X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם צבאי מתאר ל-Nfc את המערכת החדשה שפותחה בצה"ל ונחשפה לאחרונה זו מערכת אקוסטית שמשמיעה צלילים בעוצמה מסויימת ובתדרים מסויימים מדובר במערכת ניידת שניתן להוביל למקומות שונים על-מנת להתמודד עם הפרות סדר
▪  ▪  ▪

"ה'צעקה' הוא נשק פחות קטלני (נפ"ק) שפותח לצורך התמודדות עם הפרות סדר. המערכת נועדה לטפל בהפרות סדר בצורה שאינה פוגענית", כך תיאר גורם צבאי ל-Nfc את המערכת החדשה שפותחה בצה"ל ונחשפה לאחרונה.
מערכת אקוסטית שמשמיעה צלילים בעוצמה מסויימת
המערכת עשתה את הופעת הבכורה הפומבית שלה בתחילת חודש יוני במהלך הפגנה שנערכה נגד גדר הביטחון סמוך לכפר בלעין. בהפגנה השתתפו גורמי שמאל מישראל וכן פלשתינים.
צלם של סוכנות הידיעות AP מסר, כי לקראת סוף ההפגנה הגיע רכב צבאי שעמד במרחק של כ-500 מטר מהמפגינים ושידר במשך כדקה צלילים צורמים. לדבריו, הקולות לא היו חזקים, אולם גרמו למפגינים לכסות את אוזניהם ולתחושה של אי-נוחות רבה.
"המערכת פותחה במשך כשנה וחצי עד שנתיים. כל פתרון של אמל"ח נובע מצורך מבצעי שעולה וכן מפיתוחים של התעשיות הביטחוניות ומקורות נוספים כמו מידע מצבאות זרים. בסוף הכל משתלב לפיתוח חדש", הוא סיפר על הדרך בה נולד הפיתוח החדש.
"זו מערכת אקוסטית שמשמיעה צלילים בעוצמה מסויימת ובתדרים מסויימים", הוא מסביר על אופן פעולת המכשיר. "הצלילים יוצרים אי נוחות מסויימת. זה יוצר שינויים ומוציא מהריכוז. המערכת יוצרת רעש שגורם לאנשים להפסיק לעשות מה שהם עושים", הוא מפרט.
המערכת לא יוצרת נזק בלתי הפיך
ביחס לפגיעה של מערכת זו הוא מציין, כי היא לא יוצרת נזק בלתי הפיך. "זה לא גורם נזק ארוך טווח. כדי שנשק יוגדר כנפ"ק עליו לעמוד בקריטריונים נוקשים של פקודות וחוקים. כל אמצעי נפ"ק יכול לגרום רק נזק זמני". הוא הדגיש כי המערכת גם לא יכולה לגרום לנזק לצוות המפעיל אותה.
"ברגע שהמערכת הופעלה בשטח ההמון החל להתפזר", הוא מספר על השפעת המערכת כשהופעלה בשטח, "לדעתי המערכת עושה כל מה שהיא צריכה לעשות. אטמי אוזניים אינם יעילים נגדה, המערכת חזקה מדי עבור פתרון זה", הוא מוסיף.
"מדובר במערכת ניידת קטנה יחסית"
"המערכת תוכננה להפרות סדר בשטחים. אני לא מכיר תוכניות פעולה אחרות", הוא אמר ביחס למידע שהתפרסם במקורות זרים הגורס, כי גורמי צבא ישראלים סיפרו בשיחות עם כתבים זרים, כי נשקלת האפשרות להשתמש במערכת ה'צעקה' גם נגד מתנחלים שיסרבו לפנות את בתיהם במסגרת תוכנית ההינתקות.
ה'צעקה' היא מערכת ניידת יחסית קטנה המורכבת על-גבי ג'יפ ולכן ניתן להשתמש בה בשטח ולהובילה למקומות שונים. "היא ניידת וניתן להגיע איתה לכל מקום", הוא מציין.
הוא מציין, כי בגלל המגבלות החוקיות לוקח זמן רב לאשר שימוש באמצעי נפ"ק ולכן אין מערכות רבות כדוגמת ה'צעקה'. "גם צבאות אחרים מנסים לבדוק כלי נשק שונים שאינם קטלניים. כולם עוסקים בכלים דומים כמו גז, רימוני הלם, מערכות אקוסטיות ועוד", הוא מספר.

תאריך:  15/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
18 תצלומים אומנותיים מעיר קדושה ומיסטית במרכז הודו
מחלקה ראשונה
בר חמא שם במיצב פוקוס על משפחת וסרטייל מגני טל שבגוש קטיף, חבריו המועמדים לפינוי, ומפנה אצבע מאשימה לא רק כלפי הממשלה, אלא כלפי החברה הישראלית השותקת
יפעת גדות
מדענים הצליחו לגדל תאי מוח במעבדה    תקווה חדשה לטיפול במחלות כמו פרקינסון אפילפסיה ודימנציה
מיכאל דבורין
יזמית הנדל"ן הישראלית, Higrade, מקימה בימים אלה קומפלקס מגורים יוקרתי בעיר נובוסיד בסלובקיה, בהשקעה כוללת של למעלה ממיליון דולר    באתר יבנו 150 דירות, בשטח של 7,000 מ"ר    הדירות בעלות של 700 אירו למ"ר    מחירי הדירות יחלו בכ-100,000 ש"ח
מיכאל דבורין
אשה תקפה באגרוף את בעלה והעלימה את מכוניתו החדשה במחאה על כך שעבר ללא ידיעתה ניתוח לייזר להסרת משקפיים; "הבעל המוכה" הגיש תלונה במשטרה ואף תביעה לגירושין לביה"ד האזורי בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il