאו מתחומי העיר יריחו הנמצאת באחריות פלשתינית
עומר שיקלר
ראש השב"כ היוצא, אבי דיכטר, התראיין לכלי התקשורת בישראל    בוחן מגוון אפשרויות להיכנס לפוליטיקה    פגיעה בהר הבית תביא לגל טרור חסר תקדים נגד ריכוזי יהודים בעולם    דיכטר: אני תומך בהינתקות - זו לא בריחה
גלית יצחק
כך עולה מתחקיר שערך מגזין 'מנטה'    במהלך הסקס אפשר לשרוף כ-300-200 קלוריות - כמות הנשרפת בחצי שעת ריצה    הסקס מונע מחלות החל משפעת ועד לסרטן    ככל שאישה פעילה יותר מינית, כך החשק המיני שלה יגבר
עדי גלסקה
לופא קדוש נכשל והפועל ב"ש בלאומית, האיש שאמור להחזיר את הדרום לליגת העל הוא ניר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il