X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום שני נפתח הסלון האווירי ה-46 במספר היום נערך הטקס הרשמי של פתיחת הביתן הישראלי בנוכחות שר הביטחון, שר התחבורה, ואישים בכירים נוספים
▪  ▪  ▪
ה"סקיילארק" של אלביט

עומר שיקלר
נפתח הסלון האוירי בפריז

רבבות בני-אדם נשאו (יום ב', 13.6.05) עיניים נפעמות לשמים, כאשר בפעם הראשונה, מיד אחרי פתיחת הסלון האווירי בפריז, המריא לווייתן השחקים, ענק מטוסי הנוסעים, איי-380 של חברת איירבס, מטוס הנוסעים הגדול בהיסטוריה.
גם הביתן הישראלי משך ביומיים הראשונים לתערוכה תשומת לב רבה, ולדברי מנהלת הביתן, שרה אלמן, ביקרו בו אלפי מבקרים. הביתן שוכן במבנה חדש, רחב ידיים ומרשים, שהקים המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי. מחוץ לביתן ניצבים בתצוגה סטטית מערכות לחימה, מטוסים, כלי טיס בלתי מאוישים ומערכות טילים.
במהלך יום ג', היום השני לתערוכה, ערך מכון היצוא את הטקס הרשמי של פתיחת הביתן הישראלי בנוכחות שר הביטחון, שאול מופז, ושר התחבורה, מאיר שטרית, שגריר ישראל בצרפת ניסים זווילי, יו"ר מכון היצוא ונשיא התאחדות העשיינים שרגא ברוש וראשי התעשיות.
מופז: מערכות התעשיות הישראליות נתנו לצה"ל את הפתרונות כדי להגן על מדינת ישראל
"אני עומד נפעם ונרגש נוכח העוצמה הטכנולוגית המרשימה המופגנת בתצוגות של 13 החברות הישראליות בסלון פריז", אמר שר הביטחון מופז בטקס. הוא הוסיף כי "המערכות שפיתחו התעשיות הישראליות נתנו לצה"ל מאז ומעולם את הפתרונות הייחודיים כדי להגן על מדינת ישראל, ועתה מוצעות מערכות אלו לבנות בריתנו, היכולות לסייע לנו, יחד עם כל המדינות הדמוקרטיות, להיאבק בטרור".
השר מופז הבהיר, כי סלון פריז הוא הבמה הראויה ביותר לקריאת התעשיות הבטחוניות ליצירת שותפויות בטחוניות עם חברות צרפתיות, אמריקניות, אירופיות ובינלאומיות.
שטרית: ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם במדד המוכנות הטכנולוגית
שר התחבורה, מאיר שיטרית חשף בפני הנוכחים, כי לפי דוח של הפורום הכלכלי העולמי, ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם במדד המוכנות הטכנולוגית, במקום השלישי בעולם בזמינות מדענים וחוקרים ובמקום השביעי בעולם בהוצאות למחקר ופיתוח.
מנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון אמר, כי "כעם הספר היינו שמחים לעסוק בתחומי דעת אחרים, אבל האיום הקיומי חייב אותנו להתמקד בתחום הביטחוני. עד שהחזון של דו קיום בשלום יהיה משותף לכולנו, וכל עוד יש מי ששואף לסדר עולמי של כאוס, הרג ופחד – עלינו להמשיך להשקיע בחשיבה יצירתית בתחומים של בטחון והגנה".
ראש סיב"ט במשרד הביטחון, יוסי בן-חנן, הדגיש באופן מיוחד את שיתוף הפעולה בין מערכת הבטחון לבין מכון היצוא וברך את היו"ר הנכנס של מכון היצוא, סמנכ"ל התעשיה האווירית דוד ארצי.
יו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת ח"כ יובל שטייניץ התפעל מהנוכחות הישראלית בסלון פריז והכריז כי "ישראל היא ננס על המפה ומיני-אימפריה בסלון לה בורז'ה".
שרון הוזמן לבקר בפריז
שגריר ישראל בצרפת, ניסים זווילי, גילה כי נשיא צרפת הזמין את ראש ממשלת ישראל לביקור רשמי בפריז, וכי ראש הממשלה ייענה להזמנה ויבוא לביקור במהלך החודש הבא.
ביום רביעי יתקיים בסלון אירוע ייחודי שיזם מכון היצוא - הרצאה של ראש מטה חיל האויר תת-אלוף עידו נחושתן, בנושא: "לוחמה אורבנית במימד האווירי", הרצאה שכבר זוכה להתעניינות ויוצרת סקרנות רבה.
אלפים ביקרו בביתן הישראלי
כבר ביום הראשון באו אלפים לביתן ואחדות מן החברות כבר הציגו הישגים שיווקיים-מסחריים. כך, למשל, הודיעה חברת אורביט על הסכם עם הצי הבריטי לאספקת מערכות לקליטת שידורי טלוויזיה מלוויינים. אורביט היא גם החברה הישראלית יחידה בתאגיד של 16 חברות אירופיות מובילות העוסקות בפרויקט מיוחד ששמו "מוגלי" למחקר ופיתוח תקשורת רחבת-פס בין לוויינים לבין מטוסים, רכבות ואניות; תשב ברכבת, תפליג באניה, תטוס במטוס - ותגלוש באינטרנט. לדברי המארגנים, התעניינות רבה עוררה חברת פלסן סאסא מקיבוץ סאסא שבגליל העליון, שמערכות ההגנה והמיגון שלה שומרות היטב, בין היתר, על החיילים האמריקנים בעירק.
החידושים המוצגים בביתן ישראל בולטים בעיקר בשני תחומים - אבטחה ובטיחות, מיגון ושמירה על מתקנים, והתחום השני - כלי טיס בלתי מאוישים. בתחום הכטב"מים בולטים ומעוררי עניין רב בקרב המומחים כמה פיתוחים ישראליים בתחום החדש יחסית של מל"טים ומזל"טים זעירים, כאלו המשמשים גם לאיסוף מודיעין לצבא וגם להגנת מתקנים מפני פולשים עויינים.
אלביט מערכות מציגה את ה"סקיילארק", מזל"טון שנושא על גבו לוחם אחד ומשגר אותו לאיסוף מודיעין שמעבר לגבעה, או מוצר דומה של חברת ארונאוטיקס מיבנה - "אורביטר", שהוא מיקרו-מזל"ט להפעלה בידי חייל בודד, השוקל 5 ק"ג בלבד. כך כנראה ייראו פניה של הלחימה העתידית בשטחים בנויים ובשדה הקרב - לרשות מפקד, כדי לקבל החלטות טקטיות, יעמדו כלי טיס בלתי מאוישים, שיציגו לו בזמן אמת מה קורה מעבר לגבעה או ברחוב השני.
אלביט מערכות זכתה בפרס היוקרתי של המגזין Flight עבור מערכת לבטיחות בטיסה
קבוצת אלביט מערכות זכתה אמש (ב'), בסלון האווירי, בפרס היוקרתי של מגזין התעופה Flight. הפרס הוענק למערכת לורד, פרי פיתוח של חברת-הבת של אלביט, אל-אופ. המערכת מיועדת להגביר את הבטיחות בטיסות מסוקים, והיא מאפשרת לטייס המסוק לחמוק מסכנות כגון: התנגשות בחוטי חשמל, אנטנות ומכשולים נוספים.
הקריטריונים להענקת הפרס הינם פריצת הדרך והתרומה המשמעותית של המערכת לתחום התעופה בעולם.
המערכת יוצרת תמונה תלת-ממדית של מסלול הטיסה ומתריעה בפני הטייס מפני סכנות במהלך טיסה בגובה נמוך ובתנאי ראות קשים. האזהרות מועברות לטייס הן באמצעים קוליים והן באמצעים ויזואליים והיא מעבירה מידע על צורת המכשול ועל מיקומו המדויק.
מערכת הלורד מתאימה לטיסות יום ולילה, ניתנת להתקנה על כל סוגי המסוקים, הן אזרחיים והן צבאים ופועלת על בסיס יכולות מכ"ם לייזר. חיל האויר הישראלי כבר הצטייד במערכת זו.

תאריך:  14/06/2005   |   עודכן:  14/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עורך דינו של מלך הפופ אמר כי ג'קסון מתמודד עם חוויה קשה וכי הוא עדיין מתאושש מהפרשה    חבר המשובעים אמנם זיכה את ג'קסון מאשמה, אך לא כולם שוכנעו כי מלך הפופ מעולם לא הטריד שום נער
מחלקה ראשונה
מי שמנהל את חברת סאני ניער החודש את עולם הפרסום והמדיה בהחלטה תקדימית, כשנפרד ממשרדי הפרסום ובחר ללכת ישירות על עוגת הפרסום שלו
מחלקה ראשונה
שיתוף הפעולה יאפשר לגולשים להיחשף לתכנים חדשותיים כולל קטעי וידאו
הדר פרבר
54% מהאוכלוסיה בישראל קוראים ספרים באופן קבוע    ספרים נקראים יותר על-ידי נשים, צעירים ותושבי ירושלים וגוש דן
הדר פרבר
רונית תירוש היא האישה המושמעת ביותר בתקשורת האלקטרונית על-פי "יפעת" מחקרי מדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il